ANTARTICA 2 onderzoek

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Smienaatje, 21 feb 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Smienaatje

Smienaatje Bekend lid

21 feb 2019
    771
    881
    93
    Vrouw
    Dag dames,

Iemand die meegedaan heeft aan het ANTARTICA 2 onderzoek en mij daar wat mee over kan vertellen?
    In welke groep zat je?

2. Achterkantvandemaan

31 dec 2020
    7.895
    8.066
    113
    Ik heb niet meegedaan, juist omdat er dan de kans aanwezig was dat je in de groep kwam die zelf met ovulatietesten aan de slag moest.
    Dat wilde ik absoluut niet, ik wilde echt de zekerheid van echo's.

Veel meer dan dit is het niet :) je kiest of je meedoet, en dan kan je in één van de twee groepen terecht komen.
    Je moet jezelf afvragen of je dat van de loting laat afhangen en of je je fijn voelt bij het doen van LH testen. Er zijn dames die dat fijner vinden dan naar het zkh voor een echo.

Smienaatje vindt dit leuk.
  3. Smienaatje

Smienaatje Bekend lid

21 feb 2019
    771
    881
    93
    Vrouw
    Nou, bij ons in het ziekenhuis zijn beiden opties dus geen standaard werkwijze. Als ik niet mee zou doen aan het onderzoek, moet ik urine sparen en op een bepaalde dag inleveren in het ziekenhuis. Die bepaald vervolgens of mijn eisprong is geweest.

Ik heb dus besloten toch mee te doen en ik zit in de groep met de echo's (gelukkig!). Ook met de ovulatiestrips had ik goed gevonden, want ook dan weet ik ongeveer wanneer mijn eisprong zal zijn. Maar stiekem ben ik wel blij met de echo's.

4. Achterkantvandemaan

31 dec 2020
    7.895
    8.066
    113
    Oh echt? Dat is dan inderdaad anders dan bij ons.

Niet meedoen is standaard echo's, wel meedoen is loting LH/echo.

Ik snap dan dat je mee doet en dat je dan hoopt op echo's!!

5. Romytje

Romytje Bekend lid

20 mei 2021
    916
    1.037
    93
    Vrouw
    Ik heb ook meegedaan en zat in de groep met de LH-testen. Ik vond dat heel fijn omdat ik dan niet naar het ziekenhuis hoefde. Het was de enige keer dat ik zwanger ben geraakt (helaas een missed abortion uiteindelijk). Bij de laatste terugplaatsing ook weer in de natuurlijke cyclus, maar dan moest ik wel ovitrelle spuiten helaas. Of die is blijven zitten weet ik nog niet, maar ik heb dus goede ervaringen in ieder geval met geen ovitrelle spuiten en de lh-testen alleen gebruiken :)

Deel Deze Pagina