Mijn zoontje heeft nu dus de waterpokken (en dochter een flinke griep met overgeven en diarree)! Nu zag ik gister al dat 1 pok heel vies word! Is dit gevaarlijk?
Mijn dochter had dat ook en dat was voor de huisarts( ze hadde waterpokken in n behoorlijk heftige versie) om het in de gaten te houden. Als het met n dag of 2 niet minder wordt zou ik contact opnemen met je huisarts.
Mijn zoontje had er ook een paar van. Die duurde het langste voor ze weg waren. Sommige plekjes zijn wel een half jaar rood geweest. Helaas ook een paar lelijke littekens aan over gehouden. En nee hij heeft niet gekrabd.
bij twijfel zou ik er snachts een pleister met betadine opplakken.. overdag lekker luchten, snachts betadine.
Wij hebben er 3 littekens aan overgehouden in haar gezichtje, de ha zei och hoort erbij.. Vind het zonde, dus als je er iets aan kan doen zeker doen. Wij hebben veel gesmeerd met waterpokken crème en later litteken crème maar heeft niet geholpen.. Ze heeft niet gekrabt overigens
Oei, sterilon prikt wel flink erg hoor! Ik zou voor betadine gaan. Veel van die creme's tegen waterpokken hebben er ook een antidesinfectant in zitten, maar ik weet eerlijk gezegd niet of deze sterk genoeg is. Ook als een pokje niet ontstoken is kan een litteken helaas altijd voorkomen. Ik was hier heel voorzichtig voor bij de oudste, maar toch heeft er twee littekentjes. De dikste/ "hoogste" pokken gaven hier de heftigste littekens. Sterkte en veel succes!