Eergisteren hebben wij onze auto naar een garage gebracht voor een airco check. Er was iets mis mee, en moest gemaakt worden. Kosten: 335,00! ( en ik riep hier laatst op het forum nog zo hard dat airco laten maken niet duur was.. ) Nouja, balen. Maar besloten om het toch te laten doen! Maar omdat er een onderdeel niet aanwezig was bij de garage moest mijn vriend die dag erna ( gisteren dus ) terug komen. Hij zou dan smorgens volgens die man al klaar zijn, maar toen mijn vriend na zijn werk om 5 uur bij de garage kwam, was hij dus nog niet klaar! Want normaal deed die man niks met de airco, maar zijn zoon! Hij had dus gas in onze airco gepompt, ( 2 kilo, wat eigenlijk maar 750 gram mag zijn ) hij wist niet hoe hij dit op moest lossen. Geen leen auto voor ons, maar mijn vriend werd naar huis gebracht. Savonds belde de monteur op, met de mededeling dat het nog steeds niet gelukt was. Maar als we de airco niet aan deden, was er niks aan de hand. Hij kwam de auto wel brengen...... En mijn vriend moest hem daarna met onze auto weer wegbrengen! Het is toch 20 min rijden... Ik snap niet dat de monteur niet met het busje mijn vriend op is komen halen, waarna mijn vriend met onze auto terug kon komen. Maargoed.. Nu heeft het dus vandaag ook nog de hele dag geduurd en heeft het mij heel wat verzetten en geplan gekost aangezien ik geen kant op kan zonder auto. Nu wou mijn vriend onderhandelen over de prijs, aangezien er toch benzine door gejaagd is en het veel langer heeft geduurd. Maar hier wou de man van de garage niks van weten. Mijn vriend heeft nog niet betaald, want ze hadden in die garage (+autozaak) geen pin? Morgen moet hij terug om te betalen en ik vroeg mij dus af of wij wel of niet korting horen te krijgen? Ben ik een zeikerd? Of snappen jullie wel een béétje wat ik bedoel? Ik heb hier helemaal geen verstand van hoor, dus als dit een belachelijk idee van me is: im sorry!
nou idd, als de airco het nog steeds nie doet dan had ie lekker op zn centen kunnen wachten totdat ie een ons woog.
Idd, als de airco nog niet gemaakt is zou ik ook niet betalen. En dit is wel heel raar gedaan hoor, ze zouden zelf met een andere prijs horen aan te komen. Slechte service zeg
Oh sorry! Ja.. De airco is nu wel gemaakt. Dat was ik vergeten erbij te zetten. Ben gewoon een beetje pissig omdat hij niet zn excuses aan bied. Geen dankjewel zegt voor onze 'service' van het heen en weer brengen en dus de verknalde benzine. Heel raar deed over een leenauto.. Daar konden we naar fluiten.. Ik heb geen ervaring met garages, maar vind het zo raar?
Oke ik zou zeker onderhandelen over de prijs, ze zijn niet echt de afspraken na gekomen, en jij hebt extra kosten moeten maken, hadden ze maar moeten zeggen dat het wat langer dan een dag zou kunnen duren
Ik zou gewoon dwingend korting vragen. Dat is heel normaal, zeker als de vertraging veroorzaakt is door een vergissing van hun. Toen ik pas mijn auto liet maken en per ongeluk het verkeerde element was geleverd/besteld heb ik op kosten van de garage een dag autohuur gehad. Deden ze totaal niet moeilijk over. Kreeg de excuses er ook gratis bij. Gezien de kosten vind ik dit hier ook redelijk.
Ik zou zeker een soort van coulance-regeling vragen. Julllie hebben immers door een fout van hun kant de auto een paar dagen moeten missen. Je mag van een garage die een klus aanneemt toch ook verwachten dat ze dat naar behoren kunnen maken en zeker niet met knullige fouten komen zoals te veel gas erin doen. Dan hadden ze eerlijk moeten zijn vooraf dat ze het eigenlijk nooit doen en dat je terug zou kunnen komen als de monteur er weer was die het wel kan. Mocht de garage geen gehoor geven aan coulance, dan kun je ze wijzen op het feit dat je contact op gaat nemen met de importeur van het desbetreffende merk van de garage. (mits het een merk-dealer betreft.) Of als de garage aangesloten is bij de BOVAG, dan kun je contact opnemen met de BOVAG en je probleem voorleggen. (bijna elke garage is hierbij aangesloten.) Ben benieuwd hoe het af gaat lopen, dus hou je ons op de hoogte??
Als hij wel gemaakt is moet er idd wel betaald worden,maar zou zeker gaan onderhandelen over de prijs. Goed aangeven welke punten jullie niet vinden kloppen ect
Peetje: Dat is pas service!! Netjes hoor dat ze die kosten op zich namen! Deze man zei tegen mijn vriend: Ja denk je dat ik korting ga geven, terwijl ik er zelf nu langer mee bezig ben geweest? Ook niet echt aardig dus.. Lin80: goede tips! Dankjewel. Heb het even aan mn vriend voorgelezen en we gaan het zeker proberen. Alleen mijn vriend heeft gauw medelijden met iemand.. Dus ik ben bang dattie niet helemaal voor zichzelf op durft te komen. Misschien dat ik maar even mee ga dan. Hou jullie op de hoogte!
ik zou zeker terug gaan tot 280.. het is hun fout dat het zolang geduurd heeft. en vanalles fout is gegaan.. dat jullie heen en weer hebben moeten rijden.. dat jullie afspraken hebben moeten afzeggen,, en wat nog meer.. dan is het niet meer dan logisch dat er wat van de prijs afgaat..
Ze zegt toch ook niet dat ze helemaal niet gaat betalen? @ TS: ik denk dat je idd best om korting kunt vragen.
Ik zou toch ook even flink uit mijn dak gaan daar, en als het dan echt niet lukt, gewoon betalen. Maar eerst even je poot stijf houden hoor, echt niet netjes.
Ik zou ook zeker proberen korting te regelen! Dit is niet normaal hoor. Ook zou ik nooit meer teruggaan naar deze garage.
Gewoon de rekening betalen en dan een rekening bij hun indienen voor de gemaakte kilometers en omzetten plannen (derving inkomsten?) wel heel raar, elk 'normaal' bedrijf zou gewoon korting geven!
Inderdaad.. als hij niet weet waar hij aan begint en hij verkloot het vervolgens waardoor hij langer bezig is , is dat zijn schuld niet die van jullie. Ik toch ook proberen korting te krijgen hoor.. Succes.
Hey dames! Thnx voor alle reacties! Mijn vriend wou toch alleen gaan, en het is hem niet gelukt! De man deed heel erg flauw en gaf niks mee! Eigenlijk heb ik ontzettend spijt dat ik niet mee heb gedaan, maargoed hij wou dat niet. Op de bon staat dat hij er maar 2 uur mee bezig is geweest, en dat beaamt hij zelf ook! Maar zijn reactie op geen korting geven is: ik ben er zelf ook een dag langer mee bezig geweest! Yeah right! Ben ontzettend pissig. Mijn vriend heeft wel gezegt dat we daar dus nooit meer zullen komen. Maar dat deed hem volgens mij weinig. Als ik mee was gegaan had ik hem 300 euro in de handen gedrukt en meer had ik m niet gegeven. Is ook niet netjes natuurlijk, maar we krijgen geen excuses niks! Oetl*l!!