letselschade.... tips?

Discussion in 'De lounge' started by frummeltje31, Aug 13, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. frummeltje31

frummeltje31 Fanatiek lid

Sep 16, 2009
    2,158
    110
    63
    Vorig jaar oktober heb ik een ongeluk gehad. Ik stond voor het rode stoplicht met mijn auto en er is iemand met behoorlijke vaart bovenop geknald. Gevolg Whiplash. Nu na een lange reeks behandeling bij de manueel therapeut, heeft hij aangegeven dat ik niet meer volledig zal herstellen en altijd restklachten zal houden. Het houdt ook in, dat ik bepaalde dingen niet meer kan of mag. Dit is ook naar mijn verzekering gegaan. Het is nu zaak om een schadevergoeding te krijgen. Het voorstel van de medisch adviseur is 3000 euro. Nu schrik ik eigenlijk van de laagte van het bedrag. Ik ben absoluut niet op geld uit, heb liever dat mijn nek weer normaal is. Maar, voor iets wat ik voor de rest van mijn leven heb door schuld van een ander... heb ook van meerdere kanten gehoord dat dit erg laag is. Enige tips hoe nu verder?

Ook heeft de medisch adviseur aangegeven dat zij niet voor 100% zeker kan vaststellen dat de klachten door het ongeluk komen. (hiervoor had ik nergens last van, maar goed). Ik weet het dus even niet meer...

2. skiwi

skiwi Fanatiek lid

Jun 15, 2012
    4,270
    402
    83
    Female
    Ik ga je pb en

3. frummeltje31

Sep 16, 2009
    2,158
    110
    63
    is goed, dank je!

4. Frisbie

Frisbie Bekend lid

Apr 3, 2015
    895
    1
    16
    NULL
    NULL
    Onderzoek vragen bij een onafhankelijk medisch adviseur. De verzekeraar betaald dit en bepaald naar wie je gaat.

5. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,264
    6,789
    113
    Letselschade advocaat misschien een optie?

Ik heb ooit les gehad van een advocaat en zij werken vaak met no cure no pay...maar in de branche van letselschade was er bijna altijd wel veel te halen...

6. void

void Fanatiek lid

May 19, 2012
    2,356
    19
    38
    0161
    redelijk normaal bedrag alleen als je blijvende schade hebt dan zou ik toch ook denken dat het hoger zou mogen zijn! Ik zou daar wel even op aandringen bij de advocaat die je claim handeld en met de verzekeringsmaatschappij van de andere partij handeld..

7. frummeltje31

Sep 16, 2009
    2,158
    110
    63
    ben inderdaad al aan het zoeken naar een letselschadeadvocaat en meer informatie! Dank je wel!

8. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

Oct 7, 2013
    1,472
    113
    63
    Almere
    ik zou toch echt een goede advocaat zoeken hoor.. wij hebben van een letselschade advocaat 12,500 duizend euro gehad...(gewonnen) daaruit om ook nog alles vergoed gekregen van de auto en super mooie 2e hands 7 zitter van gekocht... wel heeft de zaak 3 jaar geduurd ofzo.. oh ja ook de proceskosten hebben wij niet betaald.....

auto achterop vriend gereden die in de file stond

9. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

Oct 7, 2013
    1,472
    113
    63
    Almere
    maar ga je nu pas opzoek na een jaar? weet niet of dat helpt.. ik bedoel wij zijn na 1 maand al begonnen.. toen werd er nog niks blijvend gezien.. maar tussen tijd dat we bezig waren wel.. zal altijd zwakke plek blijven (nek) tussen tijd kregen wij zelfs fysio en eigenbijdrage vergoed en zelfs de vrijdagen van vriend kregen we.. totaal wat we hebben gekregen buiten de auto om was denk ik15 duizend euro....
    wij wilde een zaak we van maken maar tegen partij heeft dit bod toen gedaan en wij gingen akkoord.. dit bedrag nooooooiiiit verwacht... we zagen de hele rekening.. ook de advocaat koste 5000 dus uiteindelijk hebben ze exclusief auto 20 duizend moeten betalen.. wij 15 advocaat 5

10. brownielover

brownielover VIP lid

Mar 9, 2009
    8,148
    3,026
    113
    Nederland
    Letsel advocaat inschakelen. Mijn vriend hreft ooit een motor ongeluk gehad door een ander zijn fout (hij zat achter op) en heeft buiten de ziektekosten advocaat kosten ed 35.000 euro gekregen. In de toekomst moet hij misschien een kunst knie, als het zo ver komt komen die kosten er nog bij en krijgt die allemaal vergoed.

11. frummeltje31

Sep 16, 2009
    2,158
    110
    63
    Ben al vanaf het begin bezig hoor. Alleen willen ze nu een eindregeling treffen. En heb ik enkele weken geleden pas te horen gekregen dat het niet meer hersteld...;)

12. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

Jun 18, 2009
    2,299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Ik ben al 10 jaarrekening whiplashpatient en ik had nog wel met 2 ongevallen te maken.
    Ik heb 5 jaar behandelingen gehad en ik zal nooit meer genezen helaas.
    Ik had in t begin een medisch adviseur via mijn toenmalige baan. Die wilde t afschepen met 250 euro (ja daaaag). Toen nam ik een pro-deo advocaat, maar dat schoot na 2 jaar nog niet op. Uiteindelijk een letselschadeadvocaat genomen en Uiteindelijk na 7 lange jaren is er een eind gekomen aan dat getouwtrek en heb ik t bedrag gekregen wat wij voorgesteld hadden (wat overigens meer is dan jouw voorgestelde 3000 euro).

Een letseladvocaat kan precies uitrekenen wat je schade zal zijn (inkomsten, medisch, km kosten, emotionele kosten e.d) ik raad je ook echt aan er 1 op te zoeken.

13. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

Oct 7, 2013
    1,472
    113
    63
    Almere
    Je krijgt echt alles vergoed .. Ik was zwanger en dan liep niet goed .. Huishouden kon ik niet meer en mocht ik niet meer .. Vriend kon dat half .. Hun hadden een schoonmaakster geregeld en betaald .. Hoeveel dat was geen idee .. Maar dat was ook wel lekker .. Als we problemen krijgen met inkomsten belasting of toeslagen ( ivb te veel
    Ontvangen geld ) gaan hun dat verschil dus betalen volgend jaar ..

14. frummeltje31

Sep 16, 2009
    2,158
    110
    63
    ga ik ook zeker doen!

15. Rizzoli

Rizzoli Fanatiek lid

Aug 21, 2013
    2,515
    966
    113
    Zonder twijfel letselschade advocaat. Die zorgt voor het aansprakelijk stellen van de tegenpartij, rekent uit waar je "recht" op hebt en kijkt in het grote boek der wijsheid naar uitspraken van vergelijkbare zaken.
    Reken jezelf niet rijk hoor! Het heeft enorm veel te maken met wie de verzekeraar van de tegenpartij is of je veel of niet uitbetaald krijgt.

De medisch adviseur van de tegenpartij kan wel zeggen dat het niet zo erg is en je manueel therapeut dat het heel erg is, maar er zal toch een onafhankelijk expert naar moeten kijken.

Hou er ook rekening mee met je leeftijd. Hoe ouder je bent, hoe minder je krijgt omdat ze tot je 72e rekenen. Ze gaan er vanuit dat je daarna of dood bent of in een bejaardentehuis zit.
    Dan gaat er nog een formule overheen waardoor je uiteindelijk vergoed wordt tot zeg je 55e.

Tip, ben eerlijk naar je eigen advocaat. Als je de klachten gaat aandikken kan je door de mand vallen mocht je uberhaupt met de leugen kunnen leven.

Ik had zelf een letselschade advocaat via een advocatenkantoor die door mijn zorgverzekering werdt aanbevolen. Een groter kantoor hier uit de regio.

Mochtje nog vragen hebben, stuur maar een pb

16. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

May 10, 2012
    6,606
    57
    48
    Zeker een advocaat inschakelen! Er bestaan heel veel regelingen in letselschade-land.
    En dus zeker nog niet accoord gaan met een eindregeling.. Dan snijd je jezelf waarschijnlijk behoorlijk in de vingers;)
    Verzekeraars willen zaken vaak zsm afsluiten om er het goedkoopst vanaf te komen;)

17. Dreamz3

Dreamz3 Fanatiek lid

Dec 9, 2010
    3,297
    96
    48
    Ik heb in 2004 een ongeluk gehad waarvan iemand anders de schuldige was.
    Al voordat ik het ziekenhuis uit kwam is mij op het hart gedrukt door slachtofferhulp dat ik niet in zee moest gaan met de verzekering van de tegenpartij en dat zij contact zouden leggen met een letselschade advocaat.
    De zaak heeft bijna 4 jaar gesleept, omdat nog niet duidelijk was hoe het af zou lopen ivm blijvend letsel.
    Ik heb blijvende schade opgelopen en ben deels afgekeurd.
    Ik ben uiteindelijk akkoord gegaan met een schadevergoeding van 34.000 euro.
    Dus idd neem een advocaat in de arm en zeg niks toe aan de verzekering en nergens voor tekenen oid.
    Ze willen altijd zo goedkoop mogelijk van je af moet je maar denken.

18. tikigo

tikigo Bekend lid

Oct 16, 2012
    595
    0
    16
    NULL
    NULL
    Eindbedrag wat ze willen is echt belachelijk. Je hebt een pb

19. hardlopertje

hardlopertje Bekend lid

Jul 9, 2012
    853
    28
    28
    Ergens op de aardbol
    Als je een goede letselschade advocaat nodig heb weet ik er nog wel 1tje. Ik weet niet waar je woont maar opzich maakt dat ook niet veel uit volgens mij.

20. Bailey1989

Bailey1989 Niet meer actief

Hierboven al gezegd een letselschade advocaat. Als jij over 15 jaar niet meer kunt werken en je heb die 3000 euro aangenomen dan is het verder jou probleem. Toen ik 20 was heb ik een ongeluk gehad om mijn werk. Ik heb toen een letsel schade advocaat gebeld dit was er 1 in Amsterdam dacht ik.. iedergeval na 3 jaar heb ik uitbetaald gekregen en de advocaat ook (no cure no pay) geen schokkend bedrag aangezien er in mijn geval geen getuigen waren en diegene die dat ongeluk veroorzaakte deed of zijn neus bloedde. Ik heb nu al lichte vorm van artrose in mijn hand en er dagelijks last van. Het gaat wel om je lichaam dat is niet vervangbaar als je later door dit arbeidsongeschikt word dan heb je toch een flink probleem.

Share This Page