Voor mijn dochter heb ik nu een matrasje in de ledikant liggen wat ik gratis bij de kamer kreeg. Leek me op zich prima, maar er zit nu al een kuil in het matras! Nu wil ik dus een nieuwe, betere matras voor haar kopen, maar heb geen idee welke? Wat hebben jullie, en hoe bevalt dit?
Goed matras is een koudschuim matras of een Aerosleep matras. Dat zijn bij ons een van de best verkopende matrasjes, omdat ze het meest ademend zijn.
ik heb bij baby&tienerstore in rotterdam een top air matras gekocht, was de beste en de duurste ( meer dan 100 euro ) maar! alles moet het beste zijn voor me kindje en heb nog geen id hoe die is want ik heb hem nog niet binnen
Ik heb een matrasje gezien bij de leenbakker voor 39,95 euro. Leek ons een prima matras Maar wat zijn eigenlijk de eisen voor een matrasje? Weet iemand dat? x
Het moet goed ademend zijn (koudschuim ademt zeer goed) Niet te hard (zoals pocketvering wat het achterhoofdje afplat) Niet te zacht (sommige polyether matrassen vormen ligkuilen, wat natuurlijk minder erg is voor een licht babietje) Verder mag het matras geen CFK's en andere schadelijke stoffen en brandvertragende middelen bevatten. Deze informatie moet beschikbaar zijn en beter is nog als het mastras is onderzocht door een onafhankelijk instituut (TÜV - Rheinland: TOXPROOF, Institut Hohenstein, Öko-Tex-Standard 100).
Niet specifiek voor babies. Er is wel een test van de consumentenbond, waar alle soorten besproken worden. Zo komt een (mini)pocketveringmatras goed uit de bus, maar dat is gewoon te hard voor een kleine baby.
wij ook, en heb er afgelopen weekend ook 1 gekocht voor in t wiegje. Vind het een heel prettig idee dat mijn kindjes ten alle tijden niet belemmerd worden om te ademenen als ze per ongeluk eens op hun buik terecht komen.