vloerkleed reinigen

Discussie in 'De lounge' gestart door Prins03, 13 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Dames,

Misschien hebben jullie een tip.

In februari zijn we verhuist, door de stress hiervan is één van de katten een paar keer gaat zitten op het nieuwe vloerkleed.. Nu ruikt het dus naar kattenpis.. Hoe krijg ik het eruit? Of weet iemand een bedrijf/stomerij wat niet voor de hoofdprijs kan reinigen?

Het gaat om vloerkleed Picasso van Kwantum, de grote maat. Hoogpolig.

Hopelijk hebben jullie de gouden tip :)

2. babykonyntje

babykonyntje Actief lid

24 dec 2012
    188
    2
    18
    Dit kan je heel gemakkelijk zelf. Je kan een tapijt reiniger huren bij een bouwmarkt zoals praxis ofzo en je tapijt grondig reinigen of je laat het doo een professioneel bedrijf doen. Waar woon je?

3. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    maar als ik zo'n vloerkleedreiniger huur is dat toch alleen met water? Krijg je daarmee de geur er wel uit?

Heb een bedrijf gemaild maar kost meer dan € 100,- om het te laten reinigen daar.. kan ik beter een nieuwe kopen..

4. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik heb mijne een keer gedaan met robijn wasmiddel en vanish tapijtpoeder, gewoon zelf een beetje wassen haha.
    Verder kopen we elk jaar een nieuw kleed, wel zo fris vind ik.. volgens mij is het professioneel laten reinigen super duur (onze bank was althans dik 100,-).

5. kuikentjepiep

kuikentjepiep Bekend lid

30 aug 2014
    575
    2
    16
    Ja de kattenpis is zo een vieze geur die je er gewoon niet uitkrijgt.
    ik had ook een kat die overal behalve op de bak plasjes deed. Vreselijk. Heeft me een hoop geld gekost. Hoofdkussens (als hij weer een stiekem de slaapkamer ingeglipt was) bankkussens, vloerkleden, de deurmat die op maar in de parketvloer gelegd was. Echt goor die geur blijft de hele tijd in je neus hangen.

Ik heb zelfs speciale kattenurine behandelspul gekocht maar ook dat werkte niet :(

Misschien dat je een plasje op het vloerkleed dan nog niet zo extreem ruikt als je het een paar keer behandelt en buiten laat drogen maar ik heb er een hard hoofd in..

6. babykonyntje

babykonyntje Actief lid

24 dec 2012
    188
    2
    18
    Wij laten het altijd 1x per jaar doen(verder geen huisdieren of lopen met schoenen) per tapijt vraagt hij rond de 30 euro endan hebben we zo grote 200x230 dus dat valt reuze mee.
    Als je zo eentje huurt bij de bouwmarkt heb je ook zo speciale reservoir waar je een schoonmaak middel ik kan doen.

7. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    die geur kan je er nog gewoon uitkrijgen. je moet spul gebruiken wat de enzymen af breekt. je kan beginnen met groene biotex. die breekt de enzymen af. papje maken en het goed in laten werken.
    je hebt speciale middelen om urine te verwijderen. oa urine off, ecodor en UF2000. soms is het nodig om het een paar keer te behandelen. werkt echt super.

8. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161
    Even meelezen!

9. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    In den haag zit een turks bedrijf dat tapijten wast kost geloof ik 3 euro per m2 en als je in de regio wpont komen ze hem ophalen en terugbrengen. Wij wonen 30 km van den haag en bij mij komen ze ook

10. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Ik woon helaas wat verder van Den Haag af :) Ga wel eens zoeken of er hier in de buurt ook niet zo'n turkse stomerij ofzo zit..

Heb net weer wat geprobeerd op mn kleed.. mix van groene zeep en azijn.. kijken wat daar uit komt :p

Deel Deze Pagina