leuk boek als afscheid kdv?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Chantal79, Apr 21, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Chantal79

Chantal79 Actief lid

Aug 20, 2007
    344
    0
    0
    Hey,
    Mijn kleine jongen is vrijdag alweer voor het laatst op de babygroep op het kinderdagverblijf. Nu lijkt het me leuk om een leuk leesboekje te kopen als afscheidcadeau.
    Maar wat voor boek??? Wie heeft er een leuk idee??
    Ik dacht misschien aan Bumba of dikki dik?

Ik ben benieuwd naar jullie tips!
    Bedankt alvast.

2. Tink

Tink Niet meer actief

Dikkie Dik is leuk, daar is een groot dik boek van (ben ff de titel kwijt, het ligt boven op de kinderslaapkamer), met lekker veel verhaaltjes. Hier heb ik een bijna 2½-jarige fan :)

Maar er zijn veel leuke prentenboeken. Nijntje, Dribbel, Kiki het eendje is ook leuk...

Leuk idee zeg, een boek kado doen!

3. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Je kunt 1 groot Dikkie Dik doen voor de groep en van die kleintjes voor de kinderen.

Isabella vindt dit eendje erg leuk:

View attachment 67096

4. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    Grappig, dat boekje van Gonnie heeft mijn dochter ook aan de groep gegeven toen ze wegging daar.
    Zijn echt leuke boekjes!

5. kili

kili Niet meer actief

Mijn zoontje gaat over 1 maand over n/d andere groep. Hij geeft een boek van dribbel met flapjes. (wilden de leidsters graag hebben)

Succes ermee !

6. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Mirre is helemaal gek van de boekjes van Kleine Ezel. Maar dat is met relatief veel tekst, dus eerder geschikt voor wat oudere kindjes?

Monkie is ook heel leuk (zonder tekst).

Van dat eendje Gonnie heb je ook een boek met flapjes. Verder is Mirre ook gek van de zoek/flapboekjes van Muis.

Guido van Genechten heeft ook mooie boeken geschreven.

Tja ... keuze genoeg dus ;). Anders even vragen aan de leidsters zelf of ze een voorkeur hebben?

Lees nu pas dat het gaat om de babygroep. Een groot succes was hier: Klipperdeklop van Nicola Smee, zowel in karton als in papieren vorm. En van Helen Oxenbury heb je een vierluik van kartonnen boekjes (Kietelhandjes, Handjeklap, Slaapspelletje, Oeps? Boem!) ook heel leuk!

7. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Bij de overgang naar een andere groep in hetzelfde kinderdagverblijf doe ik niets maar toen mijn zoontje veranderde van KDV door verhuizing heb ik de babygroep waar hij vandaan kram een groot boek van Nijntje gegeven. (te krijgen bij V&D ongeveer 14 euro). Groot kartonnen boek met duidelijke plaatjes

8. Chantal79

Chantal79 Actief lid

Aug 20, 2007
    344
    0
    0
    Bedankt voor de reacties! Het is nijntje naar de kinderboerderij geworden met voelelementen. Leek mij leuk voor die leeftijd! Ze waren er blij mee!

Share This Page