letten op de kleintjes (bespaartips)

Discussie in 'De lounge' gestart door bolkje, 12 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Hoe kunnen jullie zo weinig wassen? Ik heb sowieso twee wassen per dag! En 1 keer in de week 4 wassen als ik de bedden verschoon. Ik doe iets niet goed geloof ik....

2. BellaLuna

BellaLuna Niet meer actief

Hier per week ongeveer:
    2x handdoeken
    1x bonte was
    1x witte was

en dan nog 2x de bedden

Bijna dagelijks dus wassen hier!

3. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    hier 1 was per dag (en we zijn met 5).
    S avonds kijk ik de kledij van de kinderen na en al wat nog bruikbaar is, wordt de dag nadien weer aangedaan.
    Ze dragen ook pyama's en deze dragen ze een dag of 4 na elkaar.
    Ik slaap bloot (enkel onderbroek) en manlief doet ong week met pyama.
    Broeken en rokken: meerdere dagen, wel elke dag proper t-shirt
    De gebruikte handdoeken leg ik eerst nog op de badkamevloer voor ik ze in de wasmachine steek (voor de drup als je uit de douche komt).
    keukenhanddoeken: eerst voor "propere" dingen gebruiken (plastic uit de vaatwasser uitdruppen, babyflesjes op laten drogen), nadien voor de eventuele afwas en dan voor de handen af te drogen

4. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Ik heb een kleine appelboom, twee kleine perenbomen, bramen, frambozen, aardbeien, vlierbessen, rode bessen en behoorlijk wat makkelijke groenten in de tuin. Het is even werk, maar het is nu het seizoen enik ben bezig met het inmaken. Heerlijke appelcompote, appel-rabarbercompote, perenmoes, verschillende soorten jam en fruithapje voor de kleinste. We eten dit seizoenook vaak lekkere ouderwetse hete bliksem (appel-peren stamppot). In de zomer hoef ik maar 3 keer in de week verse groente te halen want de rest komt uit de tuin, en altijd lekkere moes en jam! Ook gegarandeerd biologisch :D

5. mamsie86

mamsie86 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.635
    0
    0
    Iedere dag 2 wassen?!! :) waarom? Zet je je was aan met 5 dingen? Tis niet allees zonde van je eigen geld maar dat vind ik ook echt waterverspilling!
    Ik doe de bedden 1x in de 2 weken verschonen. Mn dochter ligt in een slaapzak en als het bv erg warm is geweest en ml gezweten heeft doe ik het wel vaker.

6. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Nou meningen verschillen maar ik wil echt 1 x per week een schoon bed. Wij hebben 4 kids en de kleding gaat meestal niet nog een dag mee. Dan heb je ook alweer een volle wasmand. En ik zelf heb ook vaak een vlek of iets dus gaat bij mij ook vaak maar 1 dag aan :D

7. mamsie86

mamsie86 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.635
    0
    0
    Hier ook heel de zomer van eigen (volks)tuin gegegeten, en in onze achtertuin hebben we appelboompje en kersenboompje, framboosstruik, heel veel druif.
    Paar tomatenplanten, 2 aardbeienplanten, olijfboompje maar die heeft nog nooit vrucht gedragen.

8. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Haha klinkt als mijn tuin. Ik denk altijd maar zo, als je dan toch tijd moet steken in tuinieren kan het maar beter wat opbrengen ;)

9. mamsie86

mamsie86 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.635
    0
    0
    Hier kan mn dochter ook zo'n beetje iedere dag schone kleding aan en ik en man ook vanwege werk maar heb echt meer dan 7 stelletjes dus hier gaat iedere soort was 1x per week. Iedere dag is echt niet nodig!
    Zet m alleen extra aan als ze spuugt of diaree heeft ofzo.

10. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    handig he,

ons vorige huis kwam met een pruimenboom.
    En het eerste jaar heb ik confituur voor het gehele jaar gemaakt.
    Dus eigenlijk ben ik er toevallig achter gekomen, sindsdien enkel nog "nuttige"planten in de tuin.

Nog een tip: ik koop mijn kledij in de kringwinkel, en ook de rest wel (vb 1euro voor 6 vorken; 25 cent voor een bord, puzzels voor 2 euro, 3 tuinstoelen voor 5 euro ed)

11. mamsie86

mamsie86 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.635
    0
    0
    Mn man is helemaal dol op tuinieren ik ben dan meer degene die zegt wat hij wat hij van het land haalt en het bewerkt :) help hem af en toe ook weleens hoor

Vind het iig ideaal onbespoten vers groente/fruit!

12. VeniVidiVici

VeniVidiVici Actief lid

12 sep 2013
    399
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nu bij de c1000

5 pakjes vlees voor 10.-

Ik heb

4 X gehakbal
    4x zigeunersnitzel
    2x pepersteak
    4x kipburger
    4x nog een soort snitzel
    En dat voor een tientje:)

13. VeniVidiVici

VeniVidiVici Actief lid

12 sep 2013
    399
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik was hier per week dit:

1x beddengoed
    1x witgoed ( alleen zoon draagt wit)
    1x bonte was
    1x handdoeken
    1x onderbroeken sokken theedoeken enz

Dat WAS het geloof ik :)

14. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.815
    9.320
    113
    Gelderland
    hij staat hier nu in de oven!!

15. minon

minon Niet meer actief

#55 minon, 13 sep 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 sep 2013
    Ik mik alles bij elkaar en dan een color catcher doekje erbij
    Was hier:
    1x handdoeken theedoeken ondergoed schoonmaakdoekjes etc (60 of soms 95 graden)
    1x beddengoed
    1x alle kleding (40 graden)
    1x spijkergoed

16. kimmmmberly

kimmmmberly Bekend lid

9 mrt 2011
    894
    0
    0
    leeuwarden
    ik vries restanten van avond eten in. ik heb dus altijd de vriezer vol met bakjes. macaroni/soep/aard groente etc. zo hoef ik niet elke dag te koken en bespaard ook weer met boodschappen doen.

17. Misschien heel dom en overdreven, maar wij vullen een lege fles FA altijd voor 3/4 met Euroshopper shampoo (69 cent) en voor 1/4 met FA. Het ruikt nog steeds naar FA, maar is wel een stuk goedkoper dan alleen maar FA gebruiken. Vriend gebruikt een hoop shampoo -vind ik-, dus hier scheelt het wel! Helemaal als we zowel de Euroshopper shampoo en de FA inslaan tijdens acties..

18. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    - AH 2 broden voor €1,50
    - lijstjes maken en daar aan houden!
    - veel aardappel-groente-vlees maaltijden eten
    - alleen maar 35% vlees halen bij de AH
    - inslaan met goeie aanbiedingen
    - fruit/groente op de markt halen

19. Shopaholicnl

Shopaholicnl Fanatiek lid

3 mrt 2013
    2.775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Zo heb ik een zorgverzekering van cz, maar omdat ik lid ben van careyn (17,50 per jaar) krijg ik ruim 5€ korting per maand op m'n cz... Ook handig :) kwam er bij toeval achter en nu al jaren korting!

20. medinalil

medinalil Bekend lid

25 mrt 2013
    799
    1
    16
    wanneer zijn die broden er bij de ah dan? is dat een aanbieding of elke dag?

Deel Deze Pagina