Tja, je kunt maar niet vroeg genoeg beginnen.... Ik ben nog niet zwanger, maar al wel heel erg bezig met namen. Mijn zoontje heet Finn en ik vind het best moeilijk om daar namen bij te verzinnen. Het moeten sowieso namen zijn met maar één lettergreep en geen oerhollandse namen. Mag iets Iers of Scandinavisch zijn, omdat de naam Finn ook die afkomst heeft. Ik vind voor een meisje Maeve een leuk naam, maar ik geloof dat mijn vriend daar nog niet zo weg van is. Voor een jongen heb ik helemaal nog geen ideeën. Dus mochten jullie inspiratie hebben, kom maar op!!!
Meave is geweldig!! Ik vind de Ierse M namen erg mooi! Voor een jongetje vind ik Seb leuk bij Finn. (Ik ken broertjes die zo heten!) Ik heb wat suggesties. Sommige zijn misschien niet bruikbaar. Kijk maar of je er iets aan hebt! Meisjes: Moya Aine Alana Keira, Ciara of Caera Ida Lene Leah Eilis Fliora Lana Meagan Maira of Maire Maura Mirna Neala Niamh Nyah of Niah Nila Nora Roisen (Vind ik prachtig! De uitspraak doet me wel aan een rozijn denken ) Sierra Shae of Shaye Sinead Siobhan Jongens: Aimon Cian Craig Colin Cullen Kyle Eian of Ian Keefe Kegan Killian Liam Lennon Lunn Oran Oscar!! Owen Quinn....maar dat zal rijmen met Finn... Sean Trevor
Dankjewel voor de reacties. Staan al wel leuke tussen. Vond Shae ook wel heel gaaf! Ben benieuwd of er nog meer vernieuwende ideeën komen.....
Niall (uitspraak is 'naail', volgens de site waar ik hem op tegen kwam, ergens anders vond ik dan wel weer 'nie-al') Shawn Kian vind ik trouwens ook leuk, maar twee lettergrepen. Claire Gael ('Keejl', volgens dezelfde site...ik ken geen Iers...zou het dus op z'n Nederlands uitspreken ) Als alternatief voor Maeve: Maebh
Aparte naam, Gael. Had ik nog niet gehoord. En Maeve als Maebh geschreven, vind ik een beetje moeilijk. Haha, ik vind het zo al een moeilijke naam. Denk dat je sowieso al elke keer zal moeten spellen. Maar goed, vooruit maar. Ik blijf hem mooi vinden. En ik noem hem nu ook regelmatig in de hoop dat mijn vriend er aan gaat wennen. X
Hahaha! Dat doe ik ook altijd. Vaak zeggen of er na een hele tijd weer vragen wat hij van de naam vindt....vaak vindt hij de naam dan ineens wel mooi ....hihi. Of zegt hij dat hij degene was die de naam bedacht hahaha. Maakt mij niet uit als hij de naam maar mooi gaat vinden...
Mijn achterneefjes heten Finn en Kay (spreek uit: Kaai) Voor een meisje moet ik het je helaas schuldig blijven
Finn en... Mats Jens Boaz Levi Liam Nino Duco Yuri Tycho Luca Kaj Jesper Jurre Niels Bjorn Mika Lars Jari Olaf Stan Jorn
Dankjewel weer voor de reacties! Ben nog steeds niet dé jongensnaam tegengekomen. Maar het is vooral ook zo moeilijk, omdat ik zelf op een kinderdagverblijf werk. Dus ik heb al met heel veel namen een associatie. En eigenlijk wil ik stiekem ook een naam die op het hele kinderdagverblijf niet voorkomt. Dat is dus met de naam Maeve het geval. Die hoor je gelukkig niet zo vaak. Maar nu de jongensnaam nog..... Lijkt me zo heerlijk om weer dat YES gevoel te hebben bij een naam, hihi....
Ik vind Jay idd wel een leuke naam. Liz ook wel, Liv nog net iets leuker. Wat vinden jullie van Lenn voor een jongetje?