letten op de kleintjes (bespaartips)

Discussie in 'De lounge' gestart door bolkje, 12 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

nog nooit van gehoord, maar klinkt erg leuk! en bespaarderig :D

Ik heb zojuist een excelsheet gemaakt van onze boodschappen (onderverdeeld in wat we nu ECHT uitgeven aan boodschappen, huishouden en luiers doekjes etc, onderverdeeld in categorieen)
    Ik ben benieuwd hoe ik er aan het einde van de maand voorsta. We doen nu alle bonnen in een bonnenpot zodat ik het goed kan bijhouden.

2. ACH

ACH Niet meer actief

Voor de dames welke actief zijn op Facebook..

Hier zie je heel veel groepen met 'koopjes' in de buurt.
    Ik merk dat ik er makkelijker kleine dingen op zet en weer verkoop omdat het dichtbij is en plaatsen snel en makkelijk gaat!

3. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Kan je al aan de slag als nagelstyliste zonder die extra opleidingen?
    Dan zou ik de schulden eerst aflossen.

Anders zou ik eerst de opleidingen volgen of eventueel half half doen.

4. Da's wel gek, inderdaad :) Maar toch ga ik hem voor mijn verjaardag vragen :D

5. minon

minon Niet meer actief

Op mp zijn ze vast ook te koop. Het is echt een heel oud ding. Die ik heb is van mijn overgroot oma geweest :)

6. Hanneke23

Hanneke23 Bekend lid

20 jan 2012
    642
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik bak ook zelf brood. Wel gewoon in de oven. Kunnen er 4 of 5 tegelijk in. Meel haal ik hier bij de molen en als de broden klaar zijn ruikt het hele huis lekker, is het heerlijk warm en zet ik de oven open om af te koelen en zo wordt het nog een beetje warmer in de keuken ;)

7. Ik heb al een poosje een zoekopdracht lopen via TipZoeker - Wat is TipZoeker? maar het valt tegen tot nu toe :(

8. minon

minon Niet meer actief

Als ik op mp wonderpan intik bij zoeken krijg ik 12 advertenties....

9. Ja, dat wel... maar ik wil altijd wel ff zien wat ik koop voor ik er geld aan uitgeef, dus ik zoek alleen hier in de buurt. Heb al een paar keer meegemaakt dat ik wat opgestuurd kreeg en dat het toch niet was wat ik ervan verwachtte en daar heb ik geen zin meer in... ;)

10. Vlinder1987

Vlinder1987 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.795
    0
    0
    Zo'n wonderpan, is dat niet ook een 'poffertpan' ?? Die heb ik ook, erg fijn!

11. Hij lijkt er in elk geval wel heel veel op!

12. minon

minon Niet meer actief

Ik vraag me bijvoorbeeld af of het voor ons wel zo goedkoop is om hem te gebruiken. Wij koken elektrisch dus die pan zou dan ca 30 min tot een uur op de plaat moeten. Op de kachel kan bij ons niet omdat dat een inbouwkachel is. De oven hebben we een combi oven van whirlpool. Het gaat dus om stroom of stroom dus denk dat het elkaar niet veel zal maken qua kosten. Het maakt alleen geen geluid dat is dan wel weer lekker.

13. Ik zou hem inderdaad ook niet snel gebruiken op onze elektrische kookplaat. Dan maakt het niet zoveel uit....

Maar als de kachel tóch aanstaat, dan kun je dus met het hout dat je toch al zou branden een cake of een brood bakken. Dan kost het niks extra's en kan het op termijn misschien zelfs een besparing opleveren :)

Hetzelfde geldt voor dingen als stoofpeertjes warmhouden op de kachel :)

14. minon

minon Niet meer actief

Wat wel een idee is om op de boot zelf brood te bakken maar dat heb ik dus nog nooit gedaan. Zal vast iets ingewikkelder zijn dan deeg kneden erin doen en aanzetten. En als het dan meer als een uur op moet staan dan is het stikheet in de boot en de gasfles gaat dan ook wel erg hard. Ik kan alleen nergens recepten vinden op internet.

15. Ik kwam in elk geval een recept voor cake tegen:
    Koekje van eigen deeg: Wonderpan: Absolutely the best yellow cake

Gister kwam ik trouwens ook een interessante blog tegen over eens per maand boodschappen doen. Iemand die dus eens per maand alles koopt, behalve dingen als melk en groentes.... Die gaat dus maar eens per maand naar de supermarkt!

Klonk mij wel interessant in de oren, want dan hoef je minder vaak jezelf aan verleidingen bloot te stellen zoals chocolade ;)

Maar ik heb nog niet echt een idee hoe ik dat aan zou moeten pakken... Willen jullie meedenken? :)

16. minon

minon Niet meer actief

Lijkt me ideaal maar voor mij echt geen optie. Dat ga ik allemaal niet meekrijgen met kind en mn man is in de openingstijden van de supermarkt altijd aan het werk. Als alle AH Basic producten ook online te krijgen waren dan bestelde ik alles op mn gemakje online maar helaas.
    Maar dan moet je wel een hele maand menu verzinnen pffffff

17. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    ik ga zowieso maar 1 keer in de week naar een supermarkt..

1 keer in de maand koop ik de grotere dingen in.. die ik altijd op voorraad wil hebben.. zoals kilo zakken pasta etc
    rest van de weken vul ik voorraad bij met aanbiedingen..

18. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

tadaa ik heb mijn abonnementen naar beneden geschroeft, de woonplaatsservice van Anwb eraf gedaan, scheelt weer 1,40 per maand.
    Kleine beetjes worden samen een grote.
    En voor overdag ben ik naar de aldi luiers teruggegaan.
    Ik heb de smaak wel te pakken geloof ik haha
    Toch maar alvast iets meer afgelost op de hypotheek, 400 euro erbij. Het was niet echt over, maar het scheelt me wel bijna 3 euro per maand in totaal! dat is 825 euro rente die ik me bespaar aankomende 25 jaar. Ongelooflijk he!

(700euro afgelost x 4,7%x 12maanden x 25 jaar)

19. Super joh :D Voelt lekker he??

Hier het konijnenhok verkocht voor €10. Niet veel geld, maar ik wil er gewoon graag vanaf.... zoveel mogelijk rommel weg voor de bevalling!! Tientje zetten we dan weer op de spaarrekening voor onze volgende extra aflossing... :) Nog 90 euro sparen en dan mogen we het weer aflossen :D

20. Islah

Islah Niet meer actief

Voor een hele maand boodschappen doen lijkt me handig, maar hier helaas niet toepasbaar. We hebben nl. geen auto en op de fiets zijn de weekboodschappen vaak al moeilijk mee te nemen.

Deel Deze Pagina