Letrozole poging 2, niet ongesteld en negatieve zw test

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Dolyko, 25 okt 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dolyko

Dolyko Lid

25 okt 2023
    37
    113
    33
    Vrouw
    Ik ben deze maand begonnen met de tweede ronde Letrozole 2,5.
    De eerste maand zonder echo's en ik heb geprobeerd rond dezelfde periode als vorige maand met ovulatietesten mijn ovulatie te vinden. Dat lukte eigenlijk al niet..
    Toch rond die periode geklust in de hoop dat mijn cyclus net als vorige maand 30 dagen zou zijn.

Momenteel zit ik op dag 33. Gisteren wederom negatief getest en vandaag nog steeds geen menstruatie..

2. Basilicum

Basilicum Fanatiek lid

9 nov 2022
    3.316
    3.307
    113
    Vrouw
    Het kan goed zijn dat je (nog) geen eisprong hebt gehad, zeker als je je ovulatie al niet kon vinden. Waarom gebruik je letrozol? PCOS?
    Ik zou even contact opnemen met je arts en een bloedtest of echo vragen. Daarmee kunnen ze in ieder geval zien waar je in je cyclus zit. Ik heb ook letrzol gebruikt (4x) en alleen de eerste keer had ik hiermee een eisprong. Succes!

3. Dolyko

Dolyko Lid

25 okt 2023
    37
    113
    33
    Vrouw
    Bedankt voor je reactie. Ik heb afgelopen jaren vaker ovulatietesten gebruikt en ze gaven helaas niet altijd een piek aan.. ik was erg blij dat dit vorige maand wel zo was en zeker omdat het uiteindelijk ook klopte naast de echo's.

Wellicht is mijn eisprong later geweest inderdaad.. maar icm letrozol zou je denken/verwachten dat je cyclus regelmatig is. Ik heb idd PCOS en doel 1 van de letrozol is het regelmatig maken van de cyclus.

Ik denk dat ik vrijdag telefonisch contact opneem (dat is cyclusdag 35) en dan in de ochtend nog een zw test doe voor de zekerheid..

Hadden ze bij jou de letrozol dosis verhoogd?

4. Basilicum

Basilicum Fanatiek lid

9 nov 2022
    3.316
    3.307
    113
    Vrouw
    Ja dat is het doel van letrozol wel ja, dat de cyclys regelmatig wordt, maar helaas bij mij werkte dat niet. Dosis is verhoogd maar ik reageerde er niet meer op, dus overgestapt op injecties. Die zijn altijd met echo's dus dan ben je sowieso zeker van je eisprong. Ovulatietesten met PCOS werken inderdaad niet (altijd). Ben benieuw wat het ZH zegt vrijdag, laat je het weten? Succes met afwachten!

5. Dolyko

Dolyko Lid

25 okt 2023
    37
    113
    33
    Vrouw
    Ik ben ook benieuwd. Vorige maand was de eerste ronde en alles wat helemaal goed. Goede follikelgroei en dus een positieve ovulatietest (heb ik nog niet vaak gehad ik denk door de pcos).
    Ik hoop nog even vooruit te kunnen met letrozol, al lijkt het me fijn met de injecties dat je idd wel steeds echo's hebt. Ik zal inderdaad updaten wat er komende dagen nog gebeurd en wat het zh zegt.

Basilicum vindt dit leuk.
  6. Dolyko

Dolyko Lid

25 okt 2023
    37
    113
    33
    Vrouw
    Vandaag nog steeds geen menstruatie.
    Woensdag met afvegen een beetje bloed in het slijm en donderdag lichtroze afscheiding ook met vegen. Daarna gewoon weer witte afscheiding.

Gynaecoloog belde net. Ze vroeg of de thuistest positief of negatief aangeeft. Vanmorgen nog een gedaan helaas weer negatief. Maandag afspraak in het ziekenhuis inclusief echo om te kijken wat de vervolgstappen zijn. Waarschijnlijk wordt de letrozol opgehoogd.

7. Basilicum

Basilicum Fanatiek lid

9 nov 2022
    3.316
    3.307
    113
    Vrouw
    Ben benieuwd hoe het is gegaan vandaag! Ga je ophophogen?

8. Dolyko

Dolyko Lid

25 okt 2023
    37
    113
    33
    Vrouw
    Helemaal vergeten te updaten gisteren.
    Gisteren bij de gynaecoloog geweest en een echo gehad. Ze zag een follikel van 16 mm dus vermoedt omdat ik ook veel slijmerige afscheiding heb dat ik een verlate reactie op de letrozol heb. Ik zit dus onverwachts rondom de eisprong?
    Dus advies om weer om de dag gemeenschap te hebben en over 2 a 3 weken kijken hoe en wat. Of een positieve test of de menstruatie.
    Als mijn menstruatie begint binnen 2 tot 3 weken moet ik weer terug naar het ziekenhuis en wordt de dosis letrozol verhoogd.

9. Basilicum

Basilicum Fanatiek lid

9 nov 2022
    3.316
    3.307
    113
    Vrouw
    Spannend! Hopelijk geen zh bezoek meer nodig en gewoon zwanger over een week of twee ;)

Deel Deze Pagina