letten op de kleintjes (bespaartips)

Discussie in 'De lounge' gestart door bolkje, 12 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lilotje

Lilotje Bekend lid

28 aug 2011
    541
    0
    0
    Gister door de administratie heen gegaan, kwam ik een tandarts nota tegen die we al betaald hadden, maar vergeten waren op te sturen naar de verzekering, joepie :)

@ wasbaar maandverband: ik kwam het ook tegen op mijn zoektocht naar wasbare luiers. Ik weet niet zo goed wat ik er van denk. Wat doe je ermee als je ergens anders bent? Kom je altijd met een zakje ofzo van de wc haha. Inlegkruisjes lijken me niet verkeerd en lijken me ook veel lekkerder zitten dan gewone wegwerp.

Ik ben wel echt benieuwd hoe de wasbare luiers ons gaan bevallen!

2. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    als ik ergens naartoe ga, nam ik wel plastic maandverband mee.
    Idem voor wasbare luiers, bij een uitstapje deed ik ook plastic luiers aan

3. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

mij ook! ze zijn onderweg, morgen de inlegkruisjes en volgens mij ontvang ik dan ook de luiers.

4. Ons Kleintje

ik heb ze vanmiddag ontvangen en zonet bij ze aangedaan voor het passen en ze zitten erg mooi! heel erg mooi zelfs!:D
    Zelfs bij mijn zoontje van 15 kilo zit de luier heel goed, hij kan zelfs nog wijder.
    Maar ze moeten nu eerst 2x in de was of 24 uur in een emmer zodat ze later beter vocht op kunnen nemen.
    Morgenavond hang ik ze op en dan kunnen ze ze op donderdag voor het eerst aan.
    Inlegkruisjes er maar bij in.

5. Super joh :D

6. Mirro

Mirro Fanatiek lid

27 dec 2007
    1.782
    30
    48
    Sinds het lezen van dit soort topics ben ik ook veel bewuster met alles omgegaan.
    Droger deze week maar 1x aan gehad. Handen wassen met koud water, afspoelen idem.
    Afwassen vanuit een teiltje water ipv lopende kraan.
    Verwarming op tijd uit, boodschappenlijstje, 1x per week boodschappen doen (werkt al 3 weken), véél minder tussendoortjes (kleurboekje hier, broodje daar, boekje, sokken uit de aanbieding etc).

Ik ben er wel blij mee dat ik me nu meer bewust ben, voelt goed!

7. Ons Kleintje

leuk dat het je inspireert Mirro, mij ook :)

ik ben ook even naar onze verwarmingsketel gaan kijken, en ik heb de comforttap uitgeschakeld, en de cv op 50 graden gezet en de tap op 60 graden gezet. Tap moet op minimaal 60 graden, omdat je anders kans hebt op legionella, die gaat dood rond de 50 graden namelijk.
    Alles stond zo rond de 70 graden en dat is niet nodig. Zorgt alleen maar voor meer comfort. Niet nodig :)

8. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Dames met de wasbare luiers: succes!
    Bevalt mij prima, hier ligt DL gewoon in de hydrofielen en die waren qua aanschaf echt een prikkie.

Ik gebruik al een paar jaar de menstruatiecup en dat bevalt ook goed. Inbrengen is even een handigheidje, maar als 't zit, dan is 't ook prima!
    Ben heel benieuwd of hij nu, na de bevalling, nog goed past, maar goed, ben nog niet ongesteld geweest, dus dat moeten we even afwachten.

9. Die cups heb je in meerdere maten, toch? :) Tenminste, dat had ik dacht ik ergens gelezen. Ik wil het ook wel eens proberen eigenlijk.... Nu het ernaar uitziet dat ik thuisblijfmoeder word, lijkt me dat best handig.

Maargoed, eerst mijn monster-voorraad tampons opmaken :$ Er was dus een tijd dat ik echt waar elke maand vanuit mijn werk naar de Kruidvat moest rennen om tampons te halen, omdat ik ze elke keer vergat mee te nemen :( Toen ik eindelijk had bedacht dat het wel handig was om dan wat tampons in mijn postvakje te leggen, voor noodgevallen, ben ik met de pil gestopt. Daarna 3 maanden niet ongesteld geweest door het ontpillen, vervolgens bij mijn eerste eisprong zwanger geraakt, dus nu al een jaar niet nodig.... Straks kan ik ze weer niet gebruiken ivm uitgerekte bekkenbodemspieren.... Ik ben benieuwd of ik die dingen ooit nog opkrijg, haha :p

10. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Die inlegkruisjes lijken me nog wel wat. Die gebruik ik echt dagelijks. Zo'n cup lijkt me niks, maar ik vind tampons e.d. ook niet prettig. Rare ik.

Gisteren goed bespaard. Manlief moest een regenbroek hebben. Bij de hema kosten die 12,75 en bij de zeeman 6 euro:$ Die vrouw zei ook dit zijn exact dezelfde als bij hema, maar wij kopen ze veel groter in.

11. Ja, het loont echt wel om even goed rond te kijken waar je goedkoper uit bent. Ik ben tegenwoordig ook zo dat ik spullen gewoon terugbreng als ik het ergens anders toch nog goedkoper zie... Bespaart me een hoop geld!

12. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Nou he?! Wel ernstig eigenlijk. Ik zag gisteren op het journaal dat de bonden wilden kijken of de klant extra wilde betalen voor een loonsverhoging in de CAO van de supermarkten. Nou sorry hoor, maar daar strijken de hoogste bazen het meeste van op. Zo kan ik ook alle producten weer duurder maken.

13. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.268
    1.031
    113
    Zuid-Holland
    Ik had een tijdelijk abonnement op de kek mama. Krijg ik deze week de acceptgiro voor een jaar abonnement van €71. Dus ik bellen met sanoma uitgevers dat ik geen jaar abonnement wil en het dus stop wil zetten. Antwoord sanoma: o maar u mag ook voor €30 hetzelfde jaar abonnement afnemen. Wij sturen gewoon standaard de acceptgiro voor €71............
    Mijn broek zakte af!!

Maar goed ivm besparen toch het abonnement opgezegd, het was toch weer €30!

14. Jeetje, wat bizar :$

15. Leuke geld verdien tip:
    Ik heb vandaag een oude mobiel van mijn man ingeleverd bij www.zonzoo.nl Krijgen we nog €15 voor. Geen enorm bedrag, maar alle kleine beetjes helpen, toch?

Boven hebben we nog meer mobieltjes liggen, ik ga vanavond eens samen met mijn man kijken hoeveel we daar nog mee kunnen verdienen :D

16. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.801
    113
    Kraamverzorgende
    Dank voor de tip! Zag net dat ik voor mijn oude toestel nog 100 euro krijg, gelijk maar even uit de kast halen dus ;)

17. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Even inspringen pas allemaal enorm goed op met SANOMA!! Dat zijn echt hufters!
    Als jij even niet oplet zit je zo vast aan een jaarabonnement bij die grrr

18. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Bedankt voor de tip!

Voor de mijne krijg ik 21 euro. Vanavond maar eens kijken wat de rest nog opbrengt :)

19. Kijk, dat is mooi verdient :D

20. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ik krijg wel 4 euro voor mijn toestel:p Da's niet de moeite. Maar goed het is gewoon een simpel toestel.

Deel Deze Pagina