Scouting

Discussion in 'Schoolkinderen en pubers' started by Ahava, Nov 24, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ahava

Ahava Fanatiek lid

May 27, 2011
    1,138
    201
    63
    Iemand hier ervaring met de scouting?
    Wij staan op het punt om ons zoontje op de scouting te 'doen'.
    Hij is 2x bij de scouting wezen kijken en hij vindt het erg leuk.
    Wij kennen het hele scoutinggebeuren eigenlijk niet...en we hebben ook niemand uit de familie- of vriendenkring op de scouting zitten.
    Wat zijn jullie ervaringen?

2. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,068
    3,862
    113
    Het verschilt erg per scoutingclub en de leiding, ik zat vroeger bij een heel stomme, saaie scouting, vond er niets aan. Hier schijnen wel veel kinderen enthousiast te zijn, andere woonplaats. Als je zoontje het leuk vindt, zou ik hem daar gewoon op laten.

3. Kyra73

Kyra73 Fanatiek lid

Oct 24, 2013
    1,568
    455
    83
    Hier is mijn zoon superenthousiast. Hij gaat nu een maand of 3 heen en heeft al een logeerweekend gehad. Ze doen allerlei leuke dingen in het bos, zoals spelletjes, voetballen, afgelopen zaterdag hebben ze een kampuur gemaakt en suikerbroodjes geroosterd. Kortom ze doen heel veel met de kinderen.

4. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Hier zelf jaren op scouting gezeten. Wat ik er leuk aan vond:veel samen spelen,in de natuur ravotten en kamperen in de natuur.en tegelijkertijd wordt er dus veel geleerd over dingen zoals samenwerken en natuurlijk de natuur.en hoe ouder de groep hoe meer er gestuurd word naar zelfstandingheid.
    Dus als je zoon het leuk vindt vooral doen!

5. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

May 8, 2008
    9,079
    313
    83
    Female
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Ik heb op Scouting gezeten, hartstikke leuk! Veel buiten ravotten, knutselen, samenwerken, knopen leggen (dat komt later nog goed van pas :D)

6. duikster

duikster VIP lid

Nov 13, 2005
    5,714
    73
    48
    Onze kinderen zitten beiden op scouting de een bij de bevers de ander bijnde welpen. Beiden hebben het erg naar hun zin en vinden ook de afwisseling heerlijk. Elke week is anders. Ze ravotten in de natuur, maar leren ook samenwerken, koken, maken allerlei knutsels met spullen uit de natuur, maar leren ook te zorgen voor elkaar verantwoording te nemen, bv jantje beton lopen en zo geld ophalen voor kinderen die het nodig hebben en tevens voor de eigen vereniging om zomleuke dingen te kunnen doen.

7. Ahava

Ahava Fanatiek lid

May 27, 2011
    1,138
    201
    63
    Bedankt voor jullie positieve antwoorden!
    Ik twijfel een beetje omdat het wereldje mij zo onbekend is, maar het klinkt allemaal erg leuk!

8. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

Jun 11, 2009
    3,158
    11
    38
    Ik heb 12 jaar op de scouting gezeten. Altijd erg goed naar mijn zin gehad. Mijn neefjes en nicht zitten er ook bij. Die vinden het ook heel leuk. Sommige dingen moet je gewoon proberen. Als het helemaal niks is, dan stop je er toch mee?

9. Storm

Storm Niet meer actief

Mijn man heeft jaren bij de scouting gezeten en heeft het altijd heel leuk gehad. Alleen staat de club hier niet zo goed bekend. Of dat 'oud zeer' is of recent weet ik niet eigenlijk.

10. moon78

moon78 Actief lid

May 15, 2013
    282
    0
    16
    Sta voor de klas
    Friesland
    Het lijkt mij superleuk en leerzaam voor onze zoon, helaas zit er geen scouting in ons dorp. Er zit wel een vereniging 10km verderop, misschien dat we daar volgend jaar toch eens gaan kijken. Het is in ieder geval wel iets wat ons leuk lijkt, maar uiteindelijk moet onze zoon het ook wat vinden :D

11. Niboma

Niboma Fanatiek lid

Nov 20, 2008
    1,439
    0
    36
    Female
    Veluwe
    Ik en mijn broer hebben er vroeger met heel veel plezier bij gezeten.
    Inmiddels zitten 4 van mijn 5 kinderen er op. De oudste alweer zo'n 7 jaar (eerst welpen, nu scouts), mijn dochter 2 jaar (padvinsters), en m'n 2 kleinere jongens sinds afgelopen september (bevers). Ze vinden het allemaal superleuk, en willen niks anders.

Share This Page