Mailen én bellen én langs gaan. Vooral mailen. Dat je zwart op wit hebt staan dat je wat te goed hebt. Via de telefoon of persoon is dat slecht te achterhalen. Dan krijg je welles-nietes verhaal.
Oke .. Dus omdat je op basis van 0 uren werkt dan loop je achter.. Ik vond het logisch dat ik eind juni niks kreeg ., maar toch blijf ik niet snappen dat ik begin augustus was het ik maar 200,- kreeg van juli dus dan mis ik toch juni ? En 200,- voor minimaal 30 uur werk in de week vind ik vrij weinig dus is het geen loon maar een voorschot neem ik aan ., Bij mij sollicitatie gesprek is dit mij overigs niet verteld hoor .. Alleen dat ik nu dus een 0 uren contract krijg ivb school en als alles goed loopt ik volgend jaar een 24/32 urige contract krijg.. Dat ik geen loon krijg zeg ik oke ik wacht wel ff .. Maar vooral de reiskosten is gewoon een hoop nu.. Vooral als je bedenkt dat ik op sommige dagen 160 km rijd .. Maar was fijn geweest dat ze het even gezegd hadden .. Ik ging er ook eigenlijk vanuit dat ik eind augustus ( hopelijk ) juni/juli en augustus zou krijgen .. Ik wist ook niet dat 0 uren contract anders werkte dan een urige contract hoor .. Ik was al blij dat ik zonder enige ervaring een (bij) baan in de zorg kon vinden en ik ook nog tegen uurloon daar stage mag lopen ..
Heb geen reacties gelezen. Maar maken dat je wegkomt als je kunt. Ik werk al 9 jaar bij hetzelfde bedrijf en moet al jaren wachten op salaris, maar nu neemt het extreme vormen aan. Soms pas 13e van de volgende maand salaris na 7 keer vragen en in delen. Het wordt iedere maand later en krijg nu ook berichten van leveranciers dat facturen niet betaald worden. Dit zijn echt geen goede tekenen!
Nee je salaris van juli zijn de gewerkte uren van juni ZONDER Ort en reiskosten vergoeding. Het volgende loon zijn de uren van juli MET reiskosten en ort. Hoeveel uur heb je gewerkt in juni en wat Is je uurloon.
Ik kan mij herinneren in de tijd dat ik nog in de zorg werkte, dat ik mijn eerste basissalaris ontving in de maand nadat ik in dienst ben gekomen (dus in jouw geval juli). En mijn ORT de maand erna (in jouw geval augustus). Hoe dat zit met een 0 uren contract weet ik niet, ik had destijds vast uren. Nu werk ik (of ja, ik ben nu met zwangerschapsverlof) bij een uitzendbureau, ook een 0-uren contract. Ik dien mijn uren in en de volgende dag staat het al op de rekening. Nou kan ik mij voorstellen dat het niet overal zo gaat. Maar 2 maanden aan het werk zijn en maar 200 ontvangen? Ik heb er geen goed gevoel bij en zou er dus wel werk van maken. Zeker als ze niet reageren op mailtjes.
Eerlijk gezegd klinkt dit gewoon als de normalen gang van zaken hoor. Rond deze maand / begin volgende maand zullen je uren, onkosten en toeslagen uitgekeerd worden. Zo werkt hrt meestal met zaken die buiten het vaste salaris liggen. Bij een 0-uren contract heb je geen vast salaris maar alles valt daarbuiten. Je zal nu voorschot gehad hebben idd en dat de rest in de eerstvolgende periode volgt.
Je werkt er sinds half juni... Dan krijg je eind juni van die week dat je er werkte. Stel dat dit opgeschoven wordt, dan: Eind juli krijg je een heel loon met ORT van juni. Eind augustus krijg je weer loon met ORT van juli.
Oke zo zou het moeten zijn dan .. Ik kreeg pas loon na zeuren om loon hoor .. Iedereen had 25 juli al geld gekregen en ik met nog 1 nieuwe collega nog niet .. Het is ook lastig om na te kijken omdat Ik dus geen loonstrook heb ontvangen .. Dus zou echt niet weten wat er uitbetaald is, alleen op mijn rekening staat omdchrijving loon juli .. Daarom denk ik steeds ik mis dan toch juni ? Dan zou ik in augustus juni moeten ontvangen .. Ik werk er volgende week 2 maanden dus voor 2 maanden werk maat 200,- is best weinig dacht ik zo 🙈
Maar begreep ik nou dat je pas een contract hebt ondertekend toen je al een maand aan het werk was. Dan is het logisch dat je salaris ook later is en heb je alvast een voorschot gehad. Weet je niet wat je bruto uursalaris is? Eind juli had je eigenlijk Loon van juni moeten kregen maar als je nog niet goed in het systeem stond konden ze ook niet juiste salaris storten. Met een nul uren contract krijg je bijna altijd een maand later je uren uitbetaald. Mensen met een vast contract krijgen wel elke maand een basis salaris uitbetaald. Reden dat ort altijd later is , is om dat de gewerkte uren pas na afsluiting van de maand worden doorgegeven en je meestal rond 23e al salaris krijgt terwijl de maand nog niet afgelopen is. Ort kan dus nog niet berekend zijn Maar waar is je leidinggevende in dit verhaal.
mag ik vragen welke functie je nu hebt? en welke opleiding je hebt gehad? verder lijkt je salaris verhaal te kloppen. eind juli heb je je salaris van juni gekregen, eind augustus krijg je je salaris van juli incl je uren en je extra declaraties. let er op dat veel thuiszorgorganisaties met periodes van 4 weken werken.
Krijg je wel een loonstrook? Ik kreeg altijd alleen een jaaropgave op papier, de rest is allemaal digitaal. Dan kun je inloggen in het systeem en het online bekijken. En dat er bij die 200 euro staat 'loon juli' betekent dat je dat loon in juli kreeg niet dat het van juli is. Dat kan sowieso niet, want dan zou je voor de maand voorbij was al loon hebben ontvangen, terwijl nog niet bekend zou zijn hoeveel uur je in heel juli hebt gewerkt. Dus lijkt mij het meest logisch dat je je kale loon van juni hebt ontvangen, en dat de rest eind augustus komt. Voor zover ik weet is dat heel normaal eigenlijk.
Maar die 200 euro is dus niet van 2 maanden, maar van de laatste weken van juni. Dan kan het best kloppen. En het zou zelfs nog zonder ort en reiskosten kunnen zijn, bij sommige organisaties loopt dat nog een extra maand achter (zoals al gezegd was). Maar ga achter een loonstrookje aan, dan kan je het controleren. Heb je ook zelf al je gewerkte uren bijgehouden? Zodat je het kan controleren met je loonstrookjes steeds.