Welke gezinsauto

Discussie in 'De lounge' gestart door carpediem2010, 26 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. carpediem2010

carpediem2010 Fanatiek lid

6 okt 2009
    4.795
    1
    0
    vijfhuizen
    Ik heb nu een fiat punto, zonder achterdeuren, en met nog een kleintje nu vind ik het wel onhandig zonder achterdeuren.
    We willen een andere 2e hands auto kopen, heb alleen geen idee welke.

* Liefst niet zo zwaar( minder duur in wegenbelasting)
    * 5 deurs
    * meer ruimte dan de fiat punto, zodat we ook met zijn 4 ren op vakantie kunnen.

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Dacia Logan MCV :)

enig minpunt: Degene die wij hebben (2007) rijdt 1 op 11/12 ongeveer. Niet héél zuinig dus.

Iets kleiner, (geen station) maar wel ruim en licht: Hyundai Accent - hier reden wij met een auto uit 2003 al 1 op 15, 1 op 16 mee.. Ik ga er vanuit dat dat met een nieuwer model alleen maar beter is geworden.

3. tico

tico Fanatiek lid

14 jul 2008
    1.311
    0
    0
    opel meriva
    niet zo zwaar en lekker ruim en ook vrij zuinig!

4. Steph80

Steph80 Bekend lid

26 apr 2012
    881
    1
    16
    NULL
    NULL
    Volgens mij heeft Skoda een stationwagon die wegenbelastingvrij is, weet alleen het model niet.
    Sowieso is een station lekker ruim, maar ik weet niet hoeveel wegenbelasting je er voor betaalt.

5. stefanenlaura

stefanenlaura Fanatiek lid

19 jul 2012
    1.590
    1
    36
    Vrouw
    noord-brabant
    honda jazz

90 euro wegenbelasting per 3 maanden.
    de onze januari 2011 rijd ongeveer 1 op 18.

De banken zijn hierbij makkelijk op klapbaar en als er wel iemand zit heb je ruimte onder de bank om spullen neer te leggen.

6. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    klopt, de skoda fabia combi greenline.

superauto, rijdt heerlijk. groot genoeg voor 4 personen. ik vind ook met flinke bagagecapaciteit. Maar dat is ook persoonlijk, hoeveel neem je mee op vakantie ;).
    wij passen nu ook nog precies met z'n 5,en in de auto :$ we hebben alleen geen mm over op de achterbank.

greenline is echter een vrij nieuw model (2 jaar oud). Wat betekend dat een occasion nog steeds vrij prijzig is...

7. Smnee

Smnee Niet meer actief

ik lees even mee, heb nu een japanner die ouder is als ik :p
    er is nog geen kleintje, maar tegen die tijd moet de japanner deruit hihi

8. typje

typje Fanatiek lid

14 dec 2009
    2.683
    0
    36
    Verzorgende IG in een verpleeghuis met een suppper
    Hier.....Grunnen
    Wij hadden eerst na enkele kleine auto's te hebben gehad een vw passat... AL met al een flinke miskoop mankeerde steeds wat aan. En erg duur in de onderhoud.

Nu hebben wij een opel astra station van 2007. Mooie grote auto.
    Onze zoon heeft alle ruimte achterin, hond kan mee in ruime kofferbak ( herder) en de kinderwagen + alle andere benodigdheden kunnen mee. Moet zeggen dat het geen zuinige auto is.

Maar wat is zuinig?
    Wij moeten ongeveer ( bij veel rijden) 2x tanken p/w a 70 euro.
    Maar daar in tegen geen apk kosten. Dit omdzat het een jonge auto is.

Hoe groter de auto, hoe zwaarder en duurder.
    Tenminste dat denk ik:)

9. Bri

Bri Niet meer actief

Ik zou wel even kijken naar het verbruik, de brandstof is duur en zal vast niet veel goedkoper meer gaan worden. Hangt er natuurlijk ook van af hoeveel kilometers je ermee denkt te gaan rijden.

Als je een grote auto voor weinig geld wilt, zou ik naar een Skoda kijken. Is volgens mij wat degelijker dan een Dacia (persoonlijk vertrouw ik die auto's niet zo).

10. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Volkswagen jetta.....En dan wel het nieuwere model he hhaha:D

11. stopcontact

stopcontact Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.674
    1
    0
    Wij hebben het ook een poos gedaan met een 3 deurs... pfff wat een ellende met je kind inladen, inpakken vakantie enz...

Nu sinds een paar weken een opel Zafira. 7 zits, 5 deurs en als je de 2 achterste stoelen ingeklapt laat dan heb je zeeën van ruimte. Hoge instap en hij rijd en zit heerlijk!
    Gemiddeld zuinig en 150 euro wegenbelasting per kwartaal.

Iedereen denkt nu dus dat we gezinsuitbreiding krijgen.... :(

12. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

23 jul 2012
    3.499
    0
    36
    Ik heb een swift uit uhh 2008 ben er erg tevreden over!

13. Foxter

Foxter Niet meer actief

Dat heb ik juist met Skoda, dan zou ik eerder een Dacia nemen, toch van renauld :)

14. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Skoda is van VW ;)

Wij hebben een tijd een skoda octavia gehad (geen station) wat een laadruimte niet normaal!!!! Rijd ook fijn en niet duur :)

Nu hebben we een hyundai IX35 maar hij lijkt groter dan dat hij is...ik rij zelf een panda'tje wel 5 deurs maar de kinderwagen past er zowat niet in jah als ik de zitting op de achterbank legt gelukkig hebben we ook een buggy ;)

15. bouncytigger

bouncytigger Bekend lid

27 feb 2012
    861
    0
    0
    ooohhh!!! Ik ben jaloers!!!! Die rijden fijn!!! En ze zijn super mooi! Heb er es eentje mee gehad van t werk van manlief (werkt bij de Hyundai garage als monteur). Zelf rijden we een Hyundai I20. Is een lekkere auto, ruim genoeg voor 4 personen, alleen de kofferbak laat iets te wensen over. De kinderwagen die we hebben gekocht past er precies in, als we de wieltjes er af halen. We zijn dus ook zoekende naar een iets grotere. We gaan voor een I30CW.

Maar qua auto-tip: Van VW en Audi is er een bepaald type motor die alleen maar problemen opleverd. Overige types is geen probleem overigens. Weet alleen niet precies welk type het is, als je het wil weten, zeg het maar, dan vraag ik manlief ff.
    Verder zijn Japanners altijd goed, incl. Hyundai en Kia. Vooral die laatste 2 bieden kwalitatief goede auto's voor weinig geld. Wij betalen voor onze I20 €30,- wegenbelasting in de maand. Voor een I30CW (=station) gaan we straks €45,- per maand betalen. Valt dus op zich ook wel mee.
    Franse en Italiaanse auto's zijn kwalitatief vaak niet zo best. Fransen hebben vaak storingen en vage problemen die ze bij de garage niet weten op te lossen en Italianen weten niet hoe ze goede electra in een auto moeten aanleggen, wat weer de nodige (dure) problemen oplevert.
    Ford Focus is ook een goede optie, alleen moet je wel goed opletten als je gaat kijken, want die roesten vaak op de achterklep en bij het tankklepje.

En laatste tip: bespaar jezelf een hoop ellende en koop een auto bij een Bovag-dealer, met garantie. Je betaald misschien iets meer, maar met problemen komt er altijd een oplossing.

Succes!!!

16. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Skoda is weer van Volkswagen dus toch wel betrouwbaar....
    Een Seat Altea is ook een mooie wagen en idd de Opel Zafira.

17. Foxter

Foxter Niet meer actief

Klopt, skoda is van vw, waar wij geen fan meer van zijn :)

18. HelloKitty83

6 jul 2012
    80
    0
    0
    NULL
    NULL
    Skoda bevat ook veel audi-onderdelen, niet alleen VW.
    En ik rij al jaren een skoda fabia sedan (uit 2003), echt een super auto! Kost niet veel (119 euro wegenbelasting per 3 maanden), rijdt redelijk zuinig en voldoende ruimte! Als je grotere kinderen hebt, is 'ie wel te klein, maar voor kinderstoeltjes prima!
    En de station is nog mooier daarvan.

Mijn man rijdt een Suberb Combi (station dus) en daar kan je met 3 gezinnen in camperen, die is echt grooooot!! Wel 'duur' in de aanschaf, maar ook zeker een aanrader. En waar je bij VW/Audi voor alle 'luxe' dingen moet betalen, is dat bij skoda allemaal standaard (ik heb bijvoorbeeld parkeersensoren, cruise control en verwarmde buitenspiegels).

Mijn zusje rijdt een Swift uit 2008, die vind ik echt te klein, de kofferbak past net een kratje bier in.

Van vrienden heb ik begrepen dat een Audi A2 ook een goeie auto is, die schijnt van een licht materiaal te zijn en dus goedkoop in de belasting.

Ook de Astra Station is heel licht (en heeft veel ruimte) dus ook niet zo duur in de wegenbelasting.

Keus genoeg dus :)

Hyundai en Dacia hebben bij mij niet zo de voorkeur (Dacia he-le-maal niet omdat het juist van Renault is, daar heb ik slechte ervaringen mee). En de stoelen van de Hyundai vind ik niet zo prettig zitten op langere ritten (dat is bij de Skoda echt weer een aanrader).

Succes met kiezen!

19. Rinajusase

Rinajusase Fanatiek lid

17 jun 2012
    2.078
    0
    0
    Secretaresse
    Midden Nederland
    #19 Rinajusase, 27 sep 2012
    Laatst bewerkt: 27 sep 2012
    Is het een auto voor "erbij" of jullie gezinsauto??

Ik heb zelf een Chevrolet Kalos 5 deurs en het is een prima auto qua ruimte en qua prijs ook gunstig:) Ik ga er straks 3 kids in vervoeren. Naast deze auto rijden we nog een Nissan Almera Tino, onze gezinsauto waar we mee op vakantie gaan e.d. Lekker ruim en genoeg kofferbakruimte:D

20. MamavanMJ

MamavanMJ Niet meer actief

Ik vind dat echt zo'n lelijke auto! Verschrikkelijk. Zag er laatst 1 rijden en weet zeker als ik hem gratis aangeboden krijg dan zou ik weigeren haha!

Als je niet een te dure auto wil, wel veel ruimte en geen zin hebt in veel onverwachte kosten zou je eens kunnen kijken naar een Kia. Die geven nu 7 jaar fabrieksgarantie!

Deel Deze Pagina