Welk matrasje?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Beep, 23 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beep

Beep Bekend lid

26 sep 2007
    505
    1
    18
    Voor mijn dochter heb ik nu een matrasje in de ledikant liggen wat ik gratis bij de kamer kreeg. Leek me op zich prima, maar er zit nu al een kuil in het matras! Nu wil ik dus een nieuwe, betere matras voor haar kopen, maar heb geen idee welke? Wat hebben jullie, en hoe bevalt dit?

2. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Wij hebben 1 van de ikea, niet duur maar wel een goed matrasje!

3. rce86

rce86 Bekend lid

19 sep 2008
    605
    0
    16
    Amersfoort
    Ik heb van het weekend het meest verkochte en aangeraadde matrasje van babydump gekocht.

4. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Goed matras is een koudschuim matras of een Aerosleep matras. Dat zijn bij ons een van de best verkopende matrasjes, omdat ze het meest ademend zijn.

5. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    ik heb die van de babydump gekocht 49 euro ik weet nog niet of ie goed is hihi

6. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

:)

7. Margot1988

Margot1988 Actief lid

2 sep 2008
    402
    0
    16
    ik heb bij baby&tienerstore in rotterdam een top air matras gekocht, was de beste en de duurste ( meer dan 100 euro ) :confused: maar! alles moet het beste zijn voor me kindje :D en heb nog geen id hoe die is want ik heb hem nog niet binnen :p

8. anja136

anja136 Actief lid

7 jul 2008
    408
    0
    0
    Ik heb een matrasje gezien bij de leenbakker voor 39,95 euro. Leek ons een prima matras

Maar wat zijn eigenlijk de eisen voor een matrasje? Weet iemand dat?
    x

9. zogelukkig

Het moet goed ademend zijn (koudschuim ademt zeer goed)
    Niet te hard (zoals pocketvering wat het achterhoofdje afplat)
    Niet te zacht (sommige polyether matrassen vormen ligkuilen, wat natuurlijk minder erg is voor een licht babietje)
    Verder mag het matras geen CFK's en andere schadelijke stoffen en brandvertragende middelen bevatten.
    Deze informatie moet beschikbaar zijn en beter is nog als het mastras is onderzocht door een onafhankelijk instituut (TÜV - Rheinland: TOXPROOF, Institut Hohenstein, Öko-Tex-Standard 100).

10. Beep

Beep Bekend lid

26 sep 2007
    505
    1
    18
    Ok, ik heb net een koudschuim matrasje besteld bij de Babydump. Hopelijk bevalt ie goed!

11. anja136

anja136 Actief lid

7 jul 2008
    408
    0
    0
    zijn er ook testen van matrasjes, welke er het beste uit komt?

12. zogelukkig

Niet specifiek voor babies. Er is wel een test van de consumentenbond, waar alle soorten besproken worden. Zo komt een (mini)pocketveringmatras goed uit de bus, maar dat is gewoon te hard voor een kleine baby.

13. Dorientje

Dorientje Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.385
    0
    0
    erembodegem
    wij hebben de aerosleep.

14. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    wij ook, en heb er afgelopen weekend ook 1 gekocht voor in t wiegje.
    Vind het een heel prettig idee dat mijn kindjes ten alle tijden niet belemmerd worden om te ademenen als ze per ongeluk eens op hun buik terecht komen.

Deel Deze Pagina