letten op de kleintjes (bespaartips)

Discussie in 'De lounge' gestart door bolkje, 12 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. IngeM

IngeM Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.590
    0
    36
    Goeree Overflakkee
    Ik heb vandaag m'n abonnement van digitale tv omgezet van UPC naar telfort en mijn internet en vast bellen abonnement omgezet. Ik heb hiermee €317 bespaard het aankomende jaar!

2. Islah

Islah Niet meer actief

Ja lekker inderdaad! Wij nemen ook altijd heel wat blikken vijgenjam mee van vakantie, vind ik echt heerlijk (en is ook nog eens veel goedkoper dan in Nederland). Zijn het groene of paarse vijgen?

3. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Wij zitten er ook aan te denken om met onze interactieve tv (incl. internet) over te stappen van KPN naar Telfort.. Toch bizar hoeveel dat kan schelen he!

4. Islah

Islah Niet meer actief

Wij hebben helemaal geen tv... Nooit aan gedacht hoeveel ik daarmee eigenlijk bespaar haha.

5. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Geen tv?? Wat doen jij en je man dan altijd 's avonds?

6. IngeM

IngeM Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.590
    0
    36
    Goeree Overflakkee
    Ja idd! En als je het slim speelt krijg je veel korting. Wij krijgen 2 maanden gratis pluspakket, 6 maanden gratis digitale tv, 2 maanden gratis film 1 en de €30 eenmalige kosten zijn ook kwijtgescholden. Daarnaast hebben we nu sneller internet voor €2,50 minder, een beter modem en ook het vast bellen gedeelte blijft hetzelfde als we hadden maar wel €5 goedkoper!

7. Islah

Islah Niet meer actief

Lezen, studeren, gewoon bankhangen, etc. Of een beetje internetten (al is dat -zoals nu- vooral als hij niet thuis is, anders vind ik dat ongezellig) en ben nu natuurlijk ook veel met de baby bezig. Ik heb overigens al 7 jaar geen tv meer hoor. Heel af en toe kijk ik iets wat ik interessant vind terug op uitzendinggemist.

8. Smnee

Smnee Niet meer actief

Ik kijk niet veel tv, maar ik zou hem echt niet kunnen missen :)

9. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

ik wil wel mijn tvabbonnement opzeggen,
    maar ja helaas kan het niet, omdat we perse via die provider moeten hebben voor mijn man zijn werk, en die heeft alleen een combipakket. Ik ga toch eens bellen, eens kijken of ze een leuke aanbieding hebben :)

10. Islah

Islah Niet meer actief

N.a.v dat vleestopic dacht ik ineens aan het volgende. Kipfilet eten wij niet zo vaak, heel af en toe. Maar als ik het dan nodig heb doe ik dat zo: mijn man koopt dan een hele kip en ik snijd de kipfilet eraf. Bij de lagerijen hier is de losse kipfilet even duur als een hele kip wat dus sowieso incl. filet is. Dan heb je dus eigenlijk een groot deel vlees er gratis bij. En dat snijden is echt zo gebeurd.

11. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Leuk topic dit. Heb vandaag de chocomelk van de pasta geprobeerd, maar met hazelnootpasta vond ik het toch echt niet lekker. Ik koop wel poeder.

Ik heb vandaag 200 euro per jaar bespaard:) Mijn man en ik dragen beiden lenzen. Ik ben erg merkvast(lang gezocht naar een lens die niet irriteert) en een tijdje geleden zag ik dat Hans Anders dat merk ook verkoopt. We betalen per jaar aan lenzen met z'n tweeën nu 480 euro incl. lenzenvloeistof en controle. Bij Hans Anders betalen we 280 in het jaar. Wordt het toch een iets prettigere hobby.

Qua alles in 1 pakket zitten we bij UPC al een jaar of 3. We bellen elk jaar wat ze ons kunnen bieden anders stappen we over. Eerst kan er nooit iets, maar als je daar zegt dat je dan doorverbonden wilt worden met de afdeling om op te zeggen binden ze in. Half jaar voor 35 euro alles in 1 incl. onbeperkt bellen en daarna 43,50. Mijn man vindt het leuk om te doen. Bij Telfort enzovoorts zitten we echt duurder volgens mij. Hebben wel minder zenders, maar gebruiken ook niet meer.

Waar ik eigenlijk eens naar moet kijken zijn de woon- en autoverzekeringen, maar ik vind dat erg moeilijk om te vergelijken. Vooral de woonverzekeringen aangezien we alles in 1 hebben bij de hypotheker. Hebben mensen nog tips?

12. Wij hebben woonverzkering bij fbto via vereniging eigen huis.... 15% korting op alle woonverzekeringen :)

13. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ja ik ga me er maar eens in verdiepen. Ga eerst eens even noteren wat we nu hebben, moet geen appels met peren gaan vergelijken natuurlijk. We hebben bijvoorbeeld nu ook rechtsbijstand verkeer in de all in one woonverzekering zitten. Wij zijn sowieso niet lid van Vereniging eigen huis dus krijg dan alweer minder korting.
    We zitten ook met de auto net een beetje op de grens van beperkt casco of alleen casco. Auto is van 2005.

Lastig. Wat deze 2 dingen ben ik altijd een beetje lui, maar goed als ik wat wil moet het voor 15 december gebeuren!

14. Er zijn ook verzekeringen waar je een welkoms-cadeau bij krijgt.... Volgens mij zag ik laatst toevallig ook bij fbto een actie dat je per afgesloten verzekering een cadeaubon kreeg van bol.com, geloof ik... ik heb geen aandelen hoor :p

Maargoed, die bonnen komen goed van pas zo rond de feestdagen :) En dan gewoon over een jaar weer overstappen... ;)

15. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ik merk dat we zeker qua woonverzekering erg scherp zitten. De autoverzekering kan minimaal goedkoper en de besparing is dan zo minimaal, waardoor het niet echt een besparing is i.v.m. afsluitkosten.

16. minon

minon Niet meer actief

Hier 36 euro per maand bespaard door het abonnement van securitas op te zeggen

17. Hier 8,40 per jaar bespaart door over te stappen op automatische incasso voor het aflossen van de studieschuld :)

18. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

wil je deze ook aflossen of nu nog niet? kan ineens erg omhoog gaan namelijk wanneer je meer gaat verdienen en het einde nadert van de looptijd. dus mocht het nu lukken, doen! of wanneer je meer kunt storten.
    wij hebben het ook gedaan.

Oja Nijntje1990.. ik heb gisteren op een legoblokje gestaan en ik moet zeggen dat het niet zo pijnlijk was :) moest wel meteen aan jou denken hihi

19. minon

minon Niet meer actief

Hihi duplo doet zeerder haha. Je hebt zn vervelend punt in die holling van je voet. Heb drie weken met een blauwe plek gelopen.

20. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    wij hebben 70 euro per maand bespaard en 13.000 euro extra op de spaar rekening...nu nog ff kijken waar hij het beste rente vangt..... Zit allemaal rond de 2%.

(wel weer een sportschool abbo afgesloten dus die 70 euro is weer weg :p)

Deel Deze Pagina