Wij hebben ook geen auto, maar de C1000 zit hier op 100 meter afstand, dus we zouden dan het winkelwagentje mee naar huis kunnen nemen...
ooo mensen ik ben zo blij!!!!!!!!! ik heb mijn zorgverzekering kunnen omzetten naar een veel goedkopere, scheelt me 25 euro per maand binnen dezelfde organisatie. En het stomme is dat ik verzekerd was voor wat ik niet nodig had. al weet je natuurlijk nooit wat de toekomst gaat brengen, ik ga dit voorlopig apart houden voor het geval dat. Stom dat ik er nooit bij heb stilgestaan om mijn verzekering te bestuderen. had al 15 jaar dezelfde.
Dit hebben wij dus begin van het jaar gedaan. Scheelde 680 euro per jaar. Kunnen we vaak voor naar de fysio of tandarts. Controle is nl 20 euro. Behandeling van man bij fysio was 25 euro.
hoi, ik zag dat je via nuon.nl kun kijken of je termijnbedrag nog wel klopt. dan vul je je standen in en dan geeft de computer een bedrag aan dat bij je verwachte energieverbruik past. Vorig jaar hebben we dag en nacht de verwarming aangehad ivm de longen van mijn kleinste zoontje (van de tweeling), hij kreeg toen nog zuurstof en heeft astma. voor hem was het destijds het beste om een zo continue mogelijke temperatuur te hebben, van rond de 18-20 graden. Ons termijnbedrag ging van 88 euro per maand naar 145,-, en we moesten 550 bijbetalen. Ik zag net dat we nu op 129 euro zitten. jeah! Die korting waar ik over vertelde (die me telefonisch is beloofd), is nog niet verrekend, dus daar nog even achteraan gemaild.
Per 1-1-2013 is het ingegaan. Dit jaar twee controles gedaan a 20 euro per stuk en een verstandskies getrokken van 40 euro. Geen fysio nodig gehad nog. Hadden eerst gezinspakket van unive en man had een uitgebreide tandartsverzekering terwijl hij een kunstgebid heeft Dat gezinspakket wel wat aan gehad want anders ambulance etc en veel zorgkosten rondom geboorte (dochter vier weken op nicu gelegen) zelf moeten betalen. Maar nu dus basisverzekering. Kan voorlopig niet zwanger worden ivm de risicos en de praktische kant daarachter dus zonde van het geld nu. Zorgkosten voor kinderen zitten allemaal in de basisverzekering ook tandarts etc is mij verteld door de verzekering dus een uitbreiding voor je kind nemen heeft geen zin. Vandaag ook abbo op de quest opgezegd. Toch 56 euro per jaar. Er lagen er nog zes in folie in de krantenbak.
Onskleintje: Dat kon bij Greenchoice ook. Kon je je meterstanden invullen en dan kon je kijken of je genoeg betaald. Bij NEM heb ik er nog niet naar gekeken eerlijk gezegd. * shame on me*. Eigenlijk wilde ik maandelijks de meterstanden opnemen, maar dat lukt ook maar niet. Hier geen abonnementen op tijdschriften e.d. We hadden altijd de visie van eo, maar die hadden we al opgezegd.
@saar22: ik las laatst een leuke tip wat betreft meterstanden opnemen. Iemand die zichzelf had aangeleerd om de meterstanden op te nemen op de eerste maandag van de maand. Hij zag dan het testen van het luchtalarm als reminder om de meterstanden op te nemen.... Misschien wat voor jou??
Dat is wel een goede. Misschien na de bevalling eens mee beginnen. Mijn hoofd staat er nu al niet meer naar.
op nuon.nl kun je een grafiek maken door elke maand de meterstanden in te vullen. lijkt me wel leerzaam om te doen.
hoi! ambulance valt toch altijd onder basisverzekering en alles wat in het ziekenhuis gebeurd ook. zo is mij verteld. ook ervaring met nicu. of doel je op rmdhuis. en reiskosten?
Moet je daar klant zijn dan? Want wij zijn overgestapt naar de NEM. Die was voor ons de laatste keer het goedkoopst. Maar heb mijn meterstanden ingevuld en hou per maand nu 18 euro over van mijn voorschot. Maar goed ik krijg liever iets terug dan dat ik bij moet betalen.
haast alle stroom/gasleveranciers hebben die mogelijkheid om via de computer in te vullen je je dan even aanmelden op de site zodat je een persoonlijke pagina krijgt waar je alles op kan regelen meterstanden door geven,maandbedrag aanpassen meterstanden invullen enz enz
Ik weet niet of je een smartphone hebt, saar22, maar daar heb je ook verschillende appjes op waarmee je de meterstanden kan verwerken in grafieken
Ja ik heb bij de Nem ook wel iets gevonden nu. Had nog nooit gekeken sinds april *shame on me*. Maar we zitten ruim onder ons verwachtte verbruik. Even afwachten hoe dat straks met de baby gaat want dan zal de kachel toch wat vaker hoog aan moeten. Geen smart phone hier. Ik ga zelfs terug naar prepaid in november aangezien ik weinig bel. Gewoon simpele nokia. maar er zullen op internet vast ook wel dingen staan toch? Kan ik straks altijd eens naar kijken en anders vraag ik mijn man om in Excel even iets te maken. Daar is hij nogal goed in.
Ja, vast wel Mijn man is ook bezig om in zijn vrije tijd iets te programmeren waarmee mensen hun meterstanden kunnen bijhouden... Maar door tijdsgebrek blijft dat alweer een poosje liggen helaas
Kleine werd overgeplaatst naar utrecht en ik werd met aparte ambulance erachteraan gebracht omdat net ks had gehad. Nooit geweten dat ambulances zo oncomfortabel zijn zeg haha. Dat ritje van mij werd dus niet vergoed vanuit de basisverzekering omdnt het niet medisch was dat ik naar utrecht ging maar om bij dochter te kunnen zijn. Borstkolf werd vanuit de uitbreiding vergoed, lactatiekundige ook, en nog meer mensen die ik aan mn bed heb gehad. Ik had ook speciale medicijnen nodig (anti-d) ik moest omgerekend 22 spuiten krijgen en dat gaat niet dus moest speciaal bij sanquin een infuus variant besteld worden. Kosten 13000 euro (achteraf voor niets) dat is ook vanuit de uitbreiding vergoed.