In woonkamer een wief of???

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Saga, 29 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saga

Saga Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.472
    0
    0
    N-Nederland
    #1 Saga, 29 sep 2012
    Laatst bewerkt: 29 sep 2012
    Hebben jullie een wieg in de woonkamer??
    De hele familie van beide kanten willen graag dat we een wieg nemen, maar.... We hebben niet hele grote woonkamer en eigenlijk de ruimte niet voor een wieg. Dus vroeg me af, waar doen jullie de kleine overdag om te slapen? Gewoon lekker in de box of kinderwagenbak mooi opmaken? Of hebben jullie voor die korte wiegtijd wel een wieg in de woonkamer staan??

Ik weet het echt even niet... Vind wel fijn om de kleine straks beneden lekker dicht bij me te hebben ipv boven in bedje.

Bedoeling was om boven in ledikant te laten slapen omdat ik daar binnen 3 stappen ben. Dus een wieg boven leek me al helemaal niet handig. Daar is wel ruimte voor maargoed... Direct naast bed lukt zowiezo niet dus naar eigen kamertje is maar 3 stappen verder...

2. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Hier altijd in de kinderwagen(bak) geslapenntoen hij klein was
    In de woonkamer

3. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

hier nooit een wieg gehad..vond het zo overbodig eerlijk gezegd. en je familie moet het niet willen...jullie moeten het willen. onze kinderen hebben gewoon in het ledikantje geslapen. en als je je kindje lekker dichtbij je wilt hebben zou ik uitkijken naar een draagdoek, heeeerlijk die dingen.

4. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Waar bemoeien ze zich mee? Doe het gewoon zoals jullie willen!

Hier slaapt hij overdag in de box, draagdoek en heel soms in de kinderwagen. Snachts ligt hij in de wieg naast me.

5. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier sliepen ze de eerste tijd overdag in de box met een dekentje, in de Wandelwagenbak of in de draagdoek bij me. Al snel was er enige regelmaat in korte en langere slaapjes en legde ik bij langere ze boven in bed en bij kortere gewoon beneden. Maar kon ook slecht de trap op en af ivm bekkeninstabiliteit dus probeerde de trap zoveel mogelijk te vermijden ;)

6. joyce86

joyce86 Fanatiek lid

27 jan 2010
    3.024
    138
    63
    NULL
    noord brabant
    Hier ook geen wieg beneden hoor, gewoon in de box of eandelwagenbak.

7. Saga

Saga Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.472
    0
    0
    N-Nederland
    Hihi er staat wief als topic zin en kan het niet aanpassen :D

Ik had ook gewoon kinderwagen of box in gedachten, we zijn ook helemaal geen wieg mensen.

Jaaaa maar een wieg is zoooo schattig. En heb je van beide kanten nog familie wiegen... En vinden mijn idee in kinderwagen of box maar gek, een baby hoort in de wieg... Dus ik ging al aan mezelf twijfelen haha. Maar mijn idee was dus helemaal niet gek!!

Nou kan ik iig mn eigen zin doorzetten om het niet te doen.

8. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ik heb zelfs nog nooit gehoord van een wieg in de woonkamer?!
    Hier dus ook niet, beneden komt een box te staan en er komt een cosleeper aan ons bed en er is een draagdoek voor als de baby dat liever heeft.
    Lekker niet doen als jullie dat niet willen hoor!

9. ivfje

ivfje Bekend lid

25 feb 2011
    719
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zonde van de ruimte... de box en de kindetwagen staan toch ook al beneden.. ik zou het me nooit bedacht hebben om er ook nog een wieg bij te zetten

10. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik had 't liefste wel de wieg beneden, want de box heb je de eerste weken toch niet nodig. Maar die staat nu ruimte in te nemen. Baby slaapt hier in de wagenbak die in de box staat. En boven in de wieg bij 't voeteind van mn bed.

11. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Uk slaapt hier beneden in de wagenbak die in de box staat. Boven slaapt hij in een familiewieg naast ons bed (hebben mijn opa en oma gekocht voor mijn jongste tante, was een nakomertje. Alle neven en nichten en achterneefjes en nichtjes hebben in dat wiegje geslapen, mijn kids nu dus ook. Hemel en lakentjes heeft mijn moeder gemaakt toen ze in verwachting was van mijn zus, 30 jaar geleden :))

12. Maia

Maia Niet meer actief

ik zou ook zeggen, zonde van je ruimte. Hier ook gewoon altijd boven in ledikantje geslapen, deur open en babyfoon aan, dan hoor je je kindje wel. Ik heb Fleur nooit beneden laten slapen, beneden is voor wakker zijn en spelen e.d. en boven is voor slapen.

wij hebben wel een wieg maar dat is een familiewieg en hij zal denk ik hoogstens een week of 2 gebruikt worden, deden we bij Fleur ook. Dus als ik hem niet gekregen had, had ik hem ook niet eens aangeschaft.

13. Suits

Suits Actief lid

1 aug 2011
    242
    0
    0
    NULL
    Spijkenisse
    Nee hoor, als jij het niet wil, niet doen.
    Thijs slaapt beneden in de box of lekker ff een dutje op schoot, boven in zn ledikantje.

Voor alle mensen die de wagenbak in de box gezet hebben, waarom hebben jullie daarvoor gekozen? Geborgenheid, of iets anders?

14. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Wagenbak is lekker op te maken, matrasje met hydrofiel erop, dekentje instoppen. En hij staat in de box omdat het onderstel dna niet in de weg staat. Los in de box vind ik inderdaad zo "los" zoals een pasgeboren kindje ook in een ledikant zou liggen. Daarom hebben we zeg maar een wieg en slaapt hij in de wagen ipv los in de box.

15. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    Ik doe overdag de wieg in de box.
    Loop nog niet teveel trappen ivm keizersnede.

16. jamaila

jamaila Bekend lid

27 jun 2011
    527
    0
    0
    friesland
    onze nu nog jongste sliep in een prachtige wieg in de woonkamer. Deze wieg hadden we op mp gekocht. Heeft ruim 3 maand hier gestaan en toen zelf weer op mp gezet en toen kon ik hem voor nog iets meer kwijt dan ik er zelf voor betaald had. Toen hebben we hier pas de box op gezet. Nu zwanger van nr 4 en nu staat de box nog voor onze jongste die pas 9 maand is, dus zal er geen wieg komen maar zal hij of zij in de wagenbak van de kinderwagen slapen.

17. jamaila

jamaila Bekend lid

27 jun 2011
    527
    0
    0
    friesland
    hier dus geen plek voor EN box EN wieg helaas.

18. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    box heb je ook helemaal niet nodig de eerste 2, 3 mnd.

19. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ze heeft al een kleine van 9 maanden die in de box gaat schrijft ze.;)

20. shanandoah

shanandoah Fanatiek lid

21 jan 2012
    1.514
    0
    0
    Voor de eerste had ik een wieg in de woonkamer.De wieg nam veel minder ruimte in dan de kinderwagen.
    Voor de tweede had ik een matras gemaakt voor in de box.
    Een hemel erop en een deken er in.
    Onze kraamverzorgster vond dat zo'n super idee.
    Hier een foto van hoe het eruit zag (de mobiel was er uit toen mijn meisje geboren was)

Deel Deze Pagina