Leuk attractiepark (6jr)

Discussie in 'De lounge' gestart door Wijffie75, 9 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    #1 Wijffie75, 9 apr 2014
    Laatst bewerkt: 9 apr 2014
    Wunderland Kalkar vs Drouwenerzand:

Is iemand toevallig naar beide parken geweest en kan vergelijken? Welke is leuker, wat is er anders? Of heeft iemand misschien een ander alternatief voor een soortgelijk park?

Edit: even titel aangepast, suggesties voor andere parken zijn ook welkom natuurlijk!

2. Wij zijn alleen in Wunderland Kalkar geweest, maar dat was niet echt een succes.. Het stikte van de wespen (ik dacht dat er in de Efteling veel zaten, maar dit was écht niet normaal :$) en er was maar een deel van de attracties open, die dan rouleerden (begin september). Het personeel leek wel zwaar depressief :) Er was één ontzettend lieve vrouw, bij de luchtballonnen, maar verder.. Nee, wij gaan niet meer! :p

3. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Even aanvullen..we zijn afgelopen herfstvakantie in Wunderland geweest en dat vond m'n dochter geweldig, we zijn er 3 dagen geweest en ze was t nog niet zat. Ik wel haha. Ze mocht alleen niet in de 3 grote dingen waar ze 1.30 voor moest zijn, dat is ze nu intussen denk ik wel.

Maar een vriendin had t dus over Drouwenerzand, dat dat ook zo leuk is. Kalkar kennen we dus vandaar dat ik zoek naar iets anders of vergelijking. Vooral het feit dat het drinken gewoon inbegrepen is enzo maakt het allemaal wat betaalbaarder.

@Shaddixxx, wat jammer, ik vond toen iedereen juist zo vriendelijk. Er werd inderdaad wel gerouleerd, maar dan liep ze gewoon met de medewerker mee naar het volgende rondje :)

4. Toverbal

Toverbal Fanatiek lid

9 mei 2012
    2.715
    907
    113
    Ik vond kalkar niks en drouwenerzand ken ik niet, maar hoor er geen goede verhalen over. Er staat wel een leuke attractie :D maar het schijnt dat er nogal tokkies koken vanwege gratis eten enz.

5. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Oh dat klinkt niet optimistisch Toverbal :) Ook jij vond Kalkar niks, wat vond je er niet leuk aan dan? Wij vonden het echt super, hadden ook schitterend weer, dat scheelde ook :)

6. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Julianatoren zijn we al tig keer geweest, maar verder komen we eigenlijk nooit in pretparken ofzo. Met name omdat ik alleen met haar ben en ofwel mee moet in dingen ofwel alleen op een bankje zit, das nooit zo gezellig :) Maarja, moet er nu toch aan geloven want ze vindt het wel heel leuk :)

7. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    547
    113
    kalkar ken ik niet maar drouwenerzand.. vreselijk! 1x geweest en never nooit meer, al was het voor niets. als je tokkievolk niet erg vind is het park best aardig trouwens

8. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    547
    113
    idd. lijken wel beesten hoe ze met dat eten omgaan:)

9. Toverbal

Toverbal Fanatiek lid

9 mei 2012
    2.715
    907
    113
    Rondrennende mensen opzoek naar gratis eten bevalt me niet zo.

Waarom kijk je niet voor de waarbeek? Dat vonden wij erg leuk en is niet heel prijzig. Of ponypark slagharen, vonden wij ook altijd erg leuk. Als je zelf wat lekkers te eten en drinken mee neemt is het wel redelijk te doen toch? Dat deden mijn ouders ook altijd, zij hadden het niet breed en op het park staan vaak kluisjes om je tas in te doen zodat je er niet de hele dag mee hoeft te sjouwen.

10. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Oeh nee dat spreekt mij ook totaal niet aan. Wij waren in de herfstvakantie in Kalkar, de laatste week dat t park open was en het was super rustig. Heb nergens rennende mensen gezien. Dat zal een groot verschil zijn denk ik :)

Je hebt gelijk hoor, gewoon meenemen is veel goedkoper. Maar ik hou gewoon van 'lekker makkelijk' zeg maar, juist omdat we niet zo vaak gaan vind ik het leuker om daar wat te eten en drinken enzo ipv zelf meenemen. Maar dat maakt het dus zo duur. En het parkeren vaak ook nog. Ach, ik ben gewoon een zeur hoor, ik weet het :D
    Waarbeek ga ik ff googlen, zegt me niks..

11. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.279
    1.418
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Ik woon in Hengelo en daar ligt de waarbeek. Mijn zoon is 5 jaar en wij hebben altijd een jaarabbonement. Is erg leuk vooral voor kleine kinderen. Als je gaat voor spectaculaire attracties dan moet je niet naar de waarbeek. Ze hebben daar veel dingen die je vroeger op de kermis zag zoals een swingmill en een rups waar zo'n kap overheen gaat.

Wij sparen nu bij de Jumbo voor een dagje uit en gaan dan in de mei vakantie naar Pony park slagharen, met 6 kaarten vol heb je 15 euro per persoon korting. We zoeken een dag uit waar je 3 vouchers per persoon in mag leveren. Dan betaal je ongeveer €10 per persoon entree, dat is leuk!

12. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    Attractiepark slagharen is voor die leeftijd idd erg leuk! :)

13. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Drouwenerzand zijn we vorig jaar geweest, op een doordeweekse dag erg druk met al die schoolreis kinderen. Rijen dik om gratis eten te halen en amper begeleiding natuurlijk.

14. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Hm zo te lezen niemand enthousiast over Drouwenerzand dus :)

15. Twingia

Twingia Fanatiek lid

7 dec 2013
    1.151
    1
    38
    thuis dingen doen, met de kinderen knuffelen.
    Friesland
  16. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Ik vond Plopsaland in Panne erg leuk.. Maar ja, dat is misschien iets te ver rijden.

17. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Hey Wijffie! :) Over Drouwenerzand heb ik niets dan negatieve verhalen gehoord (om die reden zijn we er zelf nooit geweest). Wunderland Kalkar is leuk, maar dat had je zelf ook al ervaren. Tivoli bij Nijmegen is ook erg leuk, zeker voor de leeftijd van onze dochters. Wel kleinschalig, maar dat vind ik juist wel prettig (overzichtelijk) en niet zo duur. Er zit geen eten en drinken inbegrepen, maar er is wel een restaurant en er zijn picknickbankjes.

18. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Land van Jan Klaassen? De spelerij? Allemaal wat kleinschaliger...

19. kieke77

kieke77 Actief lid

5 jul 2008
    467
    7
    18
    Atractiepark Hellendoorn, is ook leuk voor kinderen.

20. Twingia

Twingia Fanatiek lid

7 dec 2013
    1.151
    1
    38
    thuis dingen doen, met de kinderen knuffelen.
    Friesland
    Verkeerspark Assen vond ik vroeger zelf heel leuk.

Deel Deze Pagina