kinderstoel

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door smartie1980, 20 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. smartie1980

smartie1980 Niet meer actief

Mijn moeder belde vandaag, dat ze het zo jammer vond dat wij alles al gekocht hadden. Opa's en oma's (zij dus) moeten ook de kans krijgen om iets leuks kado te doen.;)
    Of we het anders leuk vonden als ze een kinderstoel voor ons kochten.
    Nu hebben we nog niet nagedacht over een kinderstoel. Wanneer gebruik je die voor het eerst?
    En waar moet je op letten als je die gaat kopen? Wat is handig?
    Je hebt van die triptrapstoelen die meegroeien, maar ik kan er zelf niet echt lekker op zitten (zou ook voor volwassenen moeten zijn) hoe is dit voor kinderen?

Welke hebben jullie?

2. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik heb die van ikea, die kost 12 euro (plus 3 euro voor een blad) en vind hem ideaal. Lekker makkelijk mee te nemen of even te verplaatsen, heerlijk.
    Ik had eerst een hele dure van bloom fresco. Maar dat vond ik maar niks, dochter zat er niet lekker in en als je een hapje in de woonkamer wil geven moet je met dat hele ding sjouwen...

3. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Wij hebben de Tripp Trapp. Ons ventje zit er heerlijk in. Het leuke van de Tripp Trapp vind ik dat ons zoontje gezellig bij ons aan tafel zit. Hij zit er ook heel goed in en je kunt hem gewoon onder tafel schuiven zodat hij niet in de weg staat als je hem niet gebruikt.

Stokke heeft nu ook een nieuwe babyset ontwikkeld waardoor je de stoel al vanaf geboorte kunt gebruiken. Die set is best wel prijzig (119 euro geloof ik) maar wel erg leuk.

Een kinderstoel ga je gemiddeld met 6 a 7 maanden gebruiken als je kindje stevig in de rug is.

4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.825
    3.348
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Wij vinden zelf ook de Ikea stoel het fijnst

ook leuk eventueel:

fotoshoot van de baby
    leuke muziekmobiel voor boven de box
    eventueel een buggy voor straks
    buikdrager of draagdoek
    mooie wikkeldoek (snoozebaby heeft mooie vind ik zelf)
    speelkleed

5. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Ik heb een tripptrapp en een ikeastoel. De ikeastoel is gewoon prima, makkelijk mee te nemen, makkelijk schoon te maken en lekker betaalbaar. De tripptrapp kun je veel langer gebruiken maar of je dat in de praktijk doet weet ik niet.

6. smartie1980

Hihi, wat leuk dat je meedenkt voor andere kado's.
    Fotoshoot is leuk idee! Maar duurt dan weer wat langer, volgens mij willen ze iets voor de uitzet.
    Muziekmobiel krijg ik al voor mijn verjaardag over 4 weken. (ook van mijn ouders trouwens)
    De draagdoek krijgen we van mijn schoonouders waarschijnlijk, de minimonkey.
    Een mooie wikkeldoek heb ik, van de hema. Rood met witte stipjes. :)
    Speelkleed heb ik ook al.
    Buggy, waar gebruik je dat voor? Wij hebben een wandelwagen (eerst met reiswieg, later als wandelwagenmodel)

7. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

In he begin is deze stoel niet zo erg handog. Ze moeten echt lang zelstandig kunnen zitten. Wij hadden 2 stoelen voor de oudste en voor de kleine uk een stoel van chicco gekocht. Deze was erg handig omdat je die ook in hoogte kon verstellen en in lig en zitstand. We hebben deze een paar maanden gebruikt en hebben toen de oudste doorgschoven naar een gewone stoel en zijn triptrap aan de jongste gegeven. Hij is inmiddels 8 maar ik twijfel toch erg om niet nog een triptrap aan te schaffen. Ze zitten lekker hoog, kunnen goed bij de tafel (handig als ze leren snijden). Ikzelf zit er ook regelmatig op en met verjaardagen, is het geen sta in de weg maar kan hij echt gebruikt worden. Ik zou niet anders willen.

8. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Ik zou zeker voor een tripptrapp gaan! Hier ook blij dat onze zoon lekker bij ons aan tafel kan zitten. En gaat jaren mee. Mijn oppaskinderen zater er ook nog op toen ze 8 en 10 waren!

Ikea stoel: hebben we hier om mee te nemen of als extra als er vrienden met kinderen komen. Handige stoel, maar niet om standaard in huis te hebben staan, want je struikelt zeker weten over de poten!

Maar.....een kinderstoel ga je pas gebruiken als je kindje goed kan zitten, dat duurt minsten een half jaar!!! Dus dan kan je denk ik beter even wachten. Dus dat is dan misschien ook niet echt leuk voor je ouders....of je moet die megadure babyset erbij kopen, dan kan je 'm wel al gebruiken!

9. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Dat klopt ja, is mij ook al overkomen ;). Hij is trouwens ook heel handig voor in de tuin zomers. Een tripptrap is wel erg makkelijk aan tafel, je schuift 'm helemaal aan, dus je hoeft niet ver te reiken als er weer een lepel smurrie richting plafond dreigt te verdwijnen.

10. Miek74

Miek74 Fanatiek lid

3 nov 2007
    1.968
    1
    0
    NH
    ik wilde de trip trap maar vond hm te laag, wij hebben een hele hoge eettafel en omadt er geen blad bij de trip trap zit was dat gen optie, nu een geuther met eigen blad, zit prima. Voor de etentjes bij vrienden en vakanties hebben we de ikea stoel, super ding! en als er vrienden bij ons komen eten hoeven ze geen stoel mee te nemen, lekker makkelijk.

De buggy is fijn als je op vakantie gaato ofzo, met de kinderwagen zit de auto zo vol. Ook vind ik het makkelijk voor een snele boodschap, ze zijn lichter en kleiner. Maar voor het echte wandelen pakken we de gewone wandelwagen.

tip: de lodger bunker voor in de wandelwagen? die zijn prachtig!

Miek

11. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    De tweeling zat in de Ikea stoel, en ondanks dat het geweldige stoelen zijn, vooral als ze eenmaal écht stevig rechtop kunnen zitten en idd voor in de tuin of bij anderen... wil ik deze keer toch echt graag een Chicco stoel.
    Ik heb bij een vriendin gezien hoe handig die zijn, vooral omdat je je kindje er al in kunt zetten voor ze stevig zitten, omdat hij ook in een halfliggende stand kan.
    Bij de tweeling was het niet echt handig, want de stoel is nogal groot, maar bij 1 lijkt ie me geweldig :)

12. smartie1980

Wij hebben al de voetenzak die bij de wandelwagen hoort. ;)

13. smartie1980

Misschien stomme vraag, waarom is het handig als ie ook liggend kan? Bij slapen hoeven ze toch niet in de stoel?

14. smartie1980

Eigenlijk wordt met name de ikea, triptrap en chicco genoemd.

15. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    noord brabant
    Is niet om te slapen. Maar dan kun je de stoel eerder gebruiken ook al kan je kindje dan nog niet zitten. Je krijgt dan een beetje het idee van een wipstoel maar dan op een handige hoogte als je het kindje zijn eerste hapjes geeft bijvoorbeeld.

16. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    noord brabant
    Tripp Trapp is wereldwijd de best verkochte stoel. Tripp Trapp was een van de eerste fabrikanten die een stoel bedachten die met het kindje mee groeit en waarbij het kindje bij het fam,ilie leven wordt betrokken door het voorblad achter wege te laten. Later zijn andere fabrikanten dit concept gaan overnemen. Als je in de winkels kijkt zie je dat 80% van de kinderstoelen uit mee groeistoelen bestaat. De rest bestaat uit de plastic inklapbare stoelen (Chicco/ Topmark/ Bloom enz) en houten kubus modellen zoals je ze vroeger veel zag waar je later een tafeltje/stoeltje van kunt maken.

17. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.825
    3.348
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    buggy is inderdaad handig voor korte stukjes en als je met de fiets weg gaat bv. Een buggy kan (met een klem o.i.d ) ook achter op de fiets vastgemaakt worden als je met je kindje op de fiets weg gaat. Boodschapjes doen, of naar de kinderboerderij ofzo.

hihi - je wordt al flink verwend ;) . Fotoshoot overigens is ook érg leuk om te hebben als ze net geboren zijn. Diverse fotograven komen ook aan huis bij pasgeborene.

Maar oke - meer ideeen heb ik eigenlijk ook niet hihi

overigens: Ikea stoel, het struikelen: Alles went... ;) . Hier is de Ikea stoel tot haar 2e verjaardag gebruikt en daarna hebben we een stoelverhoger (30 euro prenatal) gekocht. Erg fijn :) . De ikeastoel wacht nu boven tot de 2e er oud genoeg voor is :)

18. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    een minimonkey zou ik niet nemen. Ik ken echt niemand die daar tevreden over is...
    Kijk anders een op marktplaats, staat er vol mee voor weinig...

19. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam

ik ben echt nog nooit over de poten gestruikeld...

20. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Zie antwoord van Jewe ;)
    Kan makkelijk zijn omdat je kind dan al eerder mee kan aan tafel.
    We gingen bij de meiden net zo lang apart eten tot ze stevig konden zitten.
    Met een kinderstoel die in ligstand kan, kan ik hem inderdaad als wipstoeltje gebruiken en kan de kleine al eerder samen met ons aan tafel eten (zij het dan uit een potje of een flesje melk ;))

Deel Deze Pagina