Laatst zag ik hier dat ik geloof Bolkje en ons kleintje aan de wasbare luiers beginnen, klopt dat? Welk merk nemen jullie, ik zie na wat speuren dat panda baby de goedkoopste is en deze spreekt mij het meeste aan. Maar, er zijn zoveel soorten en bla bla.. Ik zit zelf te denken aan de all in one, kan dat? Vanaf de geboorte tot zindelijkheid? En de inleggers, ik had gelezen dat je ook gewoon doekjes kunt gebruiken, en gebruik je dan droge doekjes of billendoekjes? Dit lijkt me nog een stuk makkelijker dan van die inleggers.. Ik ben benieuwd naar de ervaringen, ik overweeg namelijk ook om dit te doen
Ik ben nog niet begonnen, want ik ben pas begin november uitgerekend Maar ben wel van plan om dan zo snel mogelijk te beginnen daarna Dus ik laat het dan nog weten hoe het bevalt
Ik heb net mijn woonhuisverzekering verandert. Scheelt ons 4 per maand.... geen wereldbedrag, maar het is toch weer 4 die we dan weer ergens anders aan uit kunnen geven. Vind het wel jammer dat we daardoor niet meer bij fbto zitten, ik was best tevreden over hun... Maar aangezien we hopelijk toch geen schade krijgen, maakt het eigenlijk niet zoveel uit bij wie je zit
hoi! wij zijn dus al wel begonnen met de wasbare luiers. Ik moet eerlijk zeggen dat het wel even uitproberen is. Ik dacht slim te doen door 1 van de de boosters dubbel te vouwen bij het piemeltje (had ik gezien in een fimpje van een andere wasbare luier, maar hierdoor ging de luier juist lekken aan de achterkant Ons kleintje2 heeft nu de luier aan met combinatiebooster en bamboe booster, en ik hem hem nu flink aangesnoerd. Ben benieuwd hoe het nu gaat. Al plassen die van mij echt heel veel, drinken 2 liter soms 2,5 liter op een dag. Luiers verschoon ik om 9 uur weer. Maar ik heb er een goed gevoel bij ze staan in elk geval prachtig! en die inlegkruisjes....... ik wil nooit meer anders! ik heb die van Lanaluna.nl eigen merk 4+1 gratis.
ik heb zelf dus wel de doekjes gekocht, maar meer om het mezelf eerst wat makkelijk te maken omdat ik nog moet wennen aan de luiers. Daarna ga ik een oude fleecedeken gebruiken, die in stukken knippen en wanneer ze gepoept hebben dan spoel ik dat gewoon uit. oja mijn zoontje van 14,9 kilo past gewoon ook de luier, met gemak. Dus tot aan de zindelijkheid, dat klopt wel. 15 kilo kan dus ook 16 kilo zijn, of 17. de luier is met drukknoopjes en zo kan je zelf de maat instellen. Ik heb 2 met knoopjes aan de voorkant en 4 met klittenband aan de voorkant, deze laatsten lijken het meeste op gewone luiers.
Nog twee handige sites: Actiecodes, korting en geld terug acties op Kortingisleuk.nl Gratis Producten Testen - Parfum & Make-up - Gratis Korting - Proefmonsters.nl
Fijne info ons kleintje als ik de panda baby's probeer zal ik het hier ook posten als het goed is komen ze deze week. Wat is trouwens handig drukknoopjes of klittenband? Vooral met een newborn en een dreumes?
de klittenband is handiger, maar ik vind de drukknoopjes ook niet onhandig. Maar ik pak sneller die met klittenband. voordeel van de drukknoopjes is dat er geen klittenband aan de andere luiers blijft kleven als je ze uitwast. Een dreumes blijft op een gegeven moment niet echt meer liggen dus in dat geval kies ik dan sneller voor de klittenband. Een kleine baby ligt eerst nog lekker stil en dan heb je iets meer tijd voor de drukknoopjes.
Bedankt! Ik ben er over uit. Je kunt niet als doekjes billendoekjes gebruiken ofzo? Of iets anders wat je wel weg kan gooien?
billendoekjes zijn nat, maar je kunt ze laten uitdrogen, je kunt ook wc papier erin leggen, of een droog vloerdoekje van Blinq van de Action.
afgelopen tijd hebben we een bonnenpotje, wat wel motiverend werkt. Alle bonnen die daarin gaan, zet ik in een excelbestand. Ik lees ook geen folders meer, ik wordt daar alleen maar hebberig van. Ik heb alles al! de broodbakmachine gaan we nu elke avond gebruiken, zodat we elke dag vers brood hebben. En...... we komen tot de conclusie dat onze tweede vriezer (mijn borstvoedingsvriezer die we hebben aangeschaft omdat ik na 5 maanden kolven nog een hele vriezer en meer aan flesjes had ingevroren voor de tweeling...) Deze kan nu dus gewoon uit! want we hoeven nu niet meer een voorraad brood in de vriezer te hebben. we hebben nu alleen nodige dingen in de vriezer. Dat bespaart weer energie! erg leuk, wie weet gaan we deze vriezer over 2 of 3 maanden weer gebruiken. Geen idee hoeveel het kostte om deze vriezer draaiende te houden, het is wel een A+. Zal toch wel 1, 2 of 3 euro zijn per maand.
Hoe bevallen de luiers nu na een paar dagen? Ik ben er wel heel erg serieus over na aan het denken. Ik kan ze natuurlijk ook nog voor de oudste gebruiken. Is het te doen met wassen enzo en lekker ze niet door? Twijfel erg over merken.
ze lekken nog wel regelmatig door, meestal na anderhalf uur/ 2 uren, iets korter dan normale luiers. Ik ben wel blij dat ik er niet zoveel hoef uit te wassen. mijn tip tot nu toe is: koop een paar luiers en heel veel boosters, want de luiers zijn vaak erg snel droog en de boosters niet. ik weet zeker dat dit helpt sneller zindelijk worden. Gisteren vertelde mijn zoon dat hij een nieuwe luier wilde en vanochtend plaste hij voor het eerst op het potje! de luiers nemen veel vocht op, maar op een of andere manier voelen ze beter dat ze geplast hebben dan met de luiers uit de supermarkt.
zoals ik al eerder hier schreef drinken mijn zoontjes bizar veel. 2 tot 2,5 liter op een dag en heb ik dus veel luiers, 7 a 8 op een dag per kind. de luier zit helemaal vol plas en dan pas loopt hij over zeg maar. er kan best wel veel in.
Ik vind het ook wel erg kort.... Dan heb je toch haast een dagtaak aan het verschonen?? Wel fijn dat ze nu zelf er meer van voelen dat ze hebben geplast.... Zijn ze straks fijn zindelijk Hebben jullie al gehoord over de nieuwe AH Bonuskaart? Schijnt dat je daarmee gerichtere aanbiedingen krijgt. Klinkt wel positief eigenlijk
Ja klopt toevallig gisteren naar gevraagd zal automatisch air milis sparen zei ze en idd gerichte speciale aanbiedingen voor kaarthouders zelfde principe als de kruitvatpas
Maar dat betekend nog dat je 10 wasbare luiers per dag hebt denk ik? Ik zou dan toch vaker moeten gaan verschonen bij de oudste. Ik vind die van kaatjekatoen er ook wel heel goed uitzien, maar wel veel duurder. Bonuskaart is een verkapte we volgen je nog meer actie volgens mij... Maar ja de oude bonuskaart gaat eruit dus ze dwingen je als je de aanbiedingen wilt houden.