zondag is Esmée jarig. ik heb gebak en wil voor de kinderen cakepops maken. vanavond komt mn vriendin lang en wou ik er al een paar maken zodat ik zaterdag alleen nog maar hoef te versieren. maar kunnen ze in de vriezer? alleen de bolletjes if op stokje? eerst ontdooien en dan stokje erin? misschien nog meer tips? wil ze in roze choco dompelen & simpel versieren. welke mix kan ik het beste pakj ken? heb cakepops mix, cupcake mix, gewone biscuit en choco biscuit. bedankt alvast!!
je kan ze makkelijk in vriezen doe dit dan met stokje ik heb nu gewoon cake mix deze is wat steviger en blijft dan beter op t stokje je kan zo veel leuke versieringen halen hihi vooral bij exnos daar hebben ze echt super leuke dingen ben er nu ook mee bezig om ze te maken heb nu met gewone chocolade en voor n vriendin ben ik ook aan het maken voor haar kindje die in december geboren moet worden komt vast en zeker helemaal goed ik wens je alvast een fijne dag
ik zou het zaterdag versieren anders kan het uitlopen de chocolade niet maar de rest kan uitlopen omdat het dan nat word komt vast en zeker helemaal goed het is echt erg leuk om te doen
Ik heb vorige week mijn eerste serie cake pops gemaakt. Ik heb ze gemaakt van een doodgewone cake. Die kun je kopen of zelf bakken. Ik heb de eerste dag de cake gebakken. De volgende dag verkruimeld en gemengd met icing mix (Xenos). (Ik heb het ook geprobeerd met botercreme, maar omdat de cake al zo "vettig" was werd het allemaal té klef.) Toen de balletje gedraaid (afgewogen, 22 gram per balletje). Ik kon ruim 40 balletjes uit 1 cake halen. De balletjes kun je invriezen (zonder stokje) en weer in de koelkast een nacht laten ontdooien. Na het versieren zou ik ze niet meer invriezen. Vries je ze niet in, dan moet je ze laten afkoelen (15 minuten in de vriezer of 2 uur in de koelkast). Volgende stap is het stokje er in. Daarvoor doop je ze eerst in de gesmolten chocolade en dan in het balletje. Ik had smeltchocolade van Jamin. Je kunt ook Candy Melts nemen (Jamin), maar dan moet je er nog wel iets bij hebben om het vloeibaarder te krijgen (ik gebruik een beetje slaolie). Alleen gesmolten zijn Candy melts te dik en dan doopt het niet lekker. Het beste kun je de boel au-bain-marie smelten, om te voorkomen dat het verbrand (dan schijnt het weer te dik te worden). Ik deed eerst alle stokjes er in, en dan weer met de eerste beginnen met helemaal dopen. Probeer om niet te gaan draaien als het balletje in de chocolade zit om te voorkomen dat je het stokje weer los draait. Het overtollige chocola er even afkloppen, daarna kun je ze nog in versierseltjes dippen en klaar! Het handigste is om je strooisels in kopjes klaar te zetten, dan dip je er zó in. Vergis je niet in de tijd die het vergt. De cake kun je vooraf bakken, maar ik was zo 1,5 uur bezig met kruimelen en balletjes maken en daarna nog eens 2 uur met dopen en dippen.... Ik denk overigens dat je ze best morgen al kunt maken voor zondag hoor. Ik heb ze woensdag gemaakt en eet er nu nog van. Niks mis mee. Succes!
bedank voor de reacties. tassie: ik heb cakepop machine dus wil ze eigenlijk met mix maken ipv cake verkruimelen enz. bedankt voor je tips
Ik vries ze in de bolletjes, zonder stokje. Als je ze dan gebruikt smelt de chokolade beter als ze nog iets bevroren zijn, zo blijft de stok beter zitten. Een dag van te voren of de dag dat ik ze wil gebruiken, maak ik er dus mooi versierde lollies van in de chokolade dopen, even laten harden en net voordat ze hard zijn nog enkele strooisels of versiering er op, mmmmmmmm
Ik heb ook een cakepop maker en gebruik altijd cupcake mix. Bij het versieren dip ik de lollie niet in de strooisels, maar ik strooi alles er over met de hand. Als ik dip ziet het er bij mij niet mooi uit. In vriezen heb ik nog nooit gedaan.
Ik krijg mijn cakepop maker morgen!! Maar van een vriendin weet ik dat je het beste resultaat krijgt met de cupcake mix van funcakes of met gewoon cakebeslag. Invriezen kan met of zonder stokje, maar ik vind het handiger zonder stokje anders moet je eerst een beetje chocolade smelten, nadat je ze gebakken hebt, om het stokje goed vast te laten zitten. Lijkt mij makkelijker om dat te doen als je ze echt gaat decoreren.
met cake beslag hoef je de stokjes niet te dippen in de chocolade ik steek ze er altijd warm in en dan zitten ze al goed stevig vast heb net weer pop cakes gemaakt met gewoon cake had ik gisteren gedaan en nu net bezig gegaan met de versiering morgen weer verder heb dadelijk n afspraak er gaat best wat tijd in zitten dus dinsdag moet ik weer aan de gang voor Lynette haar afscheid op de peuterspeelzaal poeh wat een gedoe eerst maar vragen hoeveel kindjes ze hebben