Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig welke supplementen jullie gebruiken? Slik je simpelweg een multivitamine of slik je specifieke, losse, supplementen? Ook leek het me handig als er een topic was waar we dat overzichtelijk met elkaar zouden kunnen delen Ik heb diverse multi's geprobeerd, maar zat toen constant onder de uitslag en/of galbulten. Ook een poos gerommeld met alleen Foliumzuur (verschillende merken), maar ook steeds die verrekte galbulten! Ik krabde mezelf helemaal verloren! Toen ben ik uiteindelijk Jarrow Formulas - Methyl Folate gaan slikken en dat lijkt *even afkloppen* tot nu toe goed te gaan. Nu slik ik dus maar een aantal losse supplementen ~ Jarrow Formulas Methyl Folate 400mcg ~ Jarrow Formulas Zinc Balance 15mg (met koper) ~ Solgar Vitamin D3 1000IU (via huisarts, i.v.m. behoorlijk tekort) ~ Kruidvat Vitamine E200 Capsules ~ Tijdens de folliculaire fase drink ik regelmatig Raspberry Leaf thee. ~ De ronde dat ik zwanger werd (helaas uiteindelijk een miskraam), dronk ik veel granaatappelsap. Ik dacht altijd dat, dat maar een fabeltje was, maar nu ben ik daar niet meer zo zeker van Ik ben overigens erg nieuwsgierig geworden naar CoQ10, nadat ik Hilly1980 daar regelmatig over zag posten op het forum Zijn er hier nog meer vrouwen die daar goede ervaringen mee hebben?
Hoi, Ik gebruik sommige supplementen ook ivm tekort. B12 Vit D Zink Multi vit Ook frambozenblad thee Proteïne poeder Mac En voor de rest zo min mogelijk koffie.
Ik heb mezelf daar ook lange tijd gek mee gemaakt, maar van alles geslikt en maakte geen zier uit. Voornamelijk is gebleken dat er maar 1 ding helpt (bij mij); niet te veel mee bezig zijn maar ontspannen! Slik nog wel vitaminepil met foliumzuur uiteraard, de rest is de prullenbak in gegaan
Davitamon mama compleet met visolie... Daar zit volgens mij alles in... Zit pas in ronde 4... Slik het nu 3 maanden...
Ik begon eerst met alleen Foliumzuur, en toen ik eenmaal zwanger was de multivitaminen van davitamon speciaal voor zwangere vrouwen, of vrouwen met kinderwens.
Daar las ik laatst een interessante blog over, geschreven door een kinderverpleegkundige: Natural Birth Blog: Waarom je met Davitamon Compleet Mama altijd tekorten hebt! Misschien dat ze samenwerkt met dat andere merk hoor, ik weet het niet Maar vond het een opmerkelijke vergelijking.
Dat ben ik niet helemaal met je eens. Natuurlijk is het goed om je minder zorgen te maken en dus minder stress te hebben, maar mijn ervaring is dat je er wel degelijk bovenop moet blijven zitten. Het eerste jaar had ik een volkomen "go with the flow" houding. Had ik beter opgelet en er meer achteraan gezeten, dan had ik problemen al veel eerder opgemerkt, veel meer gelezen en was ik overal al veel eerder achteraan gegaan. Had me een hoop ellende en onwetendheid kunnen besparen.
Ik slik al vanaf het moment dat we voor een 2e gingen, de kruidvat zwanger capsules. Die kun je slikken als je zwanger wil worden, zwanger bent, of als je bv geeft. Dus ik ben van plan ze nog wel ff te slikken. Maar menn wat zijn die dingen goor zeg. In het begin boerde ik de hele dag de geur van die capsules op. Zo vies!
Buiten dat het artikel totaal niet beschrijft waarom davitamon slecht is en dit tablet goed (het beland in vaagheden over "iets met opname") is zo'n hoge dosering van vitamines helemaal niet gezond. Recent is er nog gewaarschuwd over vitamine B6 dat in veel tabletten veel te hoog gesuppleert wordt. 25mg is de veilige dagdosis, dit tablet bevat er al 30 (+wat je op een dag zelf al binnenkrijgt). Ik ben zelf dietist en hoor vaker van artsen en verpleegkundige die hier iets van vinden, meestal ongefundeerd en vaak zelfs onjuist. Over niet-ntuurlijke vitaminesupplementen (zoals davitamon) kun je wat vinden, eenduidig onderzoek of het kwalitatief afdoet aan wel natuurlijke supplementen is er nog niet. Over het algemeen worden synthetische vitamines makkelijker opgenomen door het lichaam, muv vitamine A die juist in de natuurlijke vorm beter wordt opgenomen.
Wat maf zeg Juist omdat ze verpleegkundige is, neem je zo'n blog serieuzer Ze had geloof ik (weet het niet zeker) ook een blog over waarom ze nou precies tegen Davitamon is, maar die kan ik zo snel niet meer vinden
3 maanden voor ik stopte met AC begonnen met foliumzuur. Toen ik eenmaal zwanger was multivitamine met alles er op en er in. Nadat ik gestopt ben met de Bv ben ik ook daar mee gestopt.
Ik slik ook Davitamon mama compleet. De blog vind ik eigenlijk helemaal niet betrouwbaar overkomen, er wordt nergens onderbouwd waarom meer of de andere pil nou beter is, en waarom maar met alleen deze vergelijken en niet ook met Etos en Kruitvat bijv. Daarbij krijgen we ook nog vitamine binnen via ons eigen eten.
Hallo dames, Geen idee of het geholpen heeft maar na een paar negatieve testen was ik me er ook in gaan verdiepen om het de volgende maand anders aan te pakken. Ik las positieve verhalen over de multi vitamine zwanger worden van etos i.cm. Tarwekiemolie capsules van de kruidvat. Ook over het drinken van granaatappelsap. Dit gedaan en meteen dezelfde maand was ik zwanger. Toeval of niet. Ik wilde het toch met jullie delen. Nu inmiddels 20 weken zwanger!
Ik slik Kruidvat Vitaal Zwanger voor, na en tijdens mijn zwangerschap ga er tot het eind mee door bevalt prima en goedkoop!