Alle kinderen een voornaam die met dezelfde letter begint? Stom of niet?

Discussie in 'Babynamen' gestart door sunshineS1976, 20 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

De naam van onze dochter begint met een L.
    Echt heel toevallig waren we zomaar wat namen voor de tweeling aan het bedenken en daar rollen ineens superleuke namen uit, die ook met een L beginnen.
    Wat zouden jullie doen? Is het cliche/stom om alle drie de kinderen de naam met een L te laten beginnen of is het juist leuk?
    Kreeg van een vriendin al een opmerking dat dit suf was...

2. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    Ik denk vooral onpraktisch met post bijvoorbeeld. Of ze moeten ook een tweede (of derde ;)) naam erbij krijgen... dan zou ik zeggen, lekker doen wat jullie leuk vinden.

3. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Ligt ook aan de namen, het moet geen kwik kwek en kwak gehalte hebben natuurlijk. Verder lijkt het me erg onpraktisch.

4. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Hier in het dorp hoor ik het wel vaker. Zolang de namen niet echt op elkaar lijken, lekker doen!

5. cc93

cc93 Bekend lid

10 okt 2010
    996
    2
    18
    Ik vind het niet stom, alleen beetje onhandig met de post.
    Maar zeker niet suf hoor.

6. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Hmm ik vind het niet perse lelijk, maar krijg beetje nestje puppy s gevoel erbij...

7. Eiveo

Eiveo Niet meer actief

Zou voor de tweeling in elk geval verschillende voorletters kiezen. Die delen ook dezelfde geboortedatum wat bij bij instanties lastig kan zijn.

Bij ons thuis waren drie J's. Op het moment dat er post verstuurd wordt die niet voor andere ogen bestemd is was het wel eens lastig als er J. Achternaam stond. Het risico dat de verkeerde hem openmaakt is dan aanwezig.

Persoonlijk zou ik er niet voor kiezen, maar als het DE namen zijn moet je het vooral doen!

8. aimee83

aimee83 Niet meer actief

Idd voor de tweeling ivm geboortedatum andere tweede letter doen.
    Maar over de post zou.ik me niet druk maken iig..( hoeveel post krijg je nu eenmaal)
    Zolang het geen lena lina en lana is zeg ik
    Gewoon doen.

9. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Ik vind het dus echt niks. Sowieso omdat het onpractisch is met de post (en ja, je krijgt best veel post in je leven...). Maar ook omdat ik het echt niet leuk vind staan. Te jut en jul, ook al lijken de namen verder niet op elkaar.
    Ik heb mijn droomnaam voor ons derde kind niet gegeven omdat de beginletter al aan een ouder kind vergeven was.

10. Luckymartine

Luckymartine Actief lid

22 nov 2013
    347
    0
    16
    Leuk juist! Waarom niet? Ik zou inderdaad wel een paar mooie tweede namen erbij verzinnen. Is echt lastig met post/huisarts enzo!

11. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    lijkt me op zich niet lelijk maar als je bijvoorbeeld: Luna,Lena en Lara hebt dan krijg je echt zn kwik kwek en kwak gehalte, dat vind ik dan wel weer lelijk.

12. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    Zou er zelf niet zo snel voor kiezen, maar het gaat er natuurlijk vooral om dat je de namen kiest die je het mooist vindt. Als die dan ook met een L beginnen, so be it.
    Zou het wel dan ook bij alle kinderen doen, niet straks 1 van de tweeling wel en de ander niet.

(Ik heb het zelf als kind altijd heel tof gevonden dat we allemaal een eigen beginletter binnen het gezin hadden. Vond het tof dat ik mijn eigen had; de M dat was ik. Met name met Sinterklaas natuurlijk ivm de chocoladeletters. Slaat eigenlijk nergens op maar alleen hierom al zou ik zelf m'n kinderen hun eigen beginletter gunnen, haha)

13. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    De namen van onze zoons beginnen met dezelfde letter. Dat is niet met opzet, maar omdat we dit de mooiste namen vinden. Ze hebben wel een tweede naam met een andere letter i.v.m. de post.

14. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Zolang het geen kwik, kwek en kwak is gewoon doen als het jullie favo namen zijn.

15. Hummeltje 1

Hummeltje 1 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.855
    2
    38
    NULL
    Ik zou het gewoon doen.
    Onpraktisch hoeft het niet te zijn. Onze zoon zijn roepnaam begint ook met een L maar zijn geregistreerde namen hebben twee andere letters ;). (hij heeft 3 namen waarvan 2 geregistreerd)
    Ik wilde ook graag (als ik van een tweede zwanger wordt) dat het met een L zou beginnen, maar ik kan gewoon geen enkele leuke naam bedenken met een L (buiten de naam van onze zoon om dan ;)).
    Mocht er ooit een meisje komen hebben we een naam klaar (geen L), voor een jongen wordt het nog een lastig verhaal.

16. kleinesam

kleinesam Fanatiek lid

15 mrt 2009
    1.409
    0
    0
    Wij hebben een Sam en een Sofie. Helemaal niet opzettelijk, maar we hebben gekozen voor deze namen omdat we ze mooi vonden. Ze hebben beiden 3 namen maar de post wordt tot nu toe geadresseerd aan Sam of Sofie, dus met de voornaam.

17. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

bedankt voor de reacties!
    Jullie hebben wel een beetje gelijk... Als ik nu over kwik kwek en kwak nadenk krijg ik dat gevoel ook een beetje... we hebben nog 3-4 maandjes te gaan dus ga ook nog eens wat andere namen bedenken :)

18. emeraldgreen

8 nov 2013
    22
    0
    1
    Makelaar
    Noordwijk
    Heb hier 2ling. Majka (2e letter m) en Melissa (2e letter r). Allebei andere voorletters. Geen probleem hoor. en je moet doen wat je zelf mooi vind. Niet iedereen kan je combo moooi vinden denk ik dan maar! Tot nu toe maakt praktisch niet uit. Wat je kan doen is bv 2 namen geven. bijvoorbeeld hoor als je je kiddie Pim en Pam wil noemen (zou ik dus niet doen haha) Kan je ook 2e naam geven Filip Pim En Jannes Pam (omg vreselijke namen combos haha). 2e naam wordt dan roepnaam, en praktisch geen problmeem

19. LA85

LA85 Fanatiek lid

25 apr 2013
    2.018
    1
    36
    NULL
    NULL
    Tja als het echt dé namen voor jullie zijn... Maar zelf zou ik het eerlijk gezegd niet doen.

20. esklessebes

esklessebes VIP lid

23 mrt 2014
    7.012
    3.667
    113
    Leuk! Maar niet handig als ze maar 1 naam hebben. Ik ken 2 zussen en beide zelfde voorletter niet handig met de post. Denk aan op hetzelfde moment een bankrek openen. Het nummer kan dan ook bijna hetzelfde zijn.

Ik zou ze een 2e naam erbij geven dan hebben ze niet dezelfde initialen!

Deel Deze Pagina