Nierstenen en zwanger willen worden

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Loes138, 2 aug 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loes138

Loes138 Nieuw lid

2 aug 2023
    2
    1
    3
    Vrouw
    Hoi,

bij mijn vorige zwangerschap met 20 weken opgenomen in het ziekenhuis vanwege nierstenen.
    nu is dit gelukkig maar met veel pijn goed afgelopen.

nu hebben wij de wens voor nog een kindje, maar ben ik erg bang voor weer nierstenen.
    Helaas al een aantal gesprekken gehad bij een uroloog en verloskundige maar niemand kan mij vertellen of begeleiden met een plan.
    Hier bedoel ik mee; advies geven kwa voeding, eventueel medicatie gebruik om het te voorkomen. Extra handvaten om weer vertrouwen te krijgen. En hopelijk een rustige zwangerschap.

nu vraag ik mij af of er andere “moeders” zijn die hier ervaring mee hebben en na nierstenen weer zwanger zijn geworden. En hoe hun 2e zwangerschap verliep of waar je dan extra op gelet had om te zorgen dat de nierstenen weg bleven.
    Alvast bedankt voor het lezen van mijn verhaal.

groetjes Loes

2. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
    Hangt er vanaf wat voor nierstenen het zijn. Calcium houdend, struviet, urine stenen (denk ik niet want dat is met jicht), cystine stenen maar dan heb je een aangeboren afwijking.

Voorkomen van nierstenen zijn dieten voor. Misschien kun je contact zoeken met een ervaren dietist. Lijkt mij sowieso geen slecht idee, want dieten, zwanger worden en of zijn gaan niet vaak samen tenzij onder toezicht of advies.

Ik heb een niersteen gehad toen ik 6.5 week zwanger was. En dat was echt naast endometriose en darmklachten en zelfs miskramen, de heftigste pijn die ik heb ervaren. Ik snap je angst daarom erg goed. Mijn vriendin had galstenen tijdens haar zwangerschap. Ook die wens je niemand toe. ♥

3. Loes138

Loes138 Nieuw lid

2 aug 2023
    2
    1
    3
    Vrouw
    Dankjewel voor je reactie. diëtiste is een goed idee om contact mee te zoeken.
    Echt een dieet om af te vallen is niet nodig erg slank zelf. Maar ik denk dat een diëtist wel weet waar ik op moet letten.

mijn stenen die ik heb gehad zijn door verandering van zuurgraad gekomen en dat is juist wat veranderd met een zwangerschap.

dankjewel voor je tip. Fijn om te lezen dat je wat herkent in mijn verhaal.

Asil vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina