Letrozol

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Deniseje3, 11 jul 2022.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Newbie123

Newbie123 Fanatiek lid

7 jul 2021
    3.106
    2.442
    113
    Vrouw
    Ja gek hè! Ik had mijn eerste cyclus een menstruatie van 12 dagen 4 dagen later een bloeding van 3 dagen 2 dagen later weer een bloeding van 3 dagen. Toen had ik het echt gehad! :roflmao:
    Spannend. Ik hoop dat die donderdag groot genoeg is om Ovitrel te zetten! :rolleyes:

Kiwi3191 vindt dit leuk.
  2. Deniseje3

Deniseje3 Bekend lid

2 feb 2019
    654
    504
    93
    Vrouw
    Hier vanmorgen wat bloedverlies, kan echt wel janken want ga er meteen weer vanuit dat het fout zit..

3. Kiwi3191

Kiwi3191 Fanatiek lid

24 jun 2022
    2.251
    1.529
    113
    Vrouw
    Dat meen je niet. Hopelijk was het niet te fel, dan kan er nog een mogelijkheid zijn. Ik duim voor je!
    Hier gisteravond voor ik ging slapen hetzelfde verhaal, alleen ikzelf heb wel gejankt. (Dat kan opluchten) Zo meteen bellen naar ziekenhuis voor afspraken metingen vast te leggen. En heb net uitgeteld, data vallen tijdens verlof collega dus kan niet rekenen op flexibele uren of verlof. Mogelijk mag ik dus zelfs niet eens starten met ronde 2 :confused:

4. Newbie123

Newbie123 Fanatiek lid

7 jul 2021
    3.106
    2.442
    113
    Vrouw
    oh nee! Herken je het van je de hoeveelheid enzo van je vorige miskraam?

5. Deniseje3

Deniseje3 Bekend lid

2 feb 2019
    654
    504
    93
    Vrouw
    vorige keer was het uiteindelijk ook een miskraam met over het algemeen alleen veegjes bruinverlies.

wat onwijs klote zeg, hopelijk kan je toch nog starten of iets tussendoor plannen.

6. Deniseje3

Deniseje3 Bekend lid

2 feb 2019
    654
    504
    93
    Vrouw
    vorige keer ook alleen wat bruine veegjes. Via de echo toen bevestiging.

7. Kiwi3191

Kiwi3191 Fanatiek lid

24 jun 2022
    2.251
    1.529
    113
    Vrouw
    Wanneer mag je langsgaan voor je echo? Ik hoop nog steeds dat het is blijven plakken!

en heb gebeld, ik mag op dag 12 langsgaan (zaterdag) bij de gyn van wacht. Ik vroeg eerst om later want vorige ronde bij dag 11 nog niets te zien. Maar denk dat ze dit moeten opvolgen ivm aantal dominante follikels en ik was al blij dat ze me in het weekend wou plaatsen.

8. Kiwi3191

Kiwi3191 Fanatiek lid

24 jun 2022
    2.251
    1.529
    113
    Vrouw
    @Newbie123 : ohja heb over je verhaal gelezen. Ik duim morgen voor je! Hou ons op de hoogte ! 3e keer goede keer

Newbie123 vindt dit leuk.
  9. Deniseje3

Deniseje3 Bekend lid

2 feb 2019
    654
    504
    93
    Vrouw
    Ik had het ziekenhuis nog niet gebeld omdat ik al bang was voor nog een miskraam. Ik wacht denk nog even af of het doorzet. Anders bel ik weer voor niets.

ahh super dat je in het weekend kan!

10. Esther22

Esther22 Actief lid

8 feb 2022
    283
    281
    63
    Hoh wat duurt wachten lang zeg. En wat een mindfuck is het.
    Eerste ronde dat we een kans hebben dat het raak is, ik weet dat de kans heel klein is, maar toch, het is een kans.
    13e zou mij NOD zijn als het goed is. Heb steeds steken in mn buik nu. En voel verder nog vanalles maar waarschijnlijk beeld ik me dat in, want dat is wel heel vroeg!
    Mijn man zei van de week ook wachten duurt lang zeg, ik moest er vandaag de hele dag aan denken.
    Ik kan me niet voorstellen dat het went deze hoop en spanning.

Deniseje3 vindt dit leuk.
  11. Kiwi3191

Kiwi3191 Fanatiek lid

24 jun 2022
    2.251
    1.529
    113
    Vrouw
    Inderdaad ik had dat in de wachtweek van vorige ronde ook. Je wil zo snel mogelijk weten of het gelukt is of niet. Hopelijk is de 13e een geluksdag voor je !

@Newbie123 : succes met je echo vandaag !

12. Esther22

Esther22 Actief lid

8 feb 2022
    283
    281
    63
    Hoh daar gaat het alweer haha.
    Nu je het zo typt, 13e is mijn man zijn geluksgetal en van zijn moeder die is overleden. Zij had als grote(grootste) wens nog om oma te worden...
    Dan denk je moet toch bijna zo zijn:o:
    Het leven is een grote mindfuck blijkt maar weer:p

13. Newbie123

Newbie123 Fanatiek lid

7 jul 2021
    3.106
    2.442
    113
    Vrouw
    Vanochtend had ik een follikelmeting. Daar zag alles
    Er heel goed uit. Follikel van 22 mm mooi baarmoederslijmvlies dus als de bloedresultaten goed waren was ik dus klaar om de Ovitrel te zetten.

in de namiddag een appje gekregen dat mijn ovulatie al gestart is en ik de Ovitrel niet meer doen te zetten. Op 18/9 moet ik langs gaan voor een bloedname. Dat vind ik echt gek!!
    Normaal vraagt het ziekenhuis om op 15 DPO langs te komen voor een bloedname. Dus dan gaan ze er al vanuit dat ik gisteren mijn ovulatie had…?! Waarom hebben ze dat dan niet gezien op de echo. Weer zo veel vragen allemaal.

14. Kiwi3191

Kiwi3191 Fanatiek lid

24 jun 2022
    2.251
    1.529
    113
    Vrouw
    Ik denk dat je daar niet zo erg moet mee inzitten. Ze zagen je follikel nog dus hij was nog niet gesprongen. Waarschijnlijk tonen je bloedwaarden aan dat je zelf vandaag of morgen je eisprong zal krijgen. Dus je zit prima op schema ;) Maak het maar lekker gezellig komende dagen.

15. Newbie123

Newbie123 Fanatiek lid

7 jul 2021
    3.106
    2.442
    113
    Vrouw
    Ik bel vandaag even fertiliteit op om een afspraak te maken en vraag dan toch nog eens na hoe ze bij de 18de komen en wanneer mijn eisprong dan net is.
    Gezellig maken is gisteren avond niet gelukt, helaas. :( Toch echt een gedoe wat een spanning en ruzie fertiliteit en het zwanger worden soms kan meebrengen.

16. Newbie123

Newbie123 Fanatiek lid

7 jul 2021
    3.106
    2.442
    113
    Vrouw
    Even met fertiliteit gebeld. Mijn bloedwaarden gaven echt al een eisprong aan. Dus ze gingen er vanuit dat mijn eisprong de nacht van 3 op 4 augustus is geweest. Dus ik denk dat we dan qua seks wel goed zitten op 3/8. De keer voordien was al van 31/7 geleden dus dat zal al wel te lang geleden zijn. o_O

17. Elpje

Elpje Lid

20 jul 2022
    13
    5
    3
    Vrouw
    Even niet gekeken op het forum en wat is er al weer veel gebeurd! Denise / kiwi jullie hebben beide bloedverlies gehad. Maar is het nu ook zeker dat jullie niet zwanger zijn? Of kan het nog een bijwerking van de medicijnen zijn?

Kiwi kun jij dan niet beginnen met de ronde omdat het niet kan met je werk? Mogen ze dat uberhaupt weigeren? Het is toch een medische aandoening? Ik dacht dat ik had gelezen op de website van freya dat je uberhaupt recht hebt op ziekte uren. Ze kunnen je dat toch niet weigeren?
    https://www.freya.nl/brochures/vruchtbaarheidsbehandelingen-en-werk/
    Website freya:

3.1 Rechten en plichten
    Een werknemer heeft wettelijk recht op betaald kortdurend verzuim bij vruchtbaarheidsbehandelingen. Dit valt onder de noemer kort-verzuimverlof bij spoedeisend, onvoorzien of redelijkerwijs niet buiten werktijd te plannen arts- of ziekenhuisbezoek. Voor alle situaties waarin recht bestaat op calamiteiten- en kort verzuimverlof geldt dat het verlof wordt verleend voor een korte, naar billijkheid te berekenen tijd. Hiermee wordt bedoeld dat de werknemer voldoende tijd krijgt voor het bezoek aan een arts of ziekenhuis, maar ook niet langer verzuimt dan daarvoor nodig is.

In de Wet arbeid en zorg (Wazo) is namelijk geregeld dat men recht heeft op calamiteiten- en ander kort verzuimverlof als men de arbeid niet kan verrichten wegens (o.a.) zeer bijzondere persoonlijke omstandigheden. Tot 1 januari 2015 vermeldde de Wazo slechts dat daaronder in ieder geval werden begrepen de bevalling van de echtgenote of partner en het overlijden van naaste familieleden. Per 1 januari 2015 is daaraan toegevoegd dat onder zeer persoonlijke omstandigheden in ieder geval ook dient te worden verstaan «spoedeisend, onvoorzien of redelijkerwijze niet buiten werktijd om te plannen arts- of ziekenhuisbezoek door de werknemer of de noodzakelijke begeleiding daarbij van de personen, bedoeld in artikel 5:1» (d.w.z. eerstegraads familieleden en partner). In de memorie van toelichting bij de Wet modernisering regelingen voor verlof en arbeidstijden is aangegeven dat deze verduidelijking van het toepassingsbereik van het kort verzuimverlof mede nodig werd geacht vanwege de vragen die er waren over de toepasbaarheid van het kort verzuimverlof bij vruchtbaarheidsbehandelingen.

Afwijkende regeling
    Mogelijk zijn in de cao of een bijzondere (bestuurlijke) regeling andere afspraken gemaakt over artsenbezoek, in dat geval zijn die geldend. Zie artikel 4:7 Wet arbeid en zorg. De werkgever moet echter wel altijd de mogelijkheid bieden om naar het ziekenhuis te gaan.
    Te allen tijde blijft het van belang afspraken te maken over het traject, de verwachte beperkingen en de noodzakelijke aanpassingen in werktijden en/of werkzaamheden.

18. Elpje

Elpje Lid

20 jul 2022
    13
    5
    3
    Vrouw
    Ik ben trouwens momenteel bezig met letrozol 7.5mg, vandaag is de laatste dag dat ik het inneem. Volgende week vrijdag heb ik weer een echo. Heb nu echt hoop dat er iets gaat gebeuren deze ronde. Vooral omdat mijn baarmoederslijmvlies iets dikker was geworden. Ze hebben gezegd dat als dit niet werkt ik moet beginnen met hormonen injecties. Daar kijk ik best tegen op, ik hoop dat dit niet nodig is.. Vooral omdat ik dan ook meer risico heb op complicaties.

19. Esther22

Esther22 Actief lid

8 feb 2022
    283
    281
    63
    Kan best dat de 7,5mg wel ineens werkt voor je. Bij mij was er bij 5mg ook nagenoeg niks gebeurd en met 7,5 mg ineens 2 follikels gegroeid.

20. Deniseje3

Deniseje3 Bekend lid

2 feb 2019
    654
    504
    93
    Vrouw
    Ik ben/was zwanger, maar inderdaad wat bloedverlies gehad en mijn testen lopen niet meer heel lekker op. Ik bereid me vast voor op het ergste. Als ik deze x weer een miskraam heb twijfel ik wel om door te gaan met letrozol. Ik kan wel om de twee/drie maanden zwanger worden maar als dat telkens fout afloopt dan brengt het alleen maar verdriet. Ziekenhuis deed heel moeilijk met een echo inplannen, vanwege de vakantie is er niet altijd een echoscopiste aanwezig. Dus ik kan pas met 7 weken terecht op 24 augustus.

Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina