Winterblues

Discussie in 'De lounge' gestart door Suzzert, 29 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Ik ben opzoek naar ervaringen. Mijn vriend heeft al een lange tijd last van winterdepressies. En nu het ineens grauw en koud is steekt dat de kop weer op. We zijn opzoek naar een homeopathies geneesmiddel en kwamen uit op Sint-janskruid en via vsm raden ze dit ons aan

Hyperiplant® | VSM Geneesmiddelen maakt geneesmiddelen uit de natuur. Homeopathie en fythotherapie

Heeft iemand ervaring hier mee of tips? Mijn vriend is wat scepties en denkt dat het erg heftig is ineens. Maar de depressieve instelling die hij nu heeft werkt ook niet.

2. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Geen ervaring met het middel, maar misschien is het de moeite waard om dmv lichttherapie te laten behandelen.
    Lichttherapie

Toen ik binnen de ggz werkte waren mensen zo te spreken daarover.

3. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Ik slik hetxelfde medicijn tegen (o.a.) dezelfde kwaal :) het is helemaal niet heftig ineens, het duurt 4-6 weken voor het werkt en je voelt je langzaamaan beter. Ik ben er erg blij mee!!

4. kleinesara

kleinesara Niet meer actief

Ik heb ieder jaar last van winterdepressies, het ene jaar heftiger dan het andere jaar. Sint Janskruid hielp bij mij niet en lichttherapie ook niet. De oplossing was voor mij uiteindelijk heel simpel: vitamine D slikken. Verder helpt het bij mij ook goed om voldoende te slapen en juist regelmatig buiten te wandelen. Ik ga bijvoorbeeld nooit op de fiets of met het OV ergens heen in de winter. Heb laatst nog een uur gelopen naar het postkantoor ;). Koud en op dat moment echt niet leuk maar frisse lucht en daglicht verminderen op de lange duur uiteindelijk wel de symptomen van winterdepressie.

Deel Deze Pagina