letten op de kleintjes (bespaartips)

Discussie in 'De lounge' gestart door bolkje, 12 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

ziggo zeker, heb ik ook gedaan :)

2. Ik ben benieuwd hoe de wasbare luiers je gaan bevallen. Ik wil ze ook gaan bestellen, maar heb me ook opgegeven om ze twee weken uit te proberen, dus vandaar dat ik ze nog niet heb gekocht...

3. Ons Kleintje

ja ik ben ook benieuwd! 1 van de tweeling is al 14,9 kilo, maar zijn broertje weegt 12,6 kilo. Daarom gaat maar 1 van de tweeling de luiers gebruiken, omdat ze tot 15 kilo zijn. eigenlijk ben ik dus een beetje aan de late kant. Maar in de groeicurve weegt hij zo rond de 3 jr en 3 maanden tot 3 jaar en 6 maanden 15 kilo. misschien had ik beter het merk kunnen nemen dat tot 16 kilo gaat :)
    je krijgt er nu een gratis booster bij, actie tot 13 okt. dat scheelt weer in de kosten.

4. Goedemorgen ;) Ik ben blijkbaar niet de enige die alweer zo vroeg op is op zaterdag :D

Als wij het gaan kopen, koop ik direct zo'n totaalpakket..... Als je bij de geboorte begint, moet het toch wel een flinke besparing opleveren denk ik (al zal ik nooit precies weten hoeveel, omdat ik dan ook geen vergelijkingsmateriaal heb natuurlijk!!)

5. Ons Kleintje

ik kon echt niet meer slapen :)
    goedemorgen!!
    ja ik had veel eerder moeten beginnen.. maar ik weet pas sinds een halve maand dat ze bestonden :)
    bij wasbare luiers dacht ik aan doeken. Zo he wat zou dat veel afval en geld hebben bespaard wanneer ik er eerder mee was begonnen.

6. Ja, da's wel een voordeel van veel blogs lezen over consuminderen en groen leven.... Ik leer er echt enorm veel van :D Ook dingen die nu nog helemaal niet relevant zijn voor mij, maar toch wel handig om te weten ;)

Hier nog eentje die niet meer kon slapen.... maar da;s logisch, lag er gister al rond half 10 in ofzo ;)

7. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ik vind het knap hoor wasbare luiers. Ik zie dat niet zo zitten met wassen e.d. Ik draai ook niet elke dag een was dus ik zou er apart voor moeten wassen. Je wilt ook geen weekvoorraad wasbare luiers hebben. En ondertussen zit onze dochter al heel lang op 3 luiers per dag, dus wat dat betreft valt het nog iets mee. 't Is ook gewoon een stukje gemak.

8. Ons Kleintje

in zo`n luier leg je een velletje, sommigen doen ook een stukje fleece (kun je zelf ook knippen en daarna afspoelen en uitwassen) in de luier. Die kun je door de wc spoelen wanneer er poep op zit. wanneer er geen poep opzit kun je het laten opdrogen en opnieuw gebruiken. Plas is overigens steriel.:)
    Ik ga de luiers op de hand uitwassen, in het middagslaapje was ik er 3 en savonds was ik er 3. tenminste zo is het plan haha

9. Wel pittig hoor, om dat zo elke dag te doen. Knap van je! :)

10. Ons Kleintje

haha dank je :)
    ach zo bespaar ik weer wat en kan ik nog een jaar extra ouderschapverlof opnemen. Dus het is voor een goed doel :)

11. famke80

famke80 Bekend lid

2 aug 2012
    730
    1
    18
    NULL
    NULL
    Over wasbaar, de billendoekjes van bijv. Pampers werken prima en na een plas was je deze gewoon mee. Gaan ongeveer 3 rondes mee. Bij poep, dan natuurlijk weggooien en er zit maar weinig poep in de luier.
    De luiers was ik mee met de gewone was. Ik heb er 12 ( actie ones en twos, wil liever geen chineesjes). Incl. Inlegger 7,50. Luiers kun je ook 2e hands kopen. Centrifugeren doe ik op 900.
    Aangezien ik van pamper acties nog maat 3 heb en door bzc sowieso al veel minder luiers gebruik, doe ik een combi. Bzc, wasbaar en wegwerp.

12. Waar ik eigenlijk wel benieuwd naar ben aangezien jullie wasbare luiers gebruiken: hoe staan jullie tegenover wasbaar maandverband? Ik vind het zelf een vies idee, eerlijk gezegd :)

13. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ik blijf het knap vinden hoor die wasbare luiers, ik moet er toch echt even niet aan denken. Ik ga er wel voor om dochterlief van de zomer zindelijk te maken. Hopelijk lukt me dat.

Wasbaar maandverband, mwoah. Ja vies is het denk ik niet, het is gewoon bloed, maar het idee vind ik toch niet zo fris.

14. Ons Kleintje

haha dat zag ik op marktplaats, en er stond bij: gebruikt
    Ieeeeeeeeeeeew haha!

maar voor mezelf.. nou ja inlegkruisje vind ik niet zo raar,
    maar maandverband vind ik maar niets. ik zou niemand erom veroordelen, want het is wel beter voor het milieu. Ongesteld zijn is sowieso een goor iets vind ik zelf.:) Gelukkig ben ik dat niet meer dankzij Mirena.

o trouwens ik heb nu bijgehouden hoeveel doekjes we gebruiken, en ik dacht dat het 5 pakjes per week waren, maar het is er maar 1 per week, hoogstens 1,5. voor mijn gevoel ging het zo snel. En aan luiers ben ik 78 euro kwijt per maand, ik heb het nu allemaal in een excel bestand gezet en heb nu meer overzicht.

15. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    ik heb wasbaar maandverband.
    Vind het erg handig in combinatie met wasbare luiers anders niet.
    Je moet zowel die luiers als dat maandverband in een emmer water bewaren, dus dat is dezelfde was/emmer.

Maar nu ik geen wasbare luiers meer gebruik, gebruik ik ze ook niet meer (spijtig moet ze eens bovenhalen).

Voordeel: veel goedkoper 15euro voor 5 heb ik betaald en heb 3 pakken van 5.
    Groter voordeel: ik kreeg uitslag van plastic maandverband en van de wasbare niet.

16. Ons Kleintje

ik heb zojuist 5 wasbare inlegkruisjes besteld. lijkt me ook lekkerder zitten.
    Bij Lanaluna met kortingscode DVDD13 10% korting.

Overigens is zojuist onze wasmachine kapot gegaan, maar gelukkig is hij nog verzekerd. maandag erachter aan.

17. Ben benieuwd hoe het je bevalt, ons kleintje :)

18. Ik heb nog een goede tip: (misschien is ie al voorbij gekomen, maargoed....)

Als je spullen hebt die je niet via MP verkocht krijgt, kun je ze ook op een verkoopgroep van jouw stad zetten. Daar zitten alleen mensen uit jouw regio op, die dus sneller iets van je zullen overnemen....

(want wie koopt er nou iets van €2 als ie vervolgens nog €3 verzendkosten moet betalen er bovenop?)

Zo verdien je er meer mee en zijn je spullen ook sneller weg :D

19. Peetj

Peetj Bekend lid

28 mei 2013
    753
    0
    0
    Laatst mijn telefoonabbo gewijzigd, mijn jaar met 50% korting was om en ik zat elke keer vet erover heen.. 2x rekening van rond de 100,-
    Nu een Blox met extra internet genomen, kan ik nooit overheen, bespaard zo'n 40,- per maand.
    Verzekeringen voor huis en auto ed allemaal met collectiviteits korting.

20. Ons Kleintje

ja dat is wel een goede tip!

Deel Deze Pagina