Hoi meiden, Mijn zoontje van 4 weken huilt veel ik heb het idee dat hij last heeft van zijn nekje maar ook van darmkrampen.. Wat zouden jullie doen? Osteopaath of kinderfysio? Ik hoor het heel graag...
Ja dat wil de fysio niet.. Dus ik moet even een keuze maken.. De fysio zei al dat een osteopaath nix is maar ik hoor er hier veel goed verhalen over..
Nou ik zou een andere fysio zoeken...Wij hebben beide en een goed osteopaat is goud waard. Die behandelen echt terwijl een fysio vooral tips geeft e.d. Ik zou dus zeggen lekker naar de osteopaat en een andere kinderfysio ernaast
Oke dankje voor je antwoord. Ik heb wel een osteopaath gevonden, die ook bij een fysio zit. Dus die doet het dan waarschijnlijk wel. Is wel even verder rijden, maar dat heb ik er wel voor over!
voor onze zoon alle2 (had oa erge voorkeur en afplatting) Ze werkte ook samen en deelde info uit naar elkaar met mijn toestemming. Ik was er erg blij mee!
Ja beide is juist perfect. De fysio was bij ons niet voldoende omdat zijn nek vastzat..dat heeft de osteopaat helemaal los gekregen..dat kan de kinderfysio niet..die geeft alleen oefeningen om de beweeglijkheid te verbeteren. Helaas kwam de osteopaat bij ons te laat en was zijn hoofd teveel afgeplat..uiteindelijk dus wel een losse nek maar ook nog een helmtherapie erachteraan.. Veel succes met de behandelingen!
Ik ben kinderfysio. Ik denk dat je elkaar alleen kan aanvullen. Osteopathie heeft een andere werkwijze, maar haalt ook goede resultaten. Kinderfysio is zinvol als je merkt dat het kind een duidelijke voorkeurshouding heeft. Bijv. het hoofd maar 1 kant op draait en je merkt dat hij bijna niet naar de andere kant kan kijken. Je kindje is heel jong. Maar had je een kinderfysio of een manuele therapeut gebeld? succes hopelijk heeft vooral je kind er baad bij.
Hier met allebei bij de osteopaat geweest voor nekje. Heeft goed geholpen. Bij de oudste kon hij via stimuleren van bepaalde zenuwen ook het spugen verminderen (vraag me niet precies hoe, maar bij Ruben was het niet alleen reflux maar speelde zijn schisis ook mee). Bij de jongste heeft hij ook gewerkt aan de krampjes.
Wij hebben gekozen voor osteopaat. Deze heeft tevens jaren als fysiotherapeut gewerkt, dus twee in een.