Letrozole, lange cyclus, niet zwanger

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Readytobeamom, 2 nov 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Readytobeamom

30 dec 2021
    35
    12
    8
    Ik zit in m’n eerste ronde letrozole. Ik zit momenteel op dag 35 van mijn cyclus en ben nog niet ongesteld geworden. Zwanger ben ik ook niet. Ik denk dus met behulp van letrozole desondanks geen eisprong heb gehad. Mensen die hier ervaring mee hebben? Bleken jullie desondanks zwanger? Of braken de maandstonden toch later uit? Hebben jullie contact gehad met de gynaecoloog om de dosis te verhogen?

2. Kiwi3191

Kiwi3191 Fanatiek lid

24 jun 2022
    2.251
    1.529
    113
    Vrouw
    Ik maak nu ongeveer hetzelfde mee, maar zit in ronde 4 van letrozol. Ikzelf krijg opvolging door middel van echo. Ik veronderstel dat dit bij jou niet het geval is ?
    Het kan zijn dat de medicatie niet aangeslagen is en dan kan je inderdaad best contact opnemen met je gyn. Dan kun je eventueel ook vragen of ze eens kunnen kijken door middel van echo en bloedname waar je momenteel in je cyclus zit.
    Het kan dus zijn dat de medicatie nog niet is aangeslagen en je geen eisprong hebt gehad of dat je eisprong nog maar recent is geweest en je gewoon een langere cyclus hebt.

Hoelang duurt je cyclus normaal?

3. Readytobeamom

30 dec 2021
    35
    12
    8

Ik krijg helaas geen opvolging inderdaad. Hoewel mijn cyclus over het algemeen niet heel regelmatig te noemen is, ging het de afgelopen erg goed. Ik werd exact om de 30 dagen ongesteld. Na gebruik van deze medicatie lijkt het alsof mijn hormoonhuishouding weer in de war is. Ik zal dan denk ik toch maar contact opnemen met de gynaecoloog om na te gaan wat hier nou de bedoeling van is. Dank voor je bericht!

Kiwi3191 vindt dit leuk.
  4. Kiwi3191

Kiwi3191 Fanatiek lid

24 jun 2022
    2.251
    1.529
    113
    Vrouw
    inderdaad, dat is ook het beste voor je gemoedsrust. Anders blijf je twijfelen en dat werkt frustrerend.
    Veel succes!

5. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.660
    27.306
    113
    Vrouw
    Ik had met alleen clomid geen eisprong, eitje werd een cyste. Ophogen was niet nodig bij mij, wel ovitrelle. Niet zwanger geraakt overigens, ik moest door naar injecties

6. Orchid24

Orchid24 VIP lid

19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Ik zou ook contact opnemen met de gynaecoloog, hier werd de cyclus eigenlijk standaard afgebroken rond dag 21 als er dan nog geen eisprong in zicht was. Dus dan kreeg ik provera om de menstruatie op te wekken. Hier hielp clomid niet (3 doseringen niet) en werd het uiteindelijk spuiten wat heel goed verliep.

Deel Deze Pagina