jeetje wat belachelijk dat ze daar eventueel geld voor zouden rekenen, wanneer je na je keizersnede achter je kind aan moet. Jij bent immers het beste medicijn voor je kind (moedermelk en liefde). Oh ik dacht echt dat het anders was, maar ik ben zelf ook aanvullend verzekerd. Mijn borstkolf werd overigens niet vergoed helaas. (5 maanden gekolfd met de symphony) kids lagen ook op de nicu, 1 van de tweeling lag er 15 weken. In totaal lag de jongste 10 maanden in het ziekenhuis en de oudste van de tweeling 5 maanden.
Jeetje wat lang! Zijn ze er allebei goed doorgekomen? Dat was een duur grapje dan die kolf! Kostte hier 2,50 per dag geloof ik. Dochter heeft er vier weken gelegen. Toen was hb etc allemaal weer op peil en kon ze zelfstandig ademen. Ze had door een fout in de placenta 437 ml bloed naar mij doorgelaten (baby heeft max 500) door de rhesus had het bloed wat ze had een hb van 1,8. Dokters zeiden ook dat het net ranja was. Toen na vier weken terug naar gewone ziekenhuis tot ze voldoende gewicht had en zelf dronk. Vond dat ook wel apart ja dat het niet onder basisverzekering viel. Kreeg de rekening eerst ook gewoon thuis. 815 euro. Wil niet weten denk ik wat de babylance dan kostte en het verblijf op de nicu en al die medicijnen enzo. Ze had twaalf infuuspompen lopen die standaard iedere zes uur werden verwisseld ook die halfvol zaten werd gewoon weggegooid. Alles voor de rust van het kindje dat ze zo min mogelijk hoefden te storen.
Nog een bespaartip die wel wat aanschafkosten heeft. Ik heb een tijdje terug van die tupperware bakjes aangeschaft die je in de koelkast gebruikt voor groente en fruit. Ik heb nu champignons erin zitten al twee weken en ze zijn en smaken nog steeds kraakvers! Voor mij is dit ideaal omdat man weinig fruit eet dus een bakje aardbeien erin en ik kan het bakje opeten zonder dat ik de helft beschimmeld weg moet gooien. Zo ook met een bloemkool. Kook de helft andere helft in dat bakje en die eten we dan 1 of 1,5 week later op.
Ja klopt. Zit een sticker voorop welke groente een klepje open moet, of twee klepjes of allebei dicht of welke soorten je niet in de koelkast moet bewaren. Ben er echt zo blij mee! Nooit verwacht dat het echt zou werken maar is dus toch zo. En ook als je die bakjes gewoon zo in de koelkast zet dus niet in de groentela werkt het nog steeds.
Ik heb ook ooit zo'n doos gekocht, maar ben inmiddels na 2 verhuizingen de deksel kwijt.... Ik hou 'm in gedachten
Zou zo maar kunnen haha. Had em al een tijdje maar nooit gebruikt toen zei mn moeder dat het echt werkte en toch maar gedaan. Werkt dus echt!
haha toevallig. had afgelopen week een tupperware party en heb precies die doos gekocht! krijg m snel, maar ben blij te lezen hier dat hij goed werkt! was het enige tussen al dat peperdure andere spul waar ik enthousiast van werd!
Hebben ze die dozen eigenlijk in verschillende maten? Ik had namelijk een megagrote, eigenlijk helemaal geen handig formaat voor ons...
Misschien is de tip al gegeven, maar kruidvat heft led-lampen in de aanbieding 1+1 gratis. Zowel korting als op je energie besparen
Die grote is ideaal voor bloemkool. Dat kan je echt niet in elkaar passen en neemt hoop ruimte in haha. Ik heb volgens mij een kleine (bonen, champignons en aardbeien gaan er nu vooral in) en een middel (voor bloemkool en halve krop sla enzo) maar dat past beter in de grote vind ik
Ik lees bij verschillende bespaar-bloggers dat de anijsblokjes van de Ruijter flink duurder worden binnenkort! dus als je die regelmatig gebruikt en je ziet de oude verpakkingen nog liggen, zou ik dat groot inslaan! (Wij gebruiken het zelf niet, maar wie weet heeft iemand anders er wat aan) Verder las ik ook de tip om het badwater van de baby te gebruiken om het toilet mee door te spoelen.... Kleine besparing, maar alle kleine beetjes helpen
Lekker dat vette oliewater in je wc Wij gebruikte altijd olie vandaar. Maar ms gebruik je straks zelf geen olie wasspul.
Dat doe ik ook niet hoor ivm olie water idd. Je krijgt er al een vieze plakrand van in bad laat staan in het toilet.
Daar heb ik nooit zo bij stilgestaan eigenlijk.... Ik las het op een andere blog en vond het wel een goede tip, maar inderdaad, vettig water door het toilet spoelen is niet zo'n goed idee!!
Ik heb net weer een klein beetje bespaard door onze doorlopende reisverzekering op te zeggen. Ik dacht dat we die voor minstens een jaar hadden, maar deze is gewoon dagelijks opzegbaar (Hema), dus direct gedaan. En een mailtje gestuurd dat ik mijn abonnement op Columbus Magazine op wil zeggen. Deze had ik op zo'n aanbieding afgesloten. Maar die loopt niet automatisch af en je zou dus na een jaar de volle mep betalen. Van de week heeft mijn partner trouwens met online (tv en internet) gebeld. Ons contract liep ergens deze maand af en er zijn weer aanbiedingen. We mogen gebruik maken van de aanbieding die eigenlijk alleen voor nieuwe klanten geld. Dus weer 6 maanden aanbiedingsprijs en daarna een maandbedrag wat lager ligt als nu. Elk klein beetje helpt
ik zag net Green Evelien haar filmpje, ze gebruikt maar 8 euro per maand aan energie en heeft maar 2 vuilniszakken per jaar... heel extreem. Maar wel een leuk filmpje op te zien, moet je even googlen dan kom je er wel. Ik heb wel naar aanleiding van het filmpje gekozen voor uitwasbare luiers PandaBaby Maakt Wasbare Luiers weer leuk!. Ook al zijn de kleintjes alweer 2,5 jaar, ik verwacht dat ze nog wel even in de luiers zitten, en wanneer ze overdag zindelijk zullen zijn (hopelijk over een half jaar, dan nog zullen ze snachts nog luiers gebruiken. kosten van 6 wasbare luiers en inleggers: 83 euro kosten normale luiers: 17 ct per stuk x 6= 1,02 euro 1,02 euro x 30 dagen= 30,60 x 6 maanden= 183,60 of bijvoorbeeld x 1 jaar = 372,30 leuk! dat is de aankoop wel waard. Ik ga ze elke avond met de hand wassen, en dan zijn ze de volgende ochtend weer droog. waarom ik dit wil doen is vooral omdat ik zo schrok van de hoeveelheid afval die we nu inmiddels al 2 jaar produceren. we hebben 2 containers, waarvan 1 helemaal vol met luiers. verschrikkelijk. en daarnaast bespaard het ook geld, en de moeite om elke 4 dagen een nieuw pak luiers te kopen.