letten op de kleintjes (bespaartips)

Discussie in 'De lounge' gestart door bolkje, 12 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Hier een tweeling die 6 luiers per kind op een dag krijgt, soms 5, soms 7. Ik haal Lidl luiers, ze lekken net iets sneller door als pampers. Met pampers had ik er voor ieder 5 op een dag nodig.

2. Wij hebben ons opgegeven om 2 weken lang gratis wasbare luiers te proberen van pandababy. Als dat bevalt kopen we ze zelf ook... schijn je flink mee te kunnen besparen :)

3. Baylee

Baylee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.417
    0
    36
    Lol hier ook zitten al op 85% opbrengst en we moeten nog 3 maanden :D

Heb nu voor het laatste beetje stroom dat we meer gebruiken een windaandeel gekocht gisteren dus zal zo goed als bijna alles dekken nu van elektriciteit!

Nu nog wat op gas verbruik verzinnen en dan is het helemaal goed :p

4. Islah

Islah Niet meer actief

Ik denk dat dat altijd een discussiepunt zal blijven (gas vs elektriciteit). Zelf heb ik gemerkt dat ik met gas goedkoper uit ben, toen ik nog een gasoven had bv. kreeg ik altijd geld terug, nu niet. Idem met huis verwarmen met elektrische radiotor toen de cv even kapot was een paar jaar terug, dat was dus duurder dan de cv.

Als ik afwas gebruik ik trouwens minder dan 12 liter. Water is niet duur, het verwarmen van water daarentegen wel. Zoals ik al zei ligt het er echt aan hoe je afwast.

5. Eylem

Eylem Niet meer actief

Mijn jongste gebruikt vier luiers per 24 uur: 's ochtends als ze wakker wordt, 's middags voor ze gaat slapen en 's avonds voor ze gaat slapen. En dan evt. nog bij poepluiers tussendoor natuurlijk.

Ik kan echt iedereen de Aldi luiers ten zeerste aanbevelen, die zijn echt perfect gewoon, zeker nu ze vernieuwd zijn, het lijken echt net Pampers (net zo dun en met leuke plaatjes ook nog ;) ) en ze absorberen nog meer. Met een pak van 80 stuks doe ik makkelijk 2 weken.

6. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

wow echt ongelovelijk dat jullie met zo weinig luiers toe kunnen. Ik zou het wel willen maar hier lukt dat niet. Vooral omdat beiden 2 a 3 poepluieres op een dag hebben, dus in totaal 4 tot 6 poepluiers. daar wil ik ze dan niet in laten lopen. Misschien doe ik wel met minder luiers dan ik dacht, want heel soms kan ik het uitstellen naar 6 op een dag.

@aldiluiers, vind ik persoonlijk slechter geworden, de tweeling lekt door. Eerder had ik wel een hele tijd Aldi luiers, totdat ze werden veranderd toen werden ze voor onze kinderen minder goed. Ik haal nu kruidvat luiers, na een hele tijd etos te hebben gebruikt en Lidl, zijn deze toch het beste. Scheelt een hoop wasgoed bij mij.

7. Ons Kleintje

#347 Ons Kleintje, 30 sep 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 sep 2013
    mwah ik hoop dat ze over een half jaar zindelijk zijn :) durf de gok niet te nemen, wel eens over na gedacht trouwens. Maar om eens gratis te proberen klinkt wel interessant,
    is nu 10 euro trouwens.

8. Islah

Islah Niet meer actief

Jammer, want ik houd absoluut niet van pampers. Vond die van Lidl wel oké maar dat was meer omdat ze zo smal zijn en mijn dochter erg dun was destijds.

9. pioenroos26

pioenroos26 Niet meer actief

Aan 2 liter komt ze niet maar ze drinkt wel meer dan genoeg. maar flinke kostenpost zo voor jullie pff en een grotere maat luiers helpt niet?

10. Ja, dan zou ik het inderdaad niet meer doen, nee... Wij beginnen pas net... Ben uitgerekend begin november en mag ze half november testen, en als het bevalt dan hebben we er dus nog een flinke tijd wat aan :)

11. Sjotefle

Sjotefle Actief lid

14 aug 2011
    301
    0
    0
    Fulltime huismama!
    Fryslan Boppe
    Gewoon normaal formaat :) Pannen was ik dan wel weer met de hand af, anders zou die ook elke dag aan moeten...En niet hygienisch? Dat is ieder zn eigen mening natuurlijk, maar het komt er blinkend schoon uit. En daarbij komt dat ik het gewoon zonde vind als die zou moeten draaien als die niet vol is...

12. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    Ja echt...

Hier ook altijd gehad en ideaal.

Beter dan Pampers en Kruidvat. En ook voor de gevoelige huidjes heel fijn.

13. diem

diem Actief lid

26 okt 2008
    203
    2
    18
    Vrouw
    Waarom verschoon je de tweeling om 22 uur nog??
    Gebruik ook Aldi luiers: perfect!!

14. Ons Kleintje

omdat ze anders doorlekken. een uur later en ik kan slaapzakken, romper en bedden gaan verschonen. Ze gaan met een fles water op bed. zonder gaan ze niet slapen. i know..

15. Ons Kleintje

ik ben trouwens het gratis te downloaden e-boek `Je geld of je leven` aan het lezen, super interessant!

en ik ben op zoek naar een goede gaswacht, die van mij is 11 euro per maand, kan het goedkoper?

16. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Ik heb bij mijn zoontje ook altijd Aldi luiers gebruikt.
    Maar nu zag ik dat ze er pas zijn vanaf maatje 4? Daar baal ik echt van! :(

17. diem

diem Actief lid

26 okt 2008
    203
    2
    18
    Vrouw
    Ja super irrirant! Ze hadden al nooit 1 en 2 daar baalde ik ook van. Gelukkig gebruik ik alleen 4:D

18. minon

minon Niet meer actief

Als je graag van die nootjesmix eet of voor een verjaardag. Alle soorten nootjes los kopen in een zakje. Bijvoorbeeld cashewnoten zijn in een zakje veel goedkoper dan een bakje met mix.
    Grote afsluitbare bak en alles inmikken, door elkaar husselen en je hebt een berg nootjesmix. Wij doen altijd onder andere pinda's, borrelnootjes, japanse mix, cashewnoten, walnoten en hazelnoten (zelf kraken) rozijnen en nog wat andere noten. Bij een aanbieding gaat er ook tijgernootjes oid doorheen.

19. Islah

Islah Niet meer actief

Het ging mij (en wellicht Eylem ook) er meer om dat bepaalde gebruikte vaat er dus dagenlang staat zonder dat het wordt schoongemaakt. Niet dat de vaatwasser al dan niet schoon wast.

20. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Zijn die luiers dan ook bij elke verschoning nat/vies? Onze dochter van 21 maanden gebruikt 4 à 5 luiers per dag. Meestal zijn ze dan wel aardig "vol".

Deel Deze Pagina