mijn keuken zit vol met fruitvliegjes. en dan heb ik mijn fruit er maar weggehaald want dan is het echt verschrikkelijk. toch blijven ze komen. ik vind het zo vies. heeft er iemand een idee of tip hoe ik van die smerige beestjes af kom?
vuilnisbak naar buiten, fruit in de koelkast, geen vaatdoek neerleggen, geen afwas laten staan tot morgen, pannen afdekken met deksels (of borden oid). En verder...de elektrische vliegenmepper. Weerstandje ertussenheen halen en zwaaien met dat ding!! Doet wonderen hier.
Ik las toevallig gisteren een tipje van een vriendin op FB; een kommetje met wat schijfjes rijpe banaan, huishoudfolie er strak overheen spannen, gaatjes erin prikken... en voilà, daar schijnen ze doorheen te vliegen en dan zitten ze gevangen. Het schijnt super te helpen, ik heb het zelf niet geprobeerd - (nog) geen last van fruitvliegjes - maar ze liet op een foto zien dat het echt hielp. Succes!
Wat hier goed hielp was een bakje met water en afwasmiddel op het aanrecht zetten. Die sufferds vliegen er gewoon in en verdrinken! Heb er op die manier tientallen te pakken gekregen.
Haha zo bouw ik ook mijn fruitvliegjes-val! Dreft of afwasmiddel onderbreekt het wateroppervlak, dus die sufferds kunnen er dan idd niet meer uit.. Vindt het erg leuk om naar te blijven kijken haha, volgens mij ben ik een beetje gek, maar wij hadden hier serieus een plaag.. Terwijl ik super schoon ben, geen afwas op het aanrecht heb, schone prullenbak, fruit in koelkast etc Ik heb tientalle vallen geprobeerd, maar water en afwasmiddel was de beste! Trust me probeer de banaan in bakje met folie val niet, dan wordt het steeds erger....
Bij o.a. Kruidvat zijn echte fruitvliegjes-vallen te koop. Ik zelf vind het zielig maar dan weet je het in ieder geval..