Baarmoederhalskanker vaccinatie pubermeisjes

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door MamaDeluxe, 11 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Wie laat het wel doen of niet en waarom?

Wij hebben ervoor gekozen het niet te doen, ik vind het nog te onzeker allemaal wat de lange termjn bijwerkingen zijn...
    Destijds dachten de moeders van DES dochters ook dat ze een wondermiddel namen :(
    Als er meer bekend is over een jaar of 2/3 dan kunnen we het weer overwegen, ze is nu net 12.

Wij gaan iig niet "het maar doen" met de massa omdat het aangeraden wordt.

Ik ben niet zo goedgelovig en wat skeptischer wat dit soort dingen betreft.

2. Brezjika

Brezjika Bekend lid

Hoi,

Ik heb het ook niet laten doen. Laat ze eerst maar nog verder onderzoeken. Wacht de resultaten wel af van deze groep in de loop der jaren.

Groetjes Brez

3. arve

arve Actief lid

5 jul 2007
    327
    0
    0
    zuid-holland
    Ik moet even wat kwijt...

Ik ben 1 van de vele die de meiden vaccineerd...los wat ik er van vind vind ik de reactie van deze 2 mensen erg netjes...complimenten..

Ik was een beetje bang dat ook hier de horrorverhalen zouden opduiken ( hopelijk breng ik niemand op ideeen :oops: )

Ik advieseer altijd de meisjes/ouders de voor en tegens weg te strepen..
    Dat hebben jullie ook gedaan...

Ik ga geen discussie aan omdat die er al genoeg zijn ;)

Maar wilde dit even kwijt.

groetjes

4. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Dankje! :D (ben stiekem toch benieuwd naar jouw mening nu hahaha)

5. arve

arve Actief lid

5 jul 2007
    327
    0
    0
    zuid-holland
    :) :) Dat mag....

Ondanks dat mijn meisje nog zo klein is zou als ik er nu voor zou kunnen kiezen ervoor gaan...Maar ik kan me ook bij jullie aansluiten..

Dat is ook de reden dat ik gewoon mee vaccineer.

Ondanks dat het van ons verwacht wordt ( beroepsmatig) zou ik het niet doen als ik er niet achter stond...Iedereen moet het zelf weten en ik respecteer ieder zijn keus maar ik vind het wel zo jammer dat men de gekste verhalen verzinnen om te zorgen dat men dit vaccin niet gaat halen..

Daarom vind ik het netjes van jullie!

Jullie houden het bij de feiten en niet de Fabels...

Ik heb nog een leuke anekdote van een collega! :)

Er komt een meisje bij haar met de opmerking; "Ik heb gehoord dat als ik me nu laat prikken dat ik dan later kinderen krijg met grote oren"

Nou zegt mijn collega; "Dat heeft eerder met je partnerkeuze te maken dan met dit vaccin"....

Dit vond ik wel een grappige...

6. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Hahahaha idd :)

Bedant voor je eerlijkheid!

Ik moet toegeven dat ik ren fel tegenstander ben van hoe de boel nu tot stand is gebracht wat dit vaccin betreft, bespreek dat ook in een ander topic hier, maar ik zal nooit mensen bang maken met spookverhalen. Niks is namelijk nog bewezen (dat is het punt juist)

7. arve

arve Actief lid

5 jul 2007
    327
    0
    0
    zuid-holland
    Hoi,

Kritisch zijn is nooit erg... goed juist.. :D Anders zou de wereld heel saai worden :D

Graag gedaan!

8. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.609
    899
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Mijn dochter wordt dit jaar 11.Maar ik hoor teveel dubieuze dingen dus ik zeg:nee.

9. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Mijn moeder vroeg het toevallig vandaag aan me wat ik er van vond.

Ik zou als Isabella nu 12 was het niet doen. Inderdaad op de lange termijn weet men nog bijna niks.

Maar, het zit wel bij Isabella haar vader in de familie ( geen idee of het erfelijk is) Of in elk geval baarmoederkanker.

Ik heb gelukkig nog even voordat ze 12 is, en dan zien we dan wel weer.

Eigenlijk ben ik meer voor uitstrijkjes elk jaar dan preventief inenten.

10. Tink

Tink Niet meer actief

Wij laten onze oudste wel inenten.

Nadenkertje: je kunt nog zo vaak uitstrijkjes laten maken, maar als daaruit blijkt dat het mis is, dan héb je het dus al :(. Met alle ellende van dien!

Ik weet dat dit vaccin maar tegen 2 varianten van het virus beschermt, maar die 2 zorgen samen wel voor 70% van de besmettingen. En dan ga ik liever voor 70% bescherming, dat is een stuk beter dan nul.

(Vergelijkbaar met de inenting tegen meningitis, die beschermt ook niet tegen alle vormen.)

11. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Tink: met uitstrijkjes ontdekken ze veelal het VOORstadium, dus vaak niet de ziekte zelf.

Ik zou ook laten enten maar pas over het wanneer er meer duidelijk is vaccin.

Ik zie het zo: je neemt een "risico" door niet te vaccineren maar evenveel risico's op bijwerkingen e.d door wel te vaccineren in dit stadium.

Het lijkt nu bovendien door alle heisa alsof baarmoederhalskanker 5 op de 10 vrouwen treft ofzo, wat dus absoluut niet zo is.
    baarmoederhalskanker staat niet eens in de top 20.
    Per jaar ontdekken ze 600 gevallen ervan tegen 11.800 door borstkanker, 4.500 door darmkanker en longkanker 3.000, waarvan er 200 sterven (niet alle gevallen door het hpv virus). De laatste jaren is het aantal sterfgevallen met ongeveer de helft gedaald o.a door het vaker aangevraagde UITSTRIJKJE.

Was er voor dit vaccin een groots campagne om meisjes te waarschuwen tegen hpv? NEE!
    Het wordt geheel uit zijn verband getroken er worden meisjes heel erg bang gemaakt, de meiden uit mijn dochters klas hebben het gevoel dat je het net zo makkelijk krijgt als een griep of schimmelinfectie.
    Vanuit dat angst gevoel wordt de prik gehaald door ouders, maar is die angst wel echt gegrond?

Natuurlijk, als je met het vaccin weer 100 van de 200 kan redden, is het het overwegen waard, maar niet met de onbekende bijwerkingen op lange termijn, en de onduidelijkheid of het vaccin eenmalig is, misschien beschermt het niet eens levenslang!

Baarmoederhalskanker ontwikkelt zich trouwens gemiddeld tussen de 10 en de 15 jaar NA een besmetting met hpv, het vaccin wordt nog maar sinds 6 jaar onderzocht.

En zeg nou zelf, 30 miljoen (in deze crisistijd nog wel) voor het hpv virus terwijl er jaarlijks ong. 12.000 aan borstkanker lijden, 4,500 aan darmkanker etc.
    Google een sop doodsoorzaken in NL het staat niet eens in de top 20!

:rolleyes:

12. Tink

Tink Niet meer actief

Dat vind ik geen vergelijk, voor die andere kankersoorten is geen vaccinatie.
    En het mag dan (in sommige gevallen, maar echt niet alle!) een voorstadium zijn wat ontdekt wordt met het uitstrijkje, toch levert dat een heleboel nare behandelingen en onzekerheid op. Dat bespaar ik mijn dochters graag.
    Per jaar zijn er 600 vrouwen die het krijgen en 200 daarvan overlijden eraan. Ik vind dat niet weinig.

13. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Ondanks alle onduidelijkheden over het vaccin?

Begrijpp me niet verkeerd, ik heb zelf 4 dochters maar ik wil eerst meer zekerheid over de evt. bijwerkingen en of het na die 10-15 jaar ook echt beschermt ;)l

Ik zeg niet dat het vergelijkbaar is met andere kankersoorten, als je GOED leest wilde ik ermee aangeven dat de sterfgevallen vergeleken met veel andere ernstige ziektes minimaal is.

Als je dochters hoofd of kiespijn hebben en iemand geeft je een "paracetamol" waarvan alles in een vreemde taal staat en je dus voor de helft niet weet wat de ingredienten en de bijwerkingen zijn, geef je die dan ook?

14. Tink

Tink Niet meer actief

Heb er in de afgelopen weken heel wat over gelezen en mij is wel duidelijk dat er veel indianenverhalen de ronde doen... Ook bijwerkingen zijn onderzocht, kijk maar op de site van het RIVM, daar vind je alle info. Het zit nu niet voor niets in het RVP.

En over de werking op lange termijn, tja dat zal na jaren blijken he. Dat is met andere vaccinaties niet anders, je krijgt niet voor niets een nieuwe inenting tegen tetanus als je een wond hebt opgelopen en je inentingen waren meer dan (ik meen) 10 jaar geleden.

Het werkt in elk geval minstens 5-6 jaar, en uit bloedonderzoek bleek de bloedspiegel daarna nog steeds erg hoog bij de geteste personen, dus kun je ervan uitgaan dat het nog veel langer zal beschermen.

15. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Nou, veel succes ermee dan! :thumup:

16. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38

baarmoederhalskanker is NIET erfelijk.

en ik ben ook meer voor uitstrijkjes elke 1 of 2 jaar, en ik zou
    nu niet inenten!

17. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ik had inderdaad zoiets gehoord, dat het niet erfelijk is.

Tja, indianen verhalen houd je altijd.

Maar ik ben het met mamaDeluxe eens.

18. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    wat ben ik blij met dit topic. ik ben dus ook nogal sceptisch over dit onderwerp. ik vind het ten eerste raar dat kanker "inees"een virus is. duhhh... en ten tweede vind ik dat er nog veel te weinig onderzoek is gedaan naar de effecten op lange termijn. ik heb ook stukken op tv gevolgd en 1 ervan spande de kroon. daarin werd door de persoon in kwestie die voor dat faramseutisch bedrijf werkte aharfijn uitgelegd hoe zij haar manupilatieve spelletjes speelde om de regering overstag te laten gaan het in hun vaccinatieprogramma te krijgen. en dat alle informatie op internet suggestief is. dat er in het colofoon altijd belangen en vaak veel van 1 van de 2 farmaceutische bedrijven waren.

kortom ik vertrouw het voor geen meter en toen onlangs de brief hier in de bus viel dat het inderdaad dus in het vaccinatieprogramma zit heb ik er behoorlijk de pest in. mijn dochter staat ook niet bepaald te trappelen. maar ik weet nu niet zo goed of je "moet"of niet ow ik weet wel dat je kunt weigeren amar wordt je dat aangerekend dan vraag ik me af. krijg je daar dan later weer problemen mee. je gaat toch tegen een regeringsmaatregel in zeg maar.
    ik ga nu maar eens op mijn gemak al jullie reacties door lezen we hebben nog een week om te beslissen hier maar mijn gevoel schreeuwt eigenlijk nee. ik vertrouw het voor geen meter.

19. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    jammergenoeg is mijn dochter al 14 en is deze optie waarschijnlijk onze enige kans omdat het nu om een inhaalslag gaat van meisjes die ouder dan 12 zijn. ik kan dus niet zeggen ik kijk over 2 jaar nog wel hoe eht ervoor staat. ik vind het een behoorlijk dilemma. je wilt eht beste voor je kind maar is dit het beste daaraan twijfel ik heel erg.
    iemand haalde die vaccinatiecampagne van de nekkramp aan. die hebben wij hier ookal gehad en het stomme daaraan is volgens mijn huisarts dat dat ook alleen amar was vanwege de massahysterie ze gingen namelijk enten met de variant die helemaal niet heerste. maar voor de variant die heerste is geen vaccin voorhanden. eigenlijk worden we dan toch allemaal voor de gek gehouden. maar omdat iemand bij mijn zoontje uit te klas het had hebben we het toen amar gedaan maar eigenlijk is het van de zotte dat we steeds zo worden misleidt met deze schijnveiligheid en wat eht beste zou zijn voor onze kinderen. mijn dochter baalt er goed van en is zelf ook zeer sceptisch over het hele onderwerp.

Deel Deze Pagina