Leuk baan , baas betaald niet uit grrrrr

Discussie in 'De lounge' gestart door Monique1985, 8 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    Een flinke irritatie punt ..
    Ik werk in de thuiszorg ..
    Niet in mijn woonplaats 30 minuten rijden.van huis Naar eerste client .Veel meer werken dan dat ik op rooster sta .. Dubbelen diensten overwerk en veeeeel km van client naar client vaak 15 km rijden.. Route strak gepland .. En nu ik werk er sinds half juni nu .. Ik heb vorige week iets meer dan €200,/ ontvangen .. Ja vanaf half juni en meestal draai ik 30 uur per week .. Ochtend / avond dus voor zoveel werk ff zoethoudertje van 200,- gehad.. Ik mail maar krijg geen antwoord .. Op het moment betaal
    Ik alleen maar om te kunnen werken .. Geen loon geen km vergoeding geen onregelmatigheid toeslag .. Helemaal niks nu ..
    Maar ik vind het werk zo leuk ..
    Ik werk er als verzorgende IG en ga volgend jaar mijn verpleegkundige Bin hun doen .. Ik heb een 0 urencontract ivb school nog en ga er ook stage lopen onder mijn contract met uurloon .. Maar ik krijg nu dus niks .. Nog steeds niet .. Ik heb afgelopen week 6 dagen gewerkt .. Vandaag zou ik vrij zijn maar rijd ik toch maar weer om iemand in te werken ..
    Het motiveerd mij niet meer .. Ik zeg altijd ja als ze weer mensen te kort komen .. Na werk tijd regel ik nog veel voor cliënten omdat ik in werktijd daar gewoon geen tijd voor heb .. Maar ik heb echt het gevoel dat ik alles nu voor niks doe .. Wat zouden jullie doen ?

2. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Bellen of langs gaan, echt absurd.
    Wat staat er in je contract over extra werken enzo?

3. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Bellen of langsgaan inderdaad. Waarom probeer je zoiets belangrijks via mail te doen?

4. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

En anders een loonvordering in gang zetten. Als je geen salaris krijgt, kun je terecht bij de rechter. Maar voor je dat alles in gang zet, eerst even langs gaan en aangeven dat je betaald dient te worden voor al je uren!

5. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    Weet niet waar je woont maar ik werk via medicalgroep plan mijn eigen tijden en doe alleen cliënt werk echt ideaal alles wordt gewoon betaald

6. knutselkitty

knutselkitty Fanatiek lid

30 jan 2013
    2.026
    66
    48
    Vrouw
    Sprookjesbos
    De eerste maand krijg je toch altijd 'uurcontract' betaald, en de maand erop alle extra's pas. Was iig bij mijn afgelopen baan, dat leidinggevende mij meteen vertelde 'schrik niet van je eerste salaris, je hebt bij de 2e salaris ronde een fatsoenlijk bedrag'

7. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    Extra's is idd overwerk .. Maar mijn 'normale ' loon krijg ik niet.,
    Het rare bij omschrijving staat loon juli .. Waar is mijn loon juni dan ?

8. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    Ik bel of ga steeds langs het hoofdkantoor .. Maar diegene die er over gaat is er nooit ..
    Vandaar dat ik hem gemaild heb ..
    Juni niet gehad en juli gedeeltelijk gehad ..
    Overwerk krijg je gewoon betaald ..

9. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    Oh ja van die €200,- ook geen loonstrook gehad ofzo

10. lovelyme

lovelyme Fanatiek lid

12 jan 2009
    1.799
    8
    38
    Ik werk in verzorgingshuis, ik krijg mijn basisloon van de lopende maand en mijn ort en extra werk van de maand ervoor.

11. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.244
    2.362
    113
    Vrouw
    Dus als ik het goed begrijp heb je je al 2 maanden uit de naad gewerkt en nog niet één loonstrookje of normaal salaris gekregen? Ik zou echt heel erg pissig zijn en ze goed voor het blok zetten.. eind van de week je geld of anders kom je maandag niet werken (maar ik snap dat je nog van ze afhankelijk bent voor je opleiding, dan is de zachte aanpak misschien verstandiger om mee te beginnen...;))

12. Heb je een 0 uren contract?
    Want dan word de maand erop pas uitbetaald, dat geldt ook voor je ort en extra werk.

13. Daan90

Daan90 Bekend lid

10 mrt 2013
    651
    3
    18
    Half juni in dienst en 0 uren contract.
    Dat betekent dus eind juli je loon van juni (die 200 euro waarschijnlijk) en eind augustus je loon van juli.
    Er is dus best kans dat het gewoon klopt, werkt bij ons ook zo.
    Loonstrook moet je wel hebben natuurlijk, is dat niet ergens via een digitale omgeving bij jullie?
    En bij de omschrijving staat loon juli omdat het de contracturen van juli zijn samen met de overuren, ort en kilometervergoeding van de maand ervoor. Maar aangezien je 0 uren hebt wordt alles pas een maand later uit betaald.

Ik zou het echt even goed navragen hoe ze het doen en het even laten uitleggen. Dan weet je of het klopt of niet en kan je stappen ondernemen als het echt niet blijkt te kloppen. Anders even een collega vragen?

14. Medinilla

Medinilla Actief lid

20 mei 2016
    317
    32
    28
    Hier hetzelfde, soms kun je de eerste maand een voorschot aanvragen van je loon maar meestal werk je de eerste maand en krijg je niks dat krijg je dus de volgende maand pas uitbetaald omdat je dus op 0 uren basis werkt. ;)

15. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    eerlijk gezegt vindt ik er niks vreemds aan.....
    je hebt vorige week, dus eind juli het deel van juni gekregen. dan krijg je over 3 weken je loon van juli uitbetaald.

zo werkt het bijna altijd in de thuiszorg. ik werk ook in de thuiszorg en ik krijg 1x in de 4 weken mijn basisloon gebaseerd op mijn contract uren en daarbij de overuren van de periode daarvoor.

zeker in het begin moet je vaak iets langer wachten op je loon. je kan dan een voorschot vragen.

16. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    niet alleen bij een 0-uren contract. ook vaak bij gewone contracten. basisloon en de ort en extra werk van de periode daarvoor. maand later omdat de extra's nog allemaal verwerkt moet worden.

17. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    Oke dat zou kunnen allemaal .. Maar hoor ik in juli dan mijn loon van juni niet te krijgen ? En begrijp ik dat ik in augustus mijn loon van juni / juli ofzo moet ontvangen ?
    Je loopt dan altijd 1 maand achter ? Dus in de maand krijg je niet betaald van de lopende maand maar van de vorige maand ? Ik bedoel ik werk er nu een tijdje en ja je uit de naad werken voor €200,- vind ik nogal wat .. Niet eens te spreken over mijn brandstof die ik nu ineens dubbel kwijt ben natuurlijk ..
    Normaal betaal ik €35,/ in de 2/3 weken voor mijn brandstof .. Nu is dat wel een stuk meer geworden ..

18. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    Moet zeggen dat ik een maand zelfs zonder contract heb gewerkt ., toen dreigde ik wel .. Dat mijn contract klaar moest liggen anders kwam ik niet werken .. De volgende dag kon ik tekenen 🙈 Dat had ik
    Pas gezegd nadat ik er al vaak
    Om gevraagd had .. Ik heb ook gevraagd hoe het met uitbetalen zit maar krijg maar geen antwoord ..

19. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    Ja klopt idd allemaal .. Nu 7 dagen dagen achter een gewerkt voor ze .. Niet erg vind het leuk .. Maar ja voor niks gaat de zon op toch

20. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.296
    113
    Nederland
    Dit denk ik ook.
    Ik heb een paar jaar geleden ook gesolliciteerd binnen de thuiszorg en daar werd mij direct verteld dat ik de eerste maand geen salaris kreeg, want ze betaalde achteraf.
    Juni starten betekende eind juli 1e keer salaris.
    Maand juli = eind augustus loon
    Maand augustus = eind september loon etc..

Dit was voor mij een reden om er niet te starten, omdat ik dan één maand zonder inkomen moest overbruggen.

Deel Deze Pagina