Hallo Allemaal, Ik ben nog maar 6 wkn zwanger maar natuurlijk heb ik onze babykamer al helemaal ingericht in mijn hoofd. Alleen zit ik met het volgende "probleem." Zoals het er nu voor staat willen wij weten wat het wordt MAAR willen we dat verder aan niemand vertellen.... Nou kunnen we bijv. kiezen voor een neutrale kamer met roze/paarse of blauwe aankleding en dat in de kasten bewaren zodat ik al wel eerder het kamertje aan iedereen kan laten zien... Maar ik ben helemaal verliefd op het behang van PIP! en heb het voor zowel een jongen als een meisje al uitgezocht. Wat zouden jullie dan doen. Het kamertje gewoon aan niemand laten zien!(lijkt me zo vreemd maar misschien wel de handigste optie) Of pas zo laat mogelijk het behang erop doen? Liefs, Bo
Wij laten het kamertje gewoon aan niemand zien die het nog niet mag weten. Maar eerlijk gezegd heeft er ook nog niemand naar gevraagd. In het begin wel maar tegen die mensen heb ik gewoon gezegd dat het een neutraal kamertje zou worden (toen wisten we ook nog niet wat het ging worden).
Niet laten zien lijkt me ook het beste. Maar dat is bij ons dan echt aan niemand.... Ik zie mijn schoonmoeder er alleen gerust vooraan dat ze een keer "stiekem" gaat kijken!!
Inderdaad niet laten zien aan anderen. Mijn broertje heeft de babykamer ook niet van tevoren laten zien: 'er stonden geslachtsbepalende spullen in'. Ik vond het geen probleem, snapte het volkomen. Heb ook van verder niemand gehoord dat ie het belachelijk vond dat hij de kamer niet liet zien.
NIet laten zien, hupsakee deur op slot. Bij ons dacht iedereen dat wij het niet wisten. Das heel handig, gaat niemand je uithoren oid. Maar wij hebben een neutrale kamer dus ook daar was het niet aan te zien
Wij willen dat ook zo doen, dat niemand weet dat wij het weten. Zo heeft zijn zusje dat ook gedaan. Alleen nu waren we laatst bij hun en vroeg zij of we het wilde weten, dus zei ik, waarschijnlijk niet. Waarop zij direct zei: ''wedden dat jullie het net zo gaan doen als wij..." Maar goed, als we besluiten om het kamerje aan niemand te laten zien, dan is 1 en 1 zo bij elkaar opgetelt natuurlijk.
Wij hebben het babykamertje ook in "de kleur van het geslacht" Bij ons mag dus ook niemand de kamer zien! En ik moet zeggen dat wij er juist hele leuke reacties op krijgen dat we het geheim houden. De oma's staan allebei te trappelen van ongeduld om te zien hoe de kamer van hun kleinkind eruit gaat zien. Al vind ik het soms wel moeilijk, want zeker nu de kamer bijna klaar is, wil ik hem eigenlijk vol trots aan iedereen laten zien, omdat hij zo mooi geworden is... ach nog maar max 10 weekjes wachten...
hier wisten wij het ook en niemand wist dat wij het wisten hebben de kamer neutraal gehouden en vul nu de kamer aan met kleur.. en de kleren die je in het voren koopt... goed verstoppen
niets laten zien... ennuhh tip..: er bestaan ook buren die graag naar binnen kijken of graag kijken welke kleur verf je koopt.... Dussuhh gordijnen ook niet te ver open... (heb t van verschillende mensen gehoord, dat buren zaten te kleppen)
indd gewoon niet laten zien, en als ze er naar vragen zeg je gewoon eerlijk dat de kamer al ingericht is op het geslacht en dat je dat geheim wil houden.
Dan zou ik het ook niet laten zien. Of als je 1 muur doet, foto's maken van de rest van de kamer. Of als je 1 muur doet, de rest van de kamer inrichten en laten zien. En dan een paar weken voor de bevalling de kamer afsluiten en op meid/jongen inrichten..
vanaf het moment dat de gordijnen er in gingen was het hier ook duidelijk voor een meisjes (disney fairies) , dus vanaf dat moment ging de deur op slot als m'n ouders er waren of als er andere visite was. Vonden ze niet zo leuk , ze wilde ook wel meegenieten van dat leuke hangwiegje wat al klaar hing etc, maar helaas en bij dit kindje zal zoiets ook weer gebeuren, alleen hebben we hier geen sloten op de deur maar oke. Boodschap zal duidelijk zijn.
Wij weten wat het wordt en hebben niet een kamer in blauw of roze maar laten de kamer aan niemand zien.
Wij willen straks wel weten wat het wordt en zullen ook de babykamer die kleur accenten mee geven, maar in tegenstelling tot wat ik hier lees wil ik het niet geheim houden en de babykamer dus ook niet. Lijkt me veel te leuk mijn werk aan iedereen te showen! Maar ieder zijn keus natuurlijk.
bedankt voor alle tips. Die van de buren is een goeie! Wij wonen in een ontzettend klein dorpje en mijn man is hier nogal een bekend iemand een half jaar geleden ging er bijvoorbeeld al een gerucht dat ik zwanger was van een tweeling. Helaas is mijn man ook een kluns qua klussen dus kunnen we ook niet de schilder hier uit het dorp vragen voor het behangen, dus daar moeten we ook ieta op bedenken. Onze deuren hebben ook geen sleutel, dus waarschijnlijk vraag ik gewoon de sleutel terug aan mijn schoonmoeder... Die zie ik echt wel stiekem gaan kijken....
mag ik vragen waarom jullie het zelf dan wel willen weten en waarom dan de rest niet... dan "heb je er zo weinig aan" ... lijkt mij persoonlijk? overal geheim over doen, altijd opletten als je te winkelen bent e.d. nooitkunnen winkelen met moeder/smoeder/vriendin of wat dan ook.... wij weten het niet, maar zouden wij het wel weten dan zou iedereen het ook mogen weten, dan krijg je tenminste ook geen neutrale dingen e.d. maar dan ben ik persoonlijk natuurlijk
Ik begrijp uit jouw woorden dat jullie bij je schoonouders in huis wonen? Dan lijkt het mij erg lastig dit verborgen te houden hoor. Die zitten constant op je lip.
Ik vind sowieso dat mensen het kamertje pas hoeven te zien als er een baby in ligt, dus we weten wat het wordt, de kamer is daarnaar ingericht, maar als we het niet hadden geweten hadden ze er ook nog niet opgekomen. Dat is toch juist het leuke er aan? Ben eerlijk gezegd nog nooit voor de bevalling in iemand zijn/haar babykamer geweest, daar mogen ze lekker samen van genieten en doen.
waarschijnlijk om de zelfde reden als mensen die wel het geslacht vertellen, de naam voor zichzelf houden... Voor de leuke spanning, voor de verrassing! Voor jezelf is het gewoon praktisch om het te weten. Qua neutrale dingen: Omdat mensen wéten, dat wij het weten, krijgen we niet veel qua kleertjes etc. Ik heb ook aangegeven dat ik zélf de kleding in maatje 50/56 'verzorg' . Daarna krijg je vaak best veel. En dan is het iets meer 'eigen' als het ware. Want ik zelf vind het erg zonde, als ik veel kleertjes krijg om dan ook nog bij te gaan kopen. En er zijn nog genoeg dingen die we vorige keer kregen: verzorgingsproducten, knuffeltjes, kruik, omslaghanddoeken, klein speelgoed etc. Maar oke, ik vind die geheimzinnigheid wel leuk en ik heb m'n man verder om het mee te delen. Dus echt ook weer iets van ons samen.
Ik vind al die geheimzinnigheid juist niet zo leuk , wij maken er ook geen geheim van wat we krijgen en ik laat het kamertje (overigens heel neutraal) graag zien! Vind het juist hartstikke leuk om het te showen en familie en vrienden te laten delen in onze vreugde en voorbereiding. Het kaartje en de naam blijven wel geheim, maar dat vind ik dan ook niet moeilijk om te verzwijgen .