Wie heeft er tips voor een leuke vakantie met 2 kids van 1,8 jaar en dan bijna 4 jaar. We willen in juni een midweek of weekje eruit gaan met de kids, manlief zou graag wat verder weg willen naar Kroatië ofzo, maar op de een of andere manier ben ik best wel 'bang' om zover weg te gaan. Weet gewoon niet wat ik kan verwachten, en hoe het zal gaan met rijden etc. Wie van jullie is al eens vaker met kleine kinderen zo ver weg geweest, en wat hadden jullie geboekt? Ik wil niet in een tent. Heb 1 keer gekampeerd in een tent maar dat doe ik never nooit meer! Iemand tips waar je op moet letten, of wat leuk is om te boeken?
Spanje, Tenerife Marokko Sicilië Noord- Spanje (met de auto) de Verenigde Staten Wij boeken altijd een familiekamer en kijken vooral hoe 'veilig' het is voor de kinderen. Een afwisseling tussen strand, zwembad, iets bekijken, lekkere / mooie natuur etc vinden wij belangrijk. We hebben nu ook een paar keer Club Med gedaan en ook dat is ons goed bevallen. Zijn goed in gespeeld op kinderen en de gelegenheid om 's avonds oppas in te huren is soms best even fijn. Overdag gaan de kinderen niet naar clubjes maar zijn gewoon bij ons. We gaan tenslotte met z'n allen op vakantie. Als ze wat groter zijn mogen ze hier zelf voor kiezen.
Oef als ik die plaatsen al lees breekt het zweet me al uit . Natuurlijk moet eens de eerste keer zijn, maar stel dat het niet goed gaat dan ben je nog niet in 1 keer thuis . Wat dat betreft ben ik echt een piekerkont hoor. Maar vind je dat niet eng een oppas huren? Iemand die je niet kent etc.. Als we zouden gaan dan zou ik ook op zo'n club med willen zitten.
Ik heb erg makkelijke kinderen en ik geloof er sterk in dat als je zelf er maar van overtuigd bent dat het allemaal best zal gaan, dat het ook zal lukken! Daarbij ... het zijn geen 3e wereldlanden dus waarom niet? Er is niets engs aan. Gewoon goed voorbereiden. Oppas bij Club Med vind ik niet eng. Zij screenen iedereen en de aansprakelijkheid dragen zij ook. Ze kunnen zich het echt niet te permiteren om het niet goed te organiseren. Wij hebben wel alleen oppas als de kinderen eenmaal slapen. En als die van mij slapen dan slapen ze ook!
klopt heb je gelijk in. Misschien moet ik die knop in mijn hoofd om zetten en gewoon proberen te genieten van alle voorbereidingen