letten op de kleintjes (bespaartips)

Discussie in 'De lounge' gestart door bolkje, 12 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Ik heb hem gemaakt volgens het recept dat hier was geplaatst, zonder boter dus..

2. yps

yps Lid

17 apr 2012
    56
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb er zelf nog geen één, maar ik wil graag een regenton in de tuin. :)
    Je kan dit voor de planten en tuin gebruiken en ik zag zelfs een keer bij 'man bijt hond' dat een mevrouw een gietertje regentonwater naast haar wc had en het daar mee doorspoelde, ja waarom niet? :p

We staan ook ingeschreven voor een volkstuintje en we gaan heel veel naar de kringloopwinkel. Ik koop daar hele leuke kleding voor mezelf en de kinderen.

Ik gooi het water van de condensdroger weer terug in de wasmachine.

En deze is helemaal mooi: We hebben ons huurhuis gekocht, bespaart bijna 100 euro in de maandlasten, maar goed, dat moet wel kunnen dan natuurlijk. Maar omdat we nu zelf alles moeten onderhouden wil ik ook gaan besparen.

3. minon

minon Niet meer actief

100 euro is best duur nog! heb je dan gedroogd en gekloofd? Kijk eens op marktplaats!
    Hier heb je bijvoorbeeld een gestapelde kuub (losgestort heb je ook heb je minder hout) eiken voor 70 euro
    ≥ Haardhout - Openhaardhout - Marktplaats.nl

Of deze een mix van soorten (geen dennne) voor 40 euro per kuub wel zelf ophalen
    ≥ Kort gekloofd/gezaagd brandhout / (open) haardhout - Openhaardhout - Marktplaats.nl

Of deze 1,2 kuub losgestort eiken (is een kuub gestapeld) word ook bezorgd
    ≥ Openhaardhout - Brandhout - Kachelhout - Haardhout. - Openhaardhout - Marktplaats.nl

4. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Wij hebben hier ook een regenton, maar gebruiken em voornamelijk voor de planten in de tuin.
    Eerder ging mijn man ook nog wel eens met regenwater de vaat afspoelen, maar dat doet ie nu niet meer. Kraanwater is namelijk niet zo duur volgens mij. Dus om daar op te bezuinigen moet je wel héél consequent regenwater blijven gebruiken. ;)

5. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    Daarstraks boodschappen wezen doen bij Jan L.inders.
    Bananen 1kg 1,-
    Pitloze witte druiven 1kg 1,-
    Verse sperziebonen 1kg 1,-
    Mineola's 1kg 1,-
    Twee komkommers 1,-

Dus even ingeslagen hihihi
    En de slavinken waren van 3,49 naar 1,- :D

6. in ons vorige huis duurde het altijd een minuut voordat het water warm was als je de warme kraan aanzette. Daar hadden we dan een paar 'besparingen' mee bedacht:

1. altijd de waterkoker vullen met het koude water, zodat we geen koud water voor thee hoefden te pakken
    2. een emmer in de douche waar we het eerste water in opvingen, om daar dan de wc mee door te kunnen spoelen
    3. ook hadden we een litermaat in de keuken staan en daar vingen we dan ook water mee op en dat gooiden we er dan bij in de emmer in de douche

En als we de oven aan hadden gehad in de winter, dan lieten we hem afkoelen met een open deur, dan warmt het lekker de kamer mee :)

En soms hadden we ook een 'zuinig avondje', dan deden we 20 waxine-lichtjes aan (om de een of andere reden geeft iedereen ons altijd kaarsjes en waxinelichtjes cadeau ;) ) en dat warmt de kamer echt flink op en geeft ook voldoende licht :)

Haha, die goede oude tijd in ons mini-huurhuisje :D

7. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Net gemaakt en idd. mierzoet! En dat terwijl ik 100 gram suiker heb gedaan i.p.v. 140 gram. Maar m'n man vindt het lekker en ik denk dat de kinderen het ook wel een lekker hapje vinden. :)
    Ik kreeg het trouwens niet goed uitgesmeerd over de hele bakplaat. Nogal plakkerig was het.

8. sydneys

sydneys Niet meer actief

Vandaag boodschappen gedaan in de AH voor 3 dagen voor nog geen 17euro.
    Ipv aardappelkrieltjes een zak aardappelen gekocht, is goedkoper en je kan er mee maken wat je wil, en daar kom ik langer dan 3 dagen mee toe

Het begint bijna leuk te worden om goedkoper te winkelen

Ik vind alleen de euroshopper limonade niet zo lekker, te zoete nasmaak en dat terwijl ik een coca cola verslaafde ben ;)

9. @sydneys: je kan heel lekker zelf wedges maken van aardappels!

Daarvoor moet je de aardappels goed afwassen, daarna in stukken snijden (niet schillen, dus!) en dan ongeveer 15 minuten koken. Daarna doe je ze in een bak, giet daar wat olijf- of zonnebloemolie bij en vervolgens kruiden. Dan een deksel op de bak, even schudden zodat de kruiden lekker aan de aardappeltjes blijven kleven en dan nog eens zo'n 20 minuten in de oven (200 graden). Superlekker! :D

10. Islah

Islah Niet meer actief

Leuk topic dit! Heb gisteren nog aardappelwedges gemaakt, maar ik doe ze gewoon gelijk in de oven (met olie, zout en wat kruiden zoals bv. rozemarijn). 175 graden, 40 minuten.

11. Leuk dat je er weer bent islah! Gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochtertje :D

12. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.820
    9.326
    113
    Gelderland
    Sorry las je vraag nu pas. maar zonder boter. Maar zie dat je hem a gemaakt hebt. Ik vond hem idd ook erg zoet maar wel erg lekker. Uitsmeren was idd heel lastig maar uiteindelijk met een spatel gelukt.

13. yeps

yeps Bekend lid

27 aug 2012
    506
    18
    18
    NULL
    NULL
    Veel bruikbare tips!

14. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Dat is een goede! Nooit aan gedacht om dat van aardappels te maken, koop altijd een los zakje.

15. sydneys

sydneys Niet meer actief

He inderdaad lekker. Wat voor kruiden doe je erop? Kan dit ook met frietaardappelen? Dit vind ik de lekkerste aardappelen, ook voor puree en aardappelschijfjes

16. Smnee

Smnee Niet meer actief

Ik ben bij c1000 geweest. Glorix is maar 1 euro :) en vlees, vijf bakjes voor een tientje! Had maar 44 euro, voor zowat de hele week.

Ik doe trouwens altijd het oude fruit in de blender met yoghurt, krijg je een heerlijke smoothie.

17. Islah

Islah Niet meer actief

Dankje!

18. Eylem

Eylem Niet meer actief

Zelf ovenfrietjes maken is trouwens ook heel makkelijk. Aardappels schillen, in frietjes snijden, op een bakplaat omhusselen met olie en zout en met een zeefje wat meel overheen strooien. Dat zorgt voor de knapperigheid! Uurtje in de oven op 180 graden, halverwege omscheppen.

19. Eylem

Eylem Niet meer actief

Gefeliciteerd Islah, je jongste is op mijn verjaardag geboren ;)

20. lea

lea Fanatiek lid

ga ik eens proberen.....:)

Deel Deze Pagina