Energie IUI behandelingen

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by LauraIT, Mar 29, 2021.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. LauraIT

LauraIT Lid

Mar 26, 2021
    73
    47
    18
    Female
    Hallo lieve dames,

Wat is het bijzonder om in de "wereld" terecht te komen. In het begin dacht ik dat ik alleen was, maar hier is het zo mooi en fijn om al jullie ervaringen te lezen.
    Door de berichten heen voel ik zoveel positiviteit en energie, dat heeft mij de afgelopen dagen heel erg goed gedaan. Erg bedankt daarvoor.

Ik ben 37 jaar en op 17 maart mijn eerste IUI gehad. Over twee dagen mag ik testen alleen denk ik dat ik het nog wat uit zal stellen. Ik ben "bang" voor de teleurstelling.
    Hoe gaan jullie hiermee om? Ik kan nergens anders aan denken gedurende de dag, alleen maar aan de uitslag. Zelf voel ik me prima en heb ik geen zwangerschapskwaaltjes, dus ik denk dat mijn eerste poging niet gelukt is.
    Ik vind het gewoon heel moeilijk om altijd positief te blijven.
    Ook mijn leeftijd baart mij zorgen, zijn hier meerdere "oudere" dames die mij tips kunnen geven om mentaal hiermee om te gaan?

Veel liefs

2. Goldieloks

Goldieloks Bekend lid

Aug 17, 2017
    594
    440
    63
    Female
    Hoihoi. Ik ben 36 en wij zitten ook in het iui traject. De eerste 3 pogingen in de natuurlijke cyclus en nu met poging 2 met hormonen bezig. Ik vind het soms ook lastig om er mee om te gaan. Vooral de vraag: waarom wij? Heel egoïstisch, maar vooral ook menselijk denk ik. Het is wat het is en ben dankbaar dat we hulp krijgen om de kansen te vergroten.
    Probeer toch je gedachtes een beetje te verzetten tijdens de wachtperiode. Laat de ruimte voor je emoties, maar heb ook plezier in het leven! Het kost mij soms ook moeite om positief te blijven hoor.

3. DangerBlonde

DangerBlonde Fanatiek lid

Feb 3, 2017
    3,491
    2,487
    113
    Female
    Limburg
    Welkom op het forum!
    En heel herkenbaar wat je schrijft. De testangst is niet vreemd en juist normaal als je in een traject zit. De teleurstelling helaas ook. Je kunt niet altijd positief blijven, je verdriet en teleurstelling mag er ook zijn. Kun je er over praten met je man? Dat helpt bij mij wel soms. Zelf heb ik ook vriendinnen die in traject hebben gezeten, zo fijn om daar even uit te kotsen soms. En hier op het forum vind je ook veel groepjes waar jij je denk ik vast thuis voelt! Kijk eens onder het kopje vruchtbaarheidsbehandelingen of mmm clubs. Je vind daar veel herkenning, samen lachen en samen huilen. :)

4. LauraIT

LauraIT Lid

Mar 26, 2021
    73
    47
    18
    Female
    Dankjewel voor de tip! Soms heb je deze woorden even nodig! Vandaag staat plezier en genieten op nummer 1!

Ik herken wat je schrijft, vooral bij iedereen om me heen lijkt het meteen te lukken. Wij moeten wat langer wachten op onze wens, des te blijer zijn we straks!

Ik heb de eerste keer Pregnyl gehad. Welke hormonen heb jij nu en heb je daar veel last van?

5. LauraIT

LauraIT Lid

Mar 26, 2021
    73
    47
    18
    Female
    Dankjewel! Ik zal zeker eens kijken naar de andere kopjes, het is zo fijn om dit te delen met vrouwen die hetzelfde meemaken.

Ik kan er zeker met mijn man over praten, alleen wil ik hem ook niet extra verdriet aandoen. Het is natuurlijk ook zijn grote wens, soms dan zeg ik dat alles goed gaat om hem niet die extra last te geven.

Morgen is de testdag, welke is dus ga uitstellen, vandaag ga ik vooral genieten en plezier hebben. Het wordt een prachtige dag!

DangerBlonde likes this.
  6. Goldieloks

Goldieloks Bekend lid

Aug 17, 2017
    594
    440
    63
    Female
    Heb je genoten van de dag
    Ik gebruik Gonal-f en Ovitrelle. Van de Gonal alleen wat hoofdpijn en af en toe moe. Van de ovitrelle de vorige keer wat last van m’n darmen en borsten. Verder is het goed te doen.

7. LauraIT

LauraIT Lid

Mar 26, 2021
    73
    47
    18
    Female
    Ik heb iets meer kunnen genieten van deze mooie dag. En dat voelde echt heel goed!!
    Morgen is de grote dag waarop ik mag testen (14 dagen na IUI), weet nog niet of ik het uitstel of toch wel ga doen.
    Misschien ook wel, dan ben ik iig van de onzekerheid af.

Fijn om te lezen dat het goed te doen is extra hormonen. Heb hier gelezen dat het heel verschillend is bij welk ziekenhuis / kliniek je behandeld wordt, hoeveel hormonen je krijgt.
    Hoe ver zit jij in het traject?

8. LauraIT

LauraIT Lid

Mar 26, 2021
    73
    47
    18
    Female
    Lees het net weer hierboven! Moet nog even wennen aan hoe alles terug te vinden! Hahaha

9. Goldieloks

Goldieloks Bekend lid

Aug 17, 2017
    594
    440
    63
    Female
    Haha, geen probleem hoor. Zit nu in de 2 ronde met hormonen. Dus geen ervaringsdeskundige...;)fijn dat je wat van de dag hebt kunnen genieten! Je moet doen wat goed voelt qua testen. Als je denkt dat het je rust geeft gewoon doen.

10. LauraIT

LauraIT Lid

Mar 26, 2021
    73
    47
    18
    Female
    Nou, de onzekerheid geeft geen rust. Toch vanmorgen getest, ook wij gaan door naar poging 2. Ik heb veel geleerd van de afgelopen weken, belangrijkste is... gewoon doorgaan en genieten. Leuke dingen doen en plezier hebben.
    Niet alles hoeft om dit traject te draaien want dat is echt killing voor mij.

Misschien dat dat ook makkelijker wordt naarmate je meer pogingen hebt gehad. Bedoel de eerste keer is mega spannend, neemt dat niet iets af of blijft dat?

Hoe gaat dat bij jou? Kan je het meer loslaten?

11. Goldieloks

Goldieloks Bekend lid

Aug 17, 2017
    594
    440
    63
    Female
    Ik vind tot nu toe alleen de echo spannend. Puur om het feit dat als er meer dan 2 follikels zijn de iui gecanceld wordt. Het prikken zelf vind ik niet spannend meer. Weet nu wat ik kan verwachten door de extra hormonen. Tuurlijk heb ik gezonde spanning en de vraag ’zou het dit keer’.
    Begrijp dat je vanmorgen negatief getest hebt? Balen meid! Nieuwe ronde, nieuwe kansen:thumup:

12. Mariannetje

Mariannetje Bekend lid

Dec 6, 2006
    975
    247
    43
    Female
    aan de kust
    Welkom nog op het forum LauralT!
    Jammer om te lezen dat je negatief getest bent. Hopelijk dat je in de 2e ronde meer succes hebt!

Hier ben ik zelf ook al 35jaar en inmiddels al een aantal jaar een kinderwens. Statistisch gezien hadden we vanaf onze 1e al weer zwanger kunnen raken (slikte geen pil meer), maar actief aan het proberen sinds 3 jaar met een kleine tussenstop. Nu eindelijk worden we geholpen dmv IUI en nu ook op het wachtbankje inmiddels.

Eerlijk gezegd denk ik er zowat de hele dag aan of het gelukt is... Ook al weet ik dat ik pas over een week zou kunnen testen...

Gewoon nu genieten van het mooie weer en hopen dat voor jou de 2e poging meer geluk brengt!

13. LauraIT

LauraIT Lid

Mar 26, 2021
    73
    47
    18
    Female
    Dankjewel! Dat vind ik nog het zwaarst... idd de hele dag door eraan denken. Heb nu afgesproken met mezelf meer focus te leggen op de leuke dingen. Dat is moeilijk maar zoveel beter voor mij.

Volgende week ga ik weer voor de echo, ben benieuwd! Neem je veel hormonen?
    En wat leuk dat jullie al wel een kindje hebben! Hebben jullie er toen lang over gedaan om zwanger te worden?

14. Happyhope

Happyhope Fanatiek lid

Sep 15, 2018
    1,531
    677
    113
    Female
    Hoi @LauraIT ,

Ik heb je topic gevolgd. wat een spannende tijd zeg! En wat ongelooflijk balen dat deze ronde niet gelukt is.

wij beginnen binnenkort met onze eerste IUI (donor) poging. Onze route is een beetje gek: wij hebben namelijk eerst ICSI PGD gedaan, maar helaas zonder resultaat. Dus gaan nu over op IUI met donor. Maar ik kan de angsten heel goed voorstellen. Hier spookt ook door mijn hoofd: wat als het niet lukt? Die zenuwen rond de testdatum lijken me echt zo spannend.
    Ik kan momenteel ook aan niks anders denken.
    Werk geeft gelukkig afleiding, maar daaromheen zit ik alleen maar met IUI in mijn hoofd....

lastig hè, om daarmee om te gaan.

hoe gaat het nu met je?

15. LauraIT

LauraIT Lid

Mar 26, 2021
    73
    47
    18
    Female
    Hoi!!! Wat spannend ook voor jullie!! Ga voor je duimen! Wanneer start je?

Ik heb eind volgende week de echo, waarschijnlijk is die week erna poging 2!
    Het gaat goed met mij. Klinkt een beetje gek maar nu ik ongesteld ben geworden kan ik ook door. Dus bellen voor een afspraak voor de echo, toch een nieuwe ronde en een nieuwe kans!

Het is echt heel moeilijk om er niet aan te denken. Ik begrijp je heel goed.
    Maar ik voel dat dat voor mij zoveel beter is. Ik lach ook veel met mijn vriend over de behandeling, dat doet ons beide goed om er toch wat luchtig mee om te gaan.

Ik weet zeker dat het gaat lukken, wij moeten alleen iets langer wachten maar des te mooier zal het zijn als het moment daar is!

16. Happyhope

Happyhope Fanatiek lid

Sep 15, 2018
    1,531
    677
    113
    Female
    Heel begrijpelijk! Je hebt nu toch weer nieuwe hoop voor deze ronde en je kan weer door inderdaad!
    Doe je de behandeling in je natuurlijke cyclus of met hormonen?

Wij horen dinsdag wanneer we kunnen starten. We hebben al donorrietjes besteld. Die zijn onderweg naar Nederland :) dus hopelijk kunnen we snel starten!

17. LauraIT

LauraIT Lid

Mar 26, 2021
    73
    47
    18
    Female
    Wauw, wat bijzonder!!! Echt heel spannend! Even genieten van de paasdagen en dan weet je het ;)

De behandeling zelf vind ik heel erg relaxed eigenlijk. Het doet geen pijn of iets en bij mij staat het heel dicht tegen mijn natuurlijke cyclus aan.

Ik heb de eerste keer alleen Pregnyl gebruikt. Zowel bij mij als bij mijn vriend kunnen ze eigenlijk geen oorzaak vinden, ik weet het niet zeker maar denk dat ze daarom starten met alleen Pregnyl.

18. Happyhope

Happyhope Fanatiek lid

Sep 15, 2018
    1,531
    677
    113
    Female
    Wel heel fijn dat je alleen pregnyl hoefde te gebruiken. Is het toch nog een beetje in je eigen cyclus. Gaan ze deze ronde hetzelfde doen?
    Of krijg je nu meer of minder hormonen?

19. LauraIT

LauraIT Lid

Mar 26, 2021
    73
    47
    18
    Female
    Ja, dat vind ik ook wel fijn. Heb van Pregnyl ook geen last, bij meer hormonen krijg je natuurlijk bijwerkingen.
    Had jij daar last van?
    Ik heb geen idee voor de volgende ronde, dat hoor ik volgende week vrijdag. Ik verwacht eigenlijk hetzelfde, maar dat is meer een gevoel. Ben heel erg benieuwd!

20. Happyhope

Happyhope Fanatiek lid

Sep 15, 2018
    1,531
    677
    113
    Female
    Spannend hoor! Ik hoop op het beste voor je!
    Ik heb gelukkig geen last gehad van de hormonen. Ik kreeg decapeptyl, 125 eenheden gonal F en op het einde pregnyl voor de eisprong, maar geen bijwerkingen gehad. Ook niet volgens mijn man haha

Share This Page