letten op de kleintjes (bespaartips)

Discussie in 'De lounge' gestart door bolkje, 12 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

ja inderdaad, dat zijn 15 luiers op een dag. ik kijk echt uit naar de dag waarop ze zindelijk worden :) lijkt me geweldig om te kunnen zeggen: ik hoef NOOIT meer een luier te verschonen :) zal vast niet zo heel lang meer duren. volgend jaar al!
    Mijn vriendin haar kindje is even oud als mijn jongsten en we schrokken alletwee toen we het erover hadden dat ze over anderhalf jaar alweer naar school gaan :$ De tijd vliegt!

2. Ons Kleintje

nee ik heb er 6 gekocht, allemaal met een dubbele booster (was een aanbieding dat je overal een extra booster bij kreeg)
    dus ik wissel het af. Ik vind het ook wel best zo.
    ik begin het al door te krijgen waar ik de fout maak, ze moeten vrij hoog en strak vast en dan lekken ze niet door. anders heb je een opening bij de beentjes.

3. Ons Kleintje

@Saar tip! die met knoopjes zijn minder geschikt voor kinderen met dunne beentjes. Die sluiten minder goed aan. Kun je beter die klittenband nemen.

4. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Oké ja ik begreep al dat klittenband handiger was. Misschien moet ik gewoon het proefpakket bestellen. Dan heb ik 4 luiers. Die inlegvellen kun je bij alleen plassen toch zo hergebruiken. Dus zo duur is dat nou ook weer niet dan toch? Ik weet niet of het met borstvoedingspoep echt lekker is. Die spuitluiers gaan alle kanten op...

5. Kleine tip:
    Als je kaarten krijgt, let dan op of de postzegel wel gestempeld is. Zo niet, dan kan je hem nog een keer gebruiken. En dat gebeurt vaker dan je zou denken ;)

6. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.310
    0
    0
    Ja heb ik ook vaak!
    Krijg van m'n werk vaak grote enveloppen met 2 of 3 postzegels, meer dan de heft van de keren is er 1 niet gestempeld....! Hihi

7. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Stoom je die er dan vanaf of knip je ze er vanaf en plak je ze zo op de envelop. Ik krijg niet zoveel post met postzegel (alles van mijn man zijn werk krijgt hij daar via de interne post). Maar goed die postzegel wordt straks 64 cent:$. Ik heb in de 54 cent periode nog 50 gewone en 50 geboortezegels gekocht. Scheelt 10 euro.

8. Ik knip ze eraf.... Vind stomen zo'n hoop werk!

9. izzaiqbal

izzaiqbal Lid

2 jul 2013
    89
    0
    0
    NULL
    NULL
    geweldige topic@

10. Evientje

Evientje Niet meer actief

Vanille of kaneel suiker zelf maken.
    Een pak witte fijne suiker of basterdsuiker (gewone suiker kan ook)
    Stokje vanille of kaneel in een wekpotje af en toe even schudden... En stokje erin laten zitten.

11. Evientje

Evientje Niet meer actief

Een maggi plant kopen of krijgen/vragen geeft doorgaans veel kruiden, knippen drogen en je hebt verse kruiden.
    Geld ook voor overige kruiden.
    Als je van pepertjes houdt de pitjes zaaien...
    Tegen muggen op het terras een eucalyptus plant.
    Pannenkoeken bakken met meel, houdbare melk, eieren van de boer, en zout, stuk goedkoper als een pak pannenkoekenmeel. En evt smaakjes kun je toevoegen.

12. haakmuts

haakmuts Actief lid

29 apr 2013
    120
    11
    18
    NULL
    NULL
    hoi dames,

ik kom even een kijkje nemen. ben erg geiintereseerd in bespaar tips. ik denk dat ik zelf veel kan besparen op dingen.
    ik heb geen idee wat een pak meel kost. maar ik haal de pannenkoekenmix bij de jumbo en heb daar een pak voor 0.49 euro. maar ik moet zeggen mijn moeder maakte zo vroeger ook de pannenkoeken en dat was heerlijk. ik doe er zelf nog een uitje doorheen.
    verder ben ik nu erg aan het opletten van de prijzen in de supermarkt. en bij de jumbo geld als je een product hebt wat over de datum is krijg je een goede gratis mee. dat helpt ook weer een beetje

13. Fee89

Fee89 Fanatiek lid

23 aug 2013
    2.349
    808
    113
    Gent
    Dag Dames

Ik heb ongeveer 2/3 van dit topic gelezen (de rest volgt nog). Ik ben nog niet echt lang bezig met besparen maar wil alvast meegeven waar ik mij de laatste tijd zoal mee bezig houd. Ongetwijfeld volgen er nog tips naarmate ik me er meer in verdiep ;) Niks heel erg besparend voorlopig, maar op lange termijn helpen alle beetjes.

-> maar de helft van mijn tandenborstel voorzien van tandpasta ipv helemaal vol leggen. Schuimt evenveel ;)
    -> idem handzeep. Maar lichtjes op het pompje duwen zodat er minder uitkomt. Kan je ook prima je handen mee wassen.
    -> Geen dure parfums meer zoals Dior en zo, maar bij Mylène, Yves Rocher (hebben ze dat ook in NL? Ben van België), Kruidvat, ... hebben ze best ook lekkere geurtjes voor 1/3 tot 1/5 van de prijs als je vergelijkt met de dure merken :)
    -> Het is nu winter dus ik zweet bijna niet. Heb recent goedkope deo gekocht uit de Lidl in plaats van dure van Dove/Rexona/... werkt prima! Volgend jaar in de zomer eens testen of ik dan ook tevreden ben met de werking als het warm is.
    -> Ik bespaar enkele tientallen liters water per dag door 's morgens, 's middags en 's avonds een plasje op het werk te doen in plaats van thuis. Zo hoef ik thuis bijna niet door te spoelen.
    -> Mozzarella gekocht in de Lidl aan -35% en ingevroren.
    -> Opgelet bij 100% terugbetaald aanbiedingen. Wou laatst zoiets kopen en gelukkig las ik het actiebonnetje eerst. De termijn om ticketjes op te sturen was al verlopen :) Ging ik mooi een duur product gekocht hebben....
    -> enz.

Moet nu naar het werk vertrekken maar zal eens nadenken over nog meer tips.

14. Henrieke1984

Henrieke1984 Niet meer actief

Aan het begin van de week maak ik een weekmenu van aanbiedingen.
    Voor 2 dagen spagh/mac/rijst koken en wat er dan nog overblijft gaat in de vriezer.
    Soep maak ik van verse groenten, bouillonblokjes, en een blikje tomatenpuree of wat dan ook, ik maak dan 3 liter dan heb ik voor 4x soep.
    Vlees grootverpakkingen van aanbiedingen invriezen.
    Naar de Frikki voor kip 1x zoveel tijd.
    Meestal hebben vleesfabrieken wel één dag dat er een verkoop is voor particulieren scheelt veel! (Frikki in Wezep kip/ Gosschalk in Epe
    runderen)

Was alleen met volle trommel, was ophangen (handdoeken doe ik wel in de droger ik vind ze anders zo hard)

Verjaardagen zelf taart maken (man is banketbakker haha)
    zelf hapjes maken
    Niet naar de snackbar maar thuis frituren.

Nou ja de meeste dingen zijn al langs geweest.

15. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.801
    113
    Kraamverzorgende
    Mijn bezuinigingstips: # geen keukenrol meer gebruiken maar wasbare doekjes. # zelf schoonmaakmiddelen maken (wasmiddel, schoonmaakspray, etc) # azijn als wasverzachter. # was ophangen en niet in de droger. # elektrische apparatuur niet de hele dag/nacht op de lader maar enkel wanneer leeg. # apparatuur niet op stand-by maar volledig uitschakelen. # restjes dag in het leven roepen of restjes voor de lunch. # een dekentjes mand naast de bank voor koude avonden en kachel wat lager. # wasmachine op kort programma. # gebruik geen pakjes of zakjes maar maak alles zelf. # was je kleren volgens het waslabel om slijtage te voorkomen. # ken je adresjes voor boodschappen, zo heeft onze bakker brood van gisteren voor 1 euro. Smaakt nog helemaal goed en nog vers. # gooi oud brood niet weg maar rooster het of maak er croutons/broodpudding etc van. # controleer regelmatig je financiën voor veranderingen en eventuele besparingen. # koop geen plastic tasjes maar neem altijd zelf tassen mee, per ongeluk wel een plastic tas (of met winkelen) recycle deze dan of gebruik zelf in huis (prullenbakje in de badkamer bijv). # zet een pot thee in plaats van steeds een beker en opnieuw water koken. # uitstapjes met kinderen vooral fantasierijk houden (gruffalo/ blaadjes etc zoeken in het bos), wel naar pretpark zoek voor kortingsbonnen. # hergebruik potten en blikken (blikken voor potloden, potten om dingen in op te slaan of bijvoorbeeld voor make Up borstels) # gooi overrijp fruit niet weg maar verwerk (bananenbrood/smoothies/muffins etc). # verspreid cadeautjes voor de feestdagen over het jaar en sla op.

16. Ik heb sinds gister de wasbare luiers in huis!!! :D Bevalt tot nu toe goed… en wat een geweldige designs, wordt er echt helemaal vrolijk van :D

Deel Deze Pagina