Onze dochter van ff ruim twee is vandaag voor het eerst echt ziek. Ze was gister wat verkouden en vandaag spuugt ze zich helemaal leeg & heeft koorts. Ze heeft nog nooit echt gespuugd dus we schrokken er best van. Sinds vanmiddag 14u slaapt ze alleen maar en is wat duf. We proberen haar af en toe te laten drinken maar veel lukt nog niet en eten al helemaal niet. Nou heeft ze wel vaker koorts gehad (41-42 graden) en daarbij krijgt ze dan ook altijd z'n vreselijke koortsstuip waar ze moeilijk uit komt dus daar hebben we diazepam klysmas voor en komt de ambulance altijd. We zijn altijd een beetje bangig als ze dus koorts heeft .. Maar goed dit is volgens mij echt de griep die heerst. Wat kunnen we doen zodat ze zich wat beter voelt en hoe suf mag ze zijn ?
Ik zou voor advies misschien ook even de hap bellen en uitleggen dat je dochter zo gevoelig is voor een koortsstuip. Ik zit zelf te denken om een spiegel op te bouwen met paracetamol, zodat haar temperatuur constant blijft wat de kans op en koortsstuip verkleint/kan verkleinen. Maar goed ik ben geen arts en heb (gelukkig) geen ervaring met koorststuipen, bellen naar de hap mag altijd en beter te vaak gebeld dan te weinig Heel veel beterschap, zo zielig je kleine hummel zo ziek he..
Oja, drinken is het belangrijkste! Eten komt vanzelf wel weer als ze zich wat beter voelt.. Zeker als ze zo ontzettend veel spuugt Ik zou haar regelmatig steeds kleine beetjes water aanbieden. Heb je evt vormpjes voor water ijsjes bijvoorbeeld? Misschien kun je deze vullen met alleen water en invriezen( een heel letterlijk waterijsje) Dat vind ze misschien aantrekkelijker en de verkoeling met koorts is misschien ook lekker voor haar.
Bedankt voor jullie reacties Heb idd even gebeld en onze neuroloog zei altijd of helemaal geen zetpil of idd een spiegel opbouwen en ook snachts geven.. Deze arts zei precies t zelfde dus we hebben niets gegeven. Vanochtend werd ze weer helemaal top wakker gelukkig. Ze heeft vannacht bij ons geslapen. Ze heeft alweer wat gegeten dus denk dat het een 1dags griepje was