Iris loopt nu bijna 3 weken los. Ik wilde haar eigenlijk nog een paar weken alleen op slofjes / blote voeten laten lopen, maar aangezien t buiten nat is en de slofjes niet waterdicht (zag ik vandaag ), wil ik morgen haar 1e paar schoentjes gaan kopen Ik heb van alles gelezen op internet en ik neig naar de schoentjes van dr Visser (Scapino); heb gelezen dat dit goede schoentjes zijn en in verhouding een stuk minder duur. Nu zag ik op internet bij Scapino best veel modellen sportschoentjes of laarsjes. Laarsjes lijkt me nog een beetje overdreven nu ze net kan lopen. Wat voor model schoentjes hebben jullie gekocht toen je dreumes net ging lopen, van welk merk / welke winkel en wat waren hierin de overwegingen? Oh ja..zit wel te denken haar voeten goed te laten meten bij een echte schoenenwinkel (dus niet alleen de lengtemaat, maar ook breedte, hoogte wreef, enz), want ik twijfel een beetje of ze dit bij Scapino goed doen; heb nl altijd n beetje het idee dat het een 'allround' winkel is ipv een echte schoenenwinkel
Ik heb vandaag een paar Dr Vissers gekocht bij Scapino. Van de zomer had hij al sandaaltjes van Dolcis, maar nu weer de voeten laten opmeten. En van Dr. Visser maat 23 gekocht ipv. 22. Ze vielen klein en Jelle heeft een hoge wreef dus hij kwam niet in mt. 22. Verder zijn de schoentjes iets hoger dan een lage schoen maar geen laars. En lekker makkelijk met klittenband. Ik was ook maar 28 euro kwijt, terwijl ik eerst schoenen van 75 euro wilde kopen!! Succes met uitzoeken!!
heb net ook de eerste schoenen gekocht voor isabella.. heb ze bij de ziengs weg voor 35 euro geloof ik, mij werd geadvisseerd om goed te letten op de zool die moet nog flexibel zijn inverband met doorbuigen van het voetje, en een maatje groter als wat ze heeft.
Ik kwam er ook al snel achter dat slofjes niet zo geschikt zijn voor buiten Het zal afhankelijk zijn wie je hebt bij deze winkels en ik zou niet op zaterdag gaan, maar hier meette ze netjes dochters voetjes op. Ze heeft toen van die soepele beginnersschoentjes gekregen maatje 18. Nu heeft ze wel laarsjes, maar ze is nu ook bijna 2.
zelf opletten hoe ze opmeten als jij het niet vertrouwt, de lengte en de breedte opmeten kan maar op een manier je snapt dan toch zelf ook hoe ze dat moeten doen dan...snappie? tenminste dat denk ik dan he...
Je moet er daarbij ook op letten dat de voetjes ruimte hebben om te groeien in het schoentje. Je mag max een vinger extra ruimte hebben achter de hiel, als de teentjes tegen het neusje zitten.
Mijn dochters eerste schoentjes zijn van jochies. Hebben een super flexibele zool en zijn zgn. 'leren-lopen-schoentjes'. Van shoes-me hebben ze ook schoentjes met hele flexibele zool (en andere merken vast ook wel). Flexibele zool is iets waar ik zeker wel op zou letten. Hoewel ik sowieso naar een goede kinderschoenenwinkel zou gaan, de eerste jaren zijn goed passende schoenen zo belangrijk voor de ontwikkeling van het voetje. Dus dan zeker wanneer ze net beginnen met lopen.
Jelle's eerste schoentjes had ik van het merk Shoesme, inderdaad met een flexibele zool. Ze waren 50 euro in de opruiming, maar ik wilde er nu toch wel wat meer voor uitgeven omdat het toch de schoentjes zijn waar ie echt op leerde lopen. De volgende schoentjes neig ik ook meer naar Dr Visser of zoiets dergelijks. Schoentjes van 50 euro of duurder vind ik dan toch wat te gortig.
Elephanten waren hier de eerste schoenen, lekker flexibele zool, zodat de voet goed kan afwikkelen. Het is heel belangrijk dat de zolen soepel zijn. Elephanten kosten 29,95 bij Van Haren.
Wij hebben haar leren-lopen-schoentjs van het merk klavertje4. Dit zijn schontjes met een flexibele zool. Wij hebben ze wel aangeschaft bij een schoenenwinkel waar ze ook meten. Vindt het wel belangrijk dat ze goed, passende schoenen heeft. Haar voetjes moeten nog groeien en vormen en er haar hele leventje op lopen. Goede schoenen zijn ook belangrijk voor een goede houding en voor de rug. Dus ik wil er best wat meer geld voor uit geven.
ik heb nu voor jayla ook de laarsjes van shoesme met een flexibel zooltje, een hel om ze aan te trekken maar ze zijn best leuk
Jayden had eerst Bikkembergs maar die waren niet zo fijn. Nu heeft ie al 4 keer shoesme's gehad en bevalt super.
Ik zou ook absoluut niet bezuinigen op kinderschoentjes! Ik krijg altijd de rillingen als ik zie hoe (jonge) kinderen de hele dag op Croc's, slippertjes en gympen lopen. Totaal onverantwoord volgens een goede vriendin van mij die kinder-fysiotherapeut is. Ze krijgen er later zoveel last van en dan moet de fysio proberen die kids weer op te lappen. :x Ga alsjeblieft naar een speciaalzaak en laat haar voetjes goed opmeten. En het moeten sowieso schoentjes zijn die een hele soepele zool hebben, bvb Shoesme. Kijk meer naar de kwaliteit dan naar het uiterlijk en prijs is mijn advies. Veel shop plezier!