Nog meer Bio garde tutjes hier ?

Discussie in 'De lounge' gestart door kippiekip, 14 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

#1 kippiekip, 14 apr 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 apr 2012
    Zijn er nog meer Bio Garde tutjes hier op het forum ?? :D

( deze naam geef ik aan mensen die dit dus allemaal doen :D )

Het is grappig bedoeld he voordat mensen weer gaan huilen ;)

Maar goed, ben dus helemaal niet biologische aangelegd ofzo en houd me niet bezig met E nummers ed ( tijd verspilling ) maar ik heb wel sinds kort een groentenbak gemaakt en we zijn nu bezig om de helft van onze tuin om te gooien en er een groente tuintje in te maken.. :D

Wie heeft dit nog meer ? En het belangrijkste natuurlijk, wat verbouwen jullie ??

Ik heb hier tomaten, aardbeien, paprika, watermeloen, zonnebloemen, kiwi, wortels, 5 verschillende soorten kruiden ( weet niet meer welke want heb er geen kaartjes bij gedaan )
    En ik ga van de week nog even twee druiven plantjes halen :D

Nu komt het misschien over alsof we een mega tuin hebben maar dit valt wel mee hoor, hij staat nu ook vol ;)

Mijn oudste zoontje wilde dit graag omdat hij altijd naar het programma Groeien kijkt, is een kinder programma bij de KRO maar daar doen ze maar 1 plantje en ik denk doe eens gek en doe er wat meer hahahh

Nog meer mensen die dit doen ??

2. Fashion88

Fashion88 Actief lid

19 mrt 2009
    345
    0
    0
    Maar wat heeft biogarde hiermee te maken?

3. kippiekip

Helemaal niets :D

Zo noem ik mezelf en iedereen die dit soort dingen doen.. :D

4. Fashion88

Fashion88 Actief lid

19 mrt 2009
    345
    0
    0
    Ooh oke:p:D Dan snap ik het

5. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Ik dacht dat bio garde een soort kwark was,,,???:)

Maar nee, hier (helaas) niet. Heb een balkon en om die nou helemaal vol te moeten planten met potten vind ik een beetje jammer... Dan heb ik geen plek meer om te zitten :p

6. kippiekip

Is het ook, vraag me ook niet hoe ik er aan kom hoor hahahah :D

7. hardloper

hardloper Niet meer actief

ik probeer er wel een te worden;).
    maar als je geen ruimte hebt op je balkon, kijk dan eens bij die vierkante meter tuinen (even googelen), of je hangt plantenbakken over de rand met groenten of kruidjes, schoenen zakken met aarde erin met plantjes erin, goten aan je schutting, of van die potjes van de ikea aan een rekje aan een schutting...
    en je kan altijd in het park of bos ook eten scoren;)

8. cindybaby71

cindybaby71 Niet meer actief

Je had er beter bio garden van gemaakt,:D maar idd ik zou het ook wel willen;)

9. jackystory

jackystory Fanatiek lid

10 feb 2012
    1.156
    1
    0
    speen koorden maken
    Amsterdam
    wij hebben zelf een stuk grond waar we biologisch en ecologisch leven geen electriciteit, poepen op een poeppot warm water via een hout kachel, zelf een hottup alle groente zelf maken in de kas of in de grond kippen en eieren, huis gemaakt van leem sto en hout, koken doen we opo gas en via zonnecell hebben we radio. er leuk en mooi. en gezellig.:p

we zijn van alle gemakken voorzien en het kost geen geld

10. jackystory

jackystory Fanatiek lid

10 feb 2012
    1.156
    1
    0
    speen koorden maken
    Amsterdam
    o ja ook thuis eten we bewust gebruiken geen medicijnen, alleen als het echt moet wij gebruiken mms en doen zo nu en dan een biofotone behandeling.
    zo blijven we gezond hihihi.

11. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    hier ook helaas niet. Er zit hier gif in de grond en ik durf het pas weer aan als het gesaneerd is. Dus mijn druiven- en aardbeienplant heb ik uit de grond gerukt.

12. kippiekip

Oke, dat is wel heel to much voor mij, ik houd het wel bij mijn planten bakje ;)

13. kippiekip

Gif ? Hoe komt dat er dan ?

14. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    er heeft hier een plastic fabriek gezeten en die schijnt gedumpt te hebben in het grondwater. Nu ligt de grens van dat gifgebied precies in mijn tuin, dus op papier kan het aan de ene kant van de tuin wel en aan de andere kant niet ;) maar dat risico neem ik niet.
    Ze zijn bezig met saneringen, maar omdat de palen hier niet zo heel goed zijn moeten ze eerst kijken of het geen schade aan onze huizen oplevert.

15. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    trouwens het laatste jaar dat ik mijn druiven had was het al bekend van het gif (daarvoor woonde ik er gelukkig niet) en de buurman wist het dus ook. Heeft die mafkees al mijn druiven (een klein gedeelte hing over het hek) eraf gehaald en gegeten... mafkees ;)

16. kippiekip

Jezus daar ben je dan mooi klaar mee zeg..

17. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Hier geen tuin.

Maarrrr ik heb wel kruidenzaadjes in een potje gedaan en in de venster bank gezet :D

Ze beginnen al aardig te groeien :D

18. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik zou mezelf geen bio garde trutje noemen maar ik heb wel een moestuintje in tuin. Ook fruitbomen en veel kruiden in tuin staan :D

19. Sabrine1984

Sabrine1984 Niet meer actief

Ik heb 1 keer een poging gewaagd met kruiden, 3 verschillende soorten, waarvan er uit eindelijk 1 een soort van op kwam ;) Heb toen alles maar weg gegooid.. Was toch niet echt aan mij besteed :D

Wij kunnen overigens ook in de tuin geen groentetuintje aan leggen. Heeft ooit een soort autowerkplaats gestaan en de bodem zit vol zooi nu..

20. kippiekip

Heb vandaag weer een plantje gekocht. Tros tomaten. Je hebt bij de Lidl heel veel planten voor leuke prijzen, denk is wel een leuke tip.

Deel Deze Pagina