Letter/cijferspelletje voor peuter

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door KleineLai, 17 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.909
    3.328
    113
    Rompompom letter kwartet misschien. En misschien is er ook wel zoiets met cijfers te koop.

    En gewoon zelf aan t knippen en plakken kan ook.
    Ik heb een aantal houten wasknijpers gekocht bij de action, daar letters op geschreven, kartonnetjes met een woord en dan de wasknijpers op het kartonnetje laten zetten. Ooo goed voor de motoriek.

    Verder misschien kaartjes 1 tot 10. In de 4 Duplo kleuren. En torentjes van de Duplo maken. Die laten combineren. Of juist zelf de torentjes te laten bouwen.

    En gewoon lekker naar buiten, op zoek naar letters en cijfers. Straatnamen, huisnummers, nummerborden.

    Heb ook wel eens met stoepkrijt buiten letters of cijfers opgeschreven, riep ik een cijfer en moest hij erheen rennen. Of van letter naar letter springen om z’n naam te spellen.

    Haba spellen 2+ zijn ook erg leuk idd. Is echt alleen samen spel en rollenspel. Hier het brandweerspel en hij is er gek op. Pakt ondertussen er ook andere brandweerauto’s erbij en speelt dan van alles.
     
  2. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.005
    25.450
    113
    @owly , beetje Offtopic (maar het is mijn eigen topic dus ach :p ) We hebben net jouw slinger ideetje gedaan en mijn zoontje vond het echt geweldig!
    We telden samen op en dan gaf hij mij het volgende nummertje aan. Bij 11 moest hij even denken: 'hoe gaan we dit doen' , maar al snel begreep hij dat een 1 en een 2 maakt 12! En zo gingen we als een speer tot 20 :D

    Strakjes gaan we proberen tot 30!

    Super leuk om samen te doen! :thumup:

    (Op de foto is hij aan het natellen in het Frans "quatorze , quinze , seize")

    Bekijk bijlage 633843
     
    owly, Fristi2012 en Zonnestralen vinden dit leuk.
  3. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.954
    8.765
    113
    Fantastisch! Echt heel erg leuk:D
     
  4. mariska165

    mariska165 Fanatiek lid

    4 jan 2009
    4.074
    581
    113
    groningen
    Misschien rummikub jr.

    Met de steentjes kunnen jullie een eigen draai geven aan het spel wat past bij je zoon.
     

Deel Deze Pagina