Nu ik dat verhaal over Benthe lees, moet ik ineens ergens aan denken: Toen ik mijn vriend leerde kennen was hij bevriend met een aardige meid, gewoon vriendschap.. Ik had al snel door dat ze wel erg verliefd op hem was. Helaas voor haar, werd mijn vriend verliefd op mij (ach ik ben ook zooo knap ) hihi.. Die meid zei ineens dat ze zwanger was van een one-night-stand en ging midden in de nacht bij mn vriend langs om erover te praten. Dit heeft ze een tijdje gedaan en ineens had ze met twee maanden een miskraam. Heel sneu voor haar natuurlijk. Een maand later was ze ineens weer zwanger van een onbekend iemand. Dit keer was ze vier maanden lang zwanger toen ze aan mijn vriend vroeg of hij dan de vader wou worden van haar kind. Gelukkig bedankte mijn vriend ervoor, en ik snapte er niks meer van, waarom vroeg ze dat aan hem terwijl hij een relatie met mij heeft? Met 20 weken kreeg ze, je raadt het al, weer een miskraam... Ik vroeg haar of de verloskundige langs was geweest, maar ze vertelde het volgende: ze was nog nooit bij een dokter geweest en had de bevalling alleen gedaan, het had haar geen pijn gedaan en het kindje had ze gewoon door de wc gespoeld Jeetje knap dat je een kind van 25 cm door de wc spoelt he Toen begon ik langzaam te begrijpen dat ze een ziekelijke leugenaar was, alleen om mn vriend voor haarzelf te winnen. na wat onderzoek van mij bleek dat ze ook helemaal geen hotel in frankrijk bezat, en ze had ook geen grote bankrekening in zwitserland... Hoe ziek kan je zijn om zulke dingen te verzinnen.. Sorry moest mn frustratie gewoon kwijt. note: mn vriend heeft het contact al jaren geleden verbroken..
Wat ik dan wel knap vind is dat bepaalde mensen zichzelf nog geloven, en dat ze best wel een mooi verhaal verzinnen! Maar idd, een zwangerschap van 20 weken kan niet door "de plee" worden gespoeld. En zeker niet zonder pijn...
Eigenlijk gewoon zielig, dat soort mensen ( die zijn volgens mij gewoon echt ziek ) Maar wel walgelijk dat het gebeurt ! Wij kende vroeger ook iemand uit een kroegje.....die had ook altijd wat :x Op een dag had ze kanker ( een tumor in haar hoofd zei ze ) ..... maar na een week was het ineens weg, en dat was door een paracetamol ( echt : Ik vervloekte dat mens altijd )
eigenlijk zielig he, wat sommige mensen allemaal verzinnen om een beetje aandacht te krijgen... Ik heb met zo iemand gewerkt, die meid verzon echt elke dag de meest bizarre verhalen die ze zogenaamd had meegemaakt en t viel me op dat hoe meer ik haar negeerde, hoe gekker de verhalen werden.... ik kan een boek schrijven over wat ze allemaal uitkraamde! en weetje, eigenlijk moet je je schouders ophalen om dat soort mensen, alleen ik werd er knettergek en gefrustreerd van! Ik snap best dat iemand een keer een verhaal een beetje aandikt of opleukt, wat vaak op een verjaardag gebeurt je kent dat wel, maar dit soort dingen gaan toch echt te ver!
heh bah kanker verzinnen, gelukkig zijn er dan paracetamols om je ervan af te helpen he... pff Nu ik zwanger ben moet ik steeds weer aan dat verhaal van die meid denken, dat ze zomaar even een baby van 25 cm door de wc spoelt, gats hoe verzin je het.
Eigenlijk vind ik het gewoon vreselijk zielig. Want wat moet er mis zijn om zo erg te liegen? Dan moet je toch wel vreselijk ongelukkig zijn. Zulke mensen hebben gewoon hulp nodig. Hoe triest het ook is. Ze snappen niet hoeveel pijn ze anderen doen door te liegen. En helemaal als het over zulke dingen gaat....
Het erge is dat ze denken dat ze daarmee vriendjes maken... Bijvoorbeeld dat verhaal van Benthe, eigenlijk gewoon om aandacht te krijgen.......
Helaas heb ik ook 2 keer meegemaakt dat iemand ziekelijk aan het liegen was... ongelooflijk... je vertrouwen wordt beschaamd.
das niet best die mensen zijn gewoon ziek in het hoofd. zielig zijn die mensen, en je eigen vertrouwen worden beschaamd
Het rare is dat ik het helemaal met jullie eens ben en ook de andere kant ken ... Mijn moeder is al ruim 1 jaar zwaar depressief en elke keer is het iets anders raars in het begin denk je pff laat maar dan ga je er tegen in en dan wordt je boos en dan .... na vele maanden .... komt het besef dat sommige mensen gewoon echt ziek zijn ! het gewoon echt zelf geloven ! ik kon het niet accepteren heb zelfs zelf bij een psych gezeten omdat ik er niet mee om kon gaan. Kijk er is wel een verschil tussen het verhaal van benthe of de verhalen van mijn moeder hoor ... en mensen die liegen om aandacht kan ik wel wat aandoen vooral na dit alles ook ik heb met tranen hier zitten lezen en nu tranen van boosheid.... Maar het is een schreeuw om aandacht en ik snap ook niet waarom je van vreemden die aandacht wil op deze manier.... zo kwets je zo veel mensen. Het is maar goed dat ik niet weet wie het is echt... Maar er zijn dus ook mensen die dit doen en er echt zelf in geloven... Raar en je kan er niks mee....
Zo heb ik vroeger ook een vriendinnetje gehad, de ene keer had ze een gebroken been, dan weer een hersenschudding, het duurde iig allemaal niet langer als 1dag. Ik vind het eigenlijk allemaal erg zielig, het was haar manier van aandacht vragen, dit kon ze waarschijnlijk niet op een positive manier. XX
Helaas heb ik het ook meegemaakt op mijn weblog, een meisje die vertelde dat ze kanker had en het zat in haar hoofd, bloed, benen weet ik veel wat, toen bleek ze een zoontje te hebben van haar vader die haar verkracht had, toen ze wist dat ik bezig was met zwanger worden (hey, in je weblog vertel je dat toch?) was ze "ineens" onverwacht zwanger, in het ziekenhuis kwamen ze er pas achter toen ze al 17 weken was (toen ging er bij een bel rinkelen, alsof een dokter daar niet eerder achter komt?). De zwangerschap werd opgewekt (volgens haar he) en haar kindje werd doodgeboren en ga maar zo door. Maanden en maanden heb ik tijd in haar gestoken (en met mij vele anderen), op de msn, via privé berichten, smsjes etc, en toen bleek het ineens niet waar te zijn. Op dat soort momenten voel je je zo genaaid, na een paar weken bedacht ik me (met hulp van anderen die er ook ingestonken waren) dat ik helemaal niet naïef was, maar dat zij puur misbruik had gemaakt van het feit dat er mensen zijn zoals ik (en dus ook anderen) die gewoon goed willen doen en mensen willen helpen. Helaas is er niks aan te doen. Maar het kan wel vreselijk veel pijn doen....
Deze mensen hebben vaak een verleden van afwijzingen en willen interessant zijn voor andere vreemden, om de schade van aandacht in te halen. Dus aandacht vragen voor je persoontje, door te liegen. Omdat als je keer op keer afgewezen wordt, je denkt dat je zelf niet interessant genoeg voor anderen bent om aandacht aan te geven, dus moet je jezelf maar interessant gaan maken. Als kind ben ik veel gepest, ik lag compleet uit de groep. Ik heb werkelijk heel veel verhalen opgehangen om interessant te zijn voor m'n klasgenoten zodat ik ten minste nog wat aandacht kreeg. Dat die verhalen gelogen waren, maakte me op dat moment niets uit. En soms geloofde ik er er zelf idd ook in, omdat ik in een fantasiewereld leefde waar alles goed was. De echte wereld was ondraaglijk. Ik ben gestopt met dit soort leugenverhalen toen ik een jaar of acht, negen was, denk ik. Dit omdat mijn klasgenoten doorkregen dat het niet kon wat ik vertelde. Ik was gelukkig zo verstandig om te bedenken dat ik niet door kon gaan met leugens vertellen, omdat ik mezelf dan steeds ongeloofwaardiger zou maken en waarschijnlijk nog meer uit de groep zou liggen. Soms schaam ik mezelf er nog voor, maar op dat moment kon ik absoluut niet bedenken waar ik mee bezig was, zolang ik maar kon overleven in mijn omgeving. Sommige mensen raken de grenzen echt kwijt en gaan liegen over voor andere mensen nogal pijnlijke dingen. Ik denk dat je die grenzen heel snel uit het zicht verliest als je naar jouw gevoel en idee die leugens nodig hebt om te overleven. Voor jezelf is dat heel reeeel op dat moment. Als kind is het makkelijk je te verschuilen in een fantasiewereld. Als je ouder wordt, ga je begrijpen dat dat niet kan. Maar sommige mensen kunnen zich daar níet van losmaken. Hier kan er sprake zijn van een persoonlijkheidsstoornis, maar dat hoeft natuurlijk niet. Ik hoop dat jullie door dit verhaal een beetje begrijpen hoe je tot zoiets komen kan en dat het heel moeilijk is om toe te geven dat je hebt gelogen en weer zoveel vertrouwen in jezelf te hebben, dat je geloofd dat je door gewoon jezelf te zijn, goed bent zoáls je bent voor andere mensen.
Raar Maar ik ken er ook eentje (moet er even bij zeggen dat ze allemaal niet zo heel erg slim zijn..) J was bevriend met een gezin en op een dag vertelt J dat ze ernstig ziek is, dat ze dood gaat en of het Gezin haar zoontje van 2 wil opvoeden na haar overlijden. Dat Gezin bestond toen uit vader, moeder en tienerdochter. En na een korte tijd staat er ineens een man bij het Gezin op de stoep met het zoontje. Hij doet zich voor als iemand van jeugdzorg en zegt dat J is overleden. Dus, geheel ter goeder trouw nemen zij dat kindje in huis.. (geheel onwetend van de instanties die daarbij betrokken zouden moeten zijn, maar goed). Nu bleek hun tienerdochter zwanger te zijn van A. (mijn allereerste vriendje, vandaar dat ik dit verhaal ken, en J. woonde vroeger bij mij om de hoek). Zij en A. lopen door de stad, als zij ineens zegt: "hee, dat lijkt J. wel!" "Ja, (zegt A.) dat klopt wel want dat is J. ook" "Nee, dat kan niet, zij is twee maanden geleden overleden en haar zoontje woont bij mijn ouders in huis." "Nee joh, hoe kom je daar nou bij. J. leeft gewoon hoor." enfin.. J. wilde gewoon op de een of andere (enorme domme) manier van haar kind af. echt raar..
Woow heftig! En toen..? Ik bedoel hebben ze daar iets mee gedaan ofzo? aangifte ofzo? (weet nie eens of dat wel kan, maar goed..)
waar halen mensen hun fantasie vandaan he >? onvoorstelbaar , ik word er alleen zo onzeker van ik heb zo'n schoonzusje gehad en met het gevolg dat ik echt moeit moet doen om iemand te geloven ... niet bij iedereen heb ik dat hoor maar als er iemand met een vreemd verhaal komt en ik begin te twijfelen..... l.sybje
Mijn ex loog ook. Hij zei een keer in tranen dat ie met me moest praten. Ik schrok natuurlijk want wat zou er aan de hand zijn. Hij vertelde me dat hij een hersentumor had,dat dat was gevonden dmv scans in het ziekenhuis. Hij had dit voor me verborgen gehouden omdat we in een korte tijd,in de maand dat hij dit ook vertelde,2 kennisen aan kanker waren verloren(waren moeder en dochter beide met dezelfde vorm kanker) Hij vertelde me er niks aan te willen laten doen. Geen chemokuren enz.... Ik schrok me dood want dat zou betekenen dat hij zou komen te overlijden. Ik mocht dit ook aan niemand vertellen omdat hij niet zielig gevonden wou worden. Ik had het toch tegen mn moeder verteld omdat zij doorhad dat er wat aan de hand was. Ook zij schrok natuurlijk erg! 2 weken later had ie ineens een nieuwe vriendin en ik werd voor vanalles en nog wat uitgescholden en hij hoopte dat ik deze ziekte zou krijgen. Het is me letterlijk toegewenst. Dit zei ie omdat ik toen ik 14 was erg ziek ben geweest en ze dachten dat ik dus een tumor bij mn darmen had,wat godzijdank niet zo was! Hij wenste me alsnog even deze ziekte toe en vondt het jammer dat het toen ik 14 was niks bleek te zijn qua deze ziekte. Hij bekende dat hij alles had gelogen alleen maar om ij pijn te doen.... Tja,ook een harde leugenaar dus! En wat denk je... Kreeg vorig jaar ineens een email van hem. Hoe het me ging enz... Ik heb hem toen terug gemaild dat ik erg gelukkig ben,zwanger was van mn 1e kindje en verloofd was en zijn wens niet was uitgekomen dus dat ik kerngezond ben! Heb nooit meer wat van hem gehoord! GLUKKIG! Zo zie je maar dat er tch een hoop mensen erge leugens kunnen ophangen!
Dat gezin is toen naar jeugdzorg gestapt, maar die hadden er natuurlijk helemaal geen idee van en snapten niets van de situatie. En toen is via de kinderbescherming geregeld dat het jochie in een pleeggezin terecht kon. En verder..? geen idee. Maar dat gezin was ook niet slim hoor.. want als iemand dood gaat is er toch ook een begrafenis ofzo..