Ik heb binnenkort een bruiloft van een collega. We werken nu ongeveer een half jaar samen, hebben elkaar op Facebook maar buiten het werk om (nog) geen contact verder. Ik ben uitgenodigd als avondgast. De dresscode is cocktail. Kan ik daar de jurk voor aan die ik enkele weken geleden heb gekocht met een paar mooie pumps en een clutch? https://www.steps.nl/gestreepte-a-lijn-jurk-zwart/product/93967/ En wat is normaal om in de envelop te stoppen qua bedrag. Ik ga alleen. Waarschijnlijk gaat nog een collega mee dus envelop kan waarschijnlijk ook samen.
Die jurk lijkt me prima. In de envelop zou ik tussen de 25 en 50 euro doen. Ligt er ook aan of je het makkelijk kunt missen
Die jurk kan zeker prima met een leuke clutch en mooie pumps. Qua bedrag zou ik ongeveer 25 euro geven aangezien jullie elkaar niet echt goed kennen buiten het werk om als jouw collega dan ook 25 doet is het samen 50 en dat is een prima bedrag.
Die jurk is te gek!! Past prima bij cocktail dresscode: "Voor vrouwen is de outfit bij deze dresscode niet moeilijk. Sterker nog, er is een speciaal soort jurkje voor ontworpen: De cocktailjurk. De cocktailjurk is vaak een feestelijk jurkje net iets boven of tot op de knie. Draag een cocktailjurkje met fabulous high heels to match! Maak je outfit af met een zogenaamde ‘clutch’ tas en opvallende sieraden. Zowel blote benen als een mooie panty voor in de wat koudere seizoenen zijn toegestaan bij deze dresscode."