+1 ! ik heb het nu al 2 weken over het sparen en over wat ik allemaal lees over het aflossen van een hypotheek. dat wil ik ook, als we het wat ruimer hebben. Verslavend om te besparen en zo min mogelijk vaste lasten te hebben
wou ik ook aflossen, maar voor ons is dit niet rendabel nu met de rente's enz....we krijgen meer als we bijvoorbeeld 10.000 op de bank zetten als dat we gaan aflossen..... Dan sparen om in een betere tijd af te lossen maar he
dit ga ik proberen, bedankt voor het delen! ik gebruik per week wel 5 pakken babydoekjes, echt hard gaat het hier.
Als je nu gaat aflossen, dan betaal je (wanneer je een aflossingsvrije hypotheek hebt) elke maand minder rente, en uiteindelijk kun je je huis afbetalen. Daarnaast staat je geld te verdampen op je spaarrekening omdat de inflatie 2,5% is en bijna alle spaarrekeningen onder de 2% rente zitten. Als wij gaan aflossen bespaart het ons heel veel rente in de loop van de aankomende 25 jaar en bovendien een enorme restschuld. Ik ben gemotiveerd om binnenkort te gaan beginnen.
helaas werkt het bij onze hypotheek niet zo... Wij hadden een beleggings hypotheek en zijn toen over gegaan naar een spaar.... Van slecht naar slecht....wisten wij veel, was voor alles het honderd in liep in NL. Dus voor ons is het voordeliger...scheelt niet veel, maar levert ons nu 2% van 10.000 op wat we anders dus niet minder aflossen (sparen)...klinkt krom, en dat is het ook! kan het ook niet goed uitleggen helemaal....
het is ook veel. Ik heb 3 zoontjes, waarvan 2 in de luiers, en die poepen elke dag 3 poepluiers. Daarnaast poept de oudste wel de op de wc, maar die veeg ik ook af met billendoekjes. niet schrikken maar ik gebruik dus ook 496 wegwerpluiers per maand. 2 kids x 8 luiers x 31 dagen=......
Waarom veeg je de billen van je oudste niet gewoon met toiletpapier af? Scheelt een hoop in de kosten en op school hebben ze die doekjes toch ook niet?
waarschuwing: wie niet van poep-praat houdt moet niet verder lezen haha! nee dat klopt, hij kan zelf zijn billen niet vegen en zijn juf doet het ook niet (schoolregel). We hebben daarom de afspraak dat hij thuis poept en dat gaat prima, maar als ik met wcpapier veeg krijg ik zijn plakpoep niet weg, vandaar dat ene doekje. het gaat meer om de poep van de jongsten, daarvoor heb ik 10 doekjes per poepluier nodig en ze poepen meer dan gemiddeld en het zijn nog geen drolletjes, zeg maar. Ik heb de nieuwe zelfgemaakte doekjes staan en ik ben heel benieuwd! zag er wel prima uit. Misschien denk ik trouwens dat het 5 pakken zijn, en zijn het er minder. Voor mijn gevoel is het veel. Ik zal er eens op letten. Hopelijk lukt het me om zo rond de 3 jaar zindelijk te krijgen, zal zo ongeveer 50-100 euro per maand schelen qua luiers en doekjes.
8 luiers is ook veel per dag vind ik hier kindje van 2 en max 4 luiers op een dag. Poepen is 9 van de 10 keer wel op de wc gelukkig.
Extra aflossen op de hypotheek zijn wij ook mee bezig. Gaat niet supersnel, maar alle kleine beetje helpen wel Overigens, die blog die je noemt van Spaarcentje, die volg ik ook. Sta ik binnenkort ook op met ons aflosverhaal
6.45 9.00 11.00 14.00 16.30 18.45 22.00 zijn de vaste tijden, dan zitten de luiers echt vol. soms 1 extra op een dag. ze drinken beiden veel, wel 2 liter. (ka weet ervan) vooral water op het moment. Ik ken ook wel kindjes die vrij weinig drinken, ik neem aan dat jouw kindje dan niet superveel drinkt op een dag? die van ons gaan nog niet op de pot of wc.
onskleintje; hier een dochter van 2.5 en die gebruikt 4, hooguit 5 luiers op een dag. om 08.00 om 12.00 om 15.30 en om 19.00 ze drinkt gewoon normaal, als ik drink krijgt ze ook drinken en bij het ontbijt/lunch/avondeten ook een beker. verder gaat ze nog niet op het potje.