Ik ben echt even ontzettend verdrietig Had het LUMC gevraagd om mijn embryos omdat ik ze in een sieraad wilde , verwerken mijn relatie is een jaar geleden beëindigd. In de eerste instantie kreeg ik bericht dat ze akkoord gingen nu hoor ik dat het alleen voor stellen is die gewoon geen succes hebben gehad , niet voor stellen die uit elkaar zijn gegaan
Maar wat doen ze er anders mee dan? Ze kunnen je dit toch gewoon terug doen, zodat je er mee kan doen wat jij wilt..
Hoe verwerk je eigenlijk een embryo in een sieraad? Wel een mooi idee, maar ik heb er nog nooit van gehoord? Ik denk dat het ziekenhuis er tegenaan loopt dat een embryo van jullie samen is. Hier in het contract stond dat embryo's vernietigd zouden worden in geval van scheiding/uitgaan van de relatie. Waarschijnlijk kunnen ze juridisch gezien jullie embryo's niet aan jou alleen terug geven. Als het goed is, heb je hier ook voor getekend. Het zou wel jammer zijn, maar aan de andere kant ook wel begrijpelijk. Misschien is het met toestemming van je ex nog te regelen? Heel veel sterkte, hoor!
Heb mijn ex gesproken, deze is ook behoorlijk boos. Hij had namelijk zo toestemming gegeven ervoor. Maar toch willen ze het niet. Het mag dus alleen bij stellen die het traject niet meer zien zitten. Over het sieraad ik zal kijken of ik een link kan plaatsen misschien maak ik er een ander nog blij mee , ze verwerkt de cryo inclusief het vloeistof waar deze in zit. Vind het ook gewoon erg ziir omdat er eerst gezegd werd dat het oké was en later toch opeens niet
https://www.solilly.nl/a-61598467/cryo-embryo-sieraden/cryo-embryo-sieraad-pearl-925-sterling-zilver/#description
Huh......en wat als je zegt dat jullie weer samen zijn? Toch weer een relatie. Embryo's ophalen. Je hoeft je (ex) relatie toch niet te bewijzen?
Wat een mooi idee eigenlijk. Misschien ook mooi als je uiteindelijk embryo’s over hebt. Best een gek idee als die vernietigd worden. Had hier ook nog nooit van gehoord
Ik weet niet of ze daar nog zouden intrappen, omdat we het over de verbroken relatie gehad hebben denk dat ik dat dan meteen had moeten zeggen. Vind het zo'n vreselijk idee al die moeite en liefde erin gestoken en de complicaties wilde het gewoon mooi afsluiten vind het eigenlijk ook zo raar het is toch ons DNA? Of ze het nou bij het chemies afval gooien of aan mij meegeven.
Ze werkt ook met stukjes haar van overleden dierbare of moedermelk vond het ind een mooi idee , zo had ik ze toch nog bij mij gehad zeker aangezien de kans op een kindje gewoom zo laag is had hiervoor ook al een ronde gedaan na 8 terugplaatsingen geen kindje ... Ja vind het echt moeilijk
jemig meid, snap dat je doormiddel van zo’n sieraad het misschien beter een plekje kan geven. Zou graag ook willen begrijpen waarom het dan niet kan/mag. Weet je dat?
Ik heb vandaag nog contact gehad , het gaat er blijkbaar om dat het embryo in een bijtende vloeistof zit. Hier zijn zij verantwoordelijk voor Als het fout gaat. Ze gaf aan dat ze in het lab al erg voorzichtig moeten zijn. Ze vermelde ook dat als het sieraad breekt ik het op mijn huid draag ik gewoon een bijtende stof op mij krijg die voor schade aan de huid kan zorgen. Ik krijg nu een foto opgestuurd voor ze vernietigd worden van de rietjes
Misschien kun je zelf een hangertje ontwerpen en dat door een juwelier(edelsmid) laten maken. Dat heb ik gedaan nadat ik mn kindje moest verliezen. Heeft me wel veel geholpen. Is anders dan een echt embryo maar toch ook heel persoonlijk
Ik ook eigenlijk niet... heb hier op het forum wel vaker gelezen dat mensen de cryo's mochten ophalen. Daarom dacht ik ook dat zij het wel zouden goedkeuren. Blijkbaar bij het beëindigen van de relatie is het anders ofzo. Ze zeiden wel dat veel mensen erom vragen sommige willen ze bijv naar zee brengen. Vandaag ook nog contact gehad met de persoon die de hangers maakt... deze gaf aan zelf in een lab re werken ook met DNA enzv... En zij gaf aan dat zij mij de embryo's niet mochten weigeren. Pff ben emotioneel helemaal op jammer dat ik geen rechtsbijstand verzekering heb anders had ik het na kunnen vragen
Ik zou beginnen met een aangetekende brief sturen. Wat is dit voor onzin, ik word er plaatsvervangend boos om. In de brief zou ik heel kort en bondig schrijven: mijn partner en ik (de heer huppeldepup) willen stoppen met dit traject. Wij wensen de embryos binnen 14 dagen te ontvangen op het volgende adres... (of we willen ze ophalen, zoiets). Met vriendelijke groet. Achterlijk dat je met reden 1 wel je embryos mag meenemen en met reden 2 niet. Jullie zijn dus gewoon weer een stel en willen de embryos terug. Laat ze A maar eens bewijzen dat jullie geen stel zijn en B bij een rechtbank zouden ze dat nooit winnen. (Ervan uitgaande dat het inderdaad altijd zo is dat je je embryos terugkrijgt als je als stel besluit te stoppen met het traject).