Ik zie hier wel eens als menu gevulde courgette voorbij komen, Hoe maken jullie die??? Ik wil dit heel graag eens maken dus kom maar op met jullie versies
ik vul ze met gekruid gehakt (naar eigen smaak, de binnenkant snij ik fijn en bak ik met het gehakt mee) dan vullen en geraspte kaas erover, in de oven. lekker met rijst of kritharaki (griekse pasta dat lijkt op rijst)
Wij maken altijd deze: Recept - Gevulde courgette met kwarkdressing - Albert Heijn Staan meer lekkere varianten op de site trouwens
kan ook met kip, courgette uithollen, kip in kleine stukjes met groente naar keuze erbij (uiteraard de uitgeholde stukjes courgette, maar ook paprika ofzo) in de koekepan bakken. alles weer in de courgette doen en beetje kaas er over en in de oven. smullen!
Hier gevulde courgette met tonijn. - hol de courgette uit - snij wat uit de courgette komt in stukjes. - snij een paprika in blokjes - snij een ui - gaar dit alles in een hapjespan en doe er nog een teentje knoflook en wat paprika poeder bij. - vul de courgette met tonijn (kan gewoon tonijn uit blik) en de rest wat je in de hapjespan hebt gegaard. - vervolgs doe je de courgette voor ong. 20 min op 180 graden in de oven.
Heel simpel: Gehakt rullen. Fijn gesneden (lente)ui, knoflook en eventueel wat paprika of tomaat erbij. Kruiden naar keuze er over en dan de uitgeholde courgette er mee vullen. Geraspte kaas er over, even in de oven en klaar!
ik haal met een lepel de pitjes uit de courgette, wat uithollen. In een kom doe ik gehakt met gehaktkruiden, ik heb vaak zo een kruidenzakje van verstegen met knoflook. Daarmee kruid ik het. Dan heb ik een macaroni pakket dat doe ik er ook door. Zakje 20+ kaas doe ik erdoor. Dan doe ik in de uitgeholde courgette was zoet/zure woksaus, dan het mengsel van gehakt en daaroverheen weer een beetje woksaus. Dan doe ik het in de oven op 200 graden ongeveer een half uur. erg lekker
Ik heb vandeweek nog gemaakt! Het recept van welke ik gemaakt heb ben ik kwijt, maar deze stond nog in mijn favorieten: Recept Gevulde Courgette | Smulweb.nl Heb er ook 1 van de AH met witte kaas erin, helaas lust mijn man geen witte kaas