Ervaring besnijden (medisch)

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Ukkie1, 14 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.640
    2.106
    113
    Ivm een te krappe voorhuid, waarvoor hormoonzalf niet werkt en terugkerende pijn klachten en irritatie/ontsteking moet mijn zoontje besneden worden. Hij is bijna 4. Ook al ben ik het medisch gezien eens met deze keuze, vind ik het spannend en zielig!! Ik hoor graag ervaringen, vooral de week daarna, hoe snel knappen ze op etc.
     
    Vlinderbloem vindt dit leuk.
  2. Evanesco

    Evanesco Niet meer actief

    Mijn kinderen zijn besneden.

    Veel last hebben ze er niet van gehad. Maar ze waren ook wel wat jonger.

    Goed insmeren met vaseline, pcm geven. Dan valt het best mee.
     
    Ukkie1 vindt dit leuk.
  3. Kleintje86

    Kleintje86 Niet meer actief

    Mijn zoontje is afgelopen zomer besneden geworden, hij was toen net 3 jaar..Mocht je vragen hebben mag je me altijd een pb sturen.
     
    Ukkie1 vindt dit leuk.
  4. ShineBright

    ShineBright Fanatiek lid

    29 jan 2014
    2.247
    668
    113
    Mijn man is ook besneden toen hij 7 was ofzo ivm te krappe voorhuid dus ook medisch en weet van hem dat het wel meeviel die dagen erna. Het heeft geen noemenswaardige indruk gemaakt zeg maar.
     
    Ukkie1 vindt dit leuk.
  5. Jasia

    Jasia Actief lid

    1 jul 2013
    189
    7
    18
    Ik werk bij een besnijdeniskliniek.
    Het is een relatief kleine ingreep.
    Volg goed de nazorg instructies op.

    Succes en sterkte
     
    Pyaar en Ukkie1 vinden dit leuk.
  6. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.640
    2.106
    113
    Hoelang is 't herstel? IS 4 jaar een rottige leeftijd of valt 't mee?
     
  7. Jasia

    Jasia Actief lid

    1 jul 2013
    189
    7
    18
    Het is een open wondje voor ongeveer 1 week. Hygiëne is die eerste week heeeeel belangrijk, want je wilt geen infectie.
    4 jaar is prima te doen. De eerste paar dagen wat PCM gebruiken.
    En ik adviseer je om al ouders rustig en kalm te blijven. Uitleg naar je zoontje. Het is even niet leuk. Daar moet hij door heen.
    Oh en toverprikjes helpen ook. Prikjes die even pijn doen, en daarna voelt hij daar niks..
    (Of wordt het in het ziekenhuis gedaan onder gebeld narcose?)
    Kijk ook even naar vergoeding van de verzekeraar. Heeft het ziekenhhis/ kliniek een contract met jou verzekeraar ? Welke documenten moet je aanleveren?
     
  8. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.640
    2.106
    113
    Het gaat indd via het Ziekenhuis onder algehele narcose.. Ik zal eens kijken, maar zou 't ook op medische basis niet vergoed worden?
     
  9. Krabje

    Krabje Fanatiek lid

    8 dec 2011
    3.359
    1.742
    113
    Mijn zoon was ook 4 toen hij besneden werd ivm krappe voorhuid.
    Het was een paar dagen wat pijnlijk voor hem maar het ging goed
     
    Ukkie1 vindt dit leuk.
  10. bulakgirl

    bulakgirl Fanatiek lid

    4 aug 2013
    2.928
    2.383
    113
    Onze zoon was net 3 toen hij werd besneden ivm te krappe voorhuidje... Zijn helaas wel wat dingen mis gegaan toen; na de narcose waren ze vergeten z'n papa te halen, dus hij was helemaal over stuur en in de war aangezien ze beloofd hadden dat z'n vader er zou zijn als hij wakker zou worden... Daarnaast was de wond niet goed gesloten, z'n piemeltje zwol dus helemaal op en hij moest (nadat hij dus al wat had gegeten) weer terug onder narcose :( (waar de anesthesist nog even zijn mening gaf over de gevaren van de operatie waar manlief met zoontje op schoot in de ok :-/ dat was voor ons wel even heel heftig... Maar daarna is alles heel goed gegaan.... Weinig last van gehad verder en het scheelde zoveel met de problemen die we hebben gehad toen hij niet besneden was nog!
     
    Ukkie1 vindt dit leuk.
  11. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.640
    2.106
    113
    Jeetje wat slordig!! Heel sneu. Hoelang heeft 't genezen geduurd? Fijn dat 't dus wel goed geholpen heeft! Nu ook weer last laatste dagen, zo sneu :(
     
  12. bulakgirl

    bulakgirl Fanatiek lid

    4 aug 2013
    2.928
    2.383
    113
    Wij hadden in eerste instantie een afspraak voor 3 maanden later, maar gelijk de huisarts gebeld toen hij zelfs met bloed ging plassen... Hij durfde niet meer te plassen omdat het zo'n zeer deed en toen konden we 2 weken later terecht... De genezing ging daarna gelukkig heel snel! Met een week of 2 was het eigenlijk al heel normaal allemaal
     

Deel Deze Pagina